AnonymBruker Skrevet 1. mai #1 Skrevet 1. mai Selve kjøkkenet er kritthvitt og kaldt og vi har mye lysinnslipp da kjøkkenet bader i sol. Synes kjøkkenet er så sterilt og kaldt og ønsker å prøve å få myknet det opp litt. Har bestilt kjøkkenbord i valnøtt og er på jakt etter nye stoler som passer til da alt er hvitt fra ikea nå. Hvilken farge kan jeg prøve på veggene? Ønsker en lys og nøytral farge som ikke blir lilla eller rød. Noen andre tips til å få myknet det opp? Anonymkode: 12a9a...3fe
AnonymBruker Skrevet 1. mai #2 Skrevet 1. mai Hva med en lys, nesten hvit farge? Er det noe du kunne like? Husk at hvitt ikke bare er hvitt. Jotun Frostrøyk f.eks., som er grålig hvit. Eller så er det jo pooulært med ulike beigefarger som et nøytralt bakteppe. Da fremheves møbler og gulv mer, når veggene blir mer dempet. Sand, Soothing Beige, eller f eks. Marrakesh om du vil gå mørkere. Butinox sin Jordnøtt er også fin. Men alt avhenger jo av lysforhold, inventar, og hva DU trives med. Anonymkode: 3de1e...2e1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #3 Skrevet 1. mai Space: https://www.jotun.com/no-no/decorative/interior/colours/10678-space-interior Anonymkode: eb96e...c16
Gjest Lawyam Skrevet 1. mai #4 Skrevet 1. mai (endret) Jeg synes Jotun Cashmere er verdens nydeligste farge. https://www.maxmaling.no/farge/10683-cashmere-ncs-3713-y18r/?srsltid=AfmBOor4TpK7tyCazmYr1v6rIS8fYwk1iQjBNUg56wJMP_3Snd6i-5Me Endret 1. mai av Lawyam
AnonymBruker Skrevet 1. mai #5 Skrevet 1. mai Jeg har bomull på tak og kjøkkeninnredning. Jeg har en hel vegg med kjøkkeninnredning. Store vinduer fra tak til gulv på ene veggen. Så alle 4 vegger har innredning i en viss grad. Jeg valgte decoblue på veggene. Siden det ikke er så mye flate. Jeg elsker det. Bomull på lister rundt vinduer og gulvlister. Anonymkode: 52795...f3c
Hanne67 Skrevet 1. mai #6 Skrevet 1. mai En lys grønnfarge passer fint til valnøtt tenker jeg, og grønt er fint på et kjøkken med mye sol. Det er mange lyse grønnfarger å velge mellom, men denne f.eks.: https://www.jotun.com/no-no/decorative/interior/colours/7628-treasure-interior 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #7 Skrevet 2. mai Rosa eller gult, litt avhengig av resten rundt. Vi har et ganske kjølig nordlig kjøkken. Hvite skap, eik benkeplate, og en helt lys beige som viste seg å være veldig kald på veggene, tror den heter Silke. Så da ble det en gul kontrastvegg, og det gir kjøkkenet en helt annen varme! Rosa hadde også vært fint, og siden du har valnøtt bord er kanskje det finere enn gult Anonymkode: e16b9...a5a
TomKrus Skrevet 2. mai #8 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (På 1.5.2025 den 13.15): Selve kjøkkenet er kritthvitt og kaldt og vi har mye lysinnslipp da kjøkkenet bader i sol. Synes kjøkkenet er så sterilt og kaldt og ønsker å prøve å få myknet det opp litt. Har bestilt kjøkkenbord i valnøtt og er på jakt etter nye stoler som passer til da alt er hvitt fra ikea nå. Hvilken farge kan jeg prøve på veggene? Ønsker en lys og nøytral farge som ikke blir lilla eller rød. Noen andre tips til å få myknet det opp? Anonymkode: 12a9a...3fe Gå til en fargehandler og be om råd, så er det slik at smaken er som baken delt ! De kan gi deg gode råd, fargekart og så må du selv gjøre deg opp en mening. Det jeg liker, liker ikke nødvendigvis du.
Perfume Skrevet 2. mai #9 Skrevet 2. mai Denne 😍 den er ikke lyyys da, men den er fantastisk fin og passer sykt godt til hvitt. ( Hadde det selv i forrige leilighet, fikk komplimenter hele tiden)
AnonymBruker Skrevet 2. mai #10 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (På 1.5.2025 den 13.15): Hvilken farge kan jeg prøve på veggene? Ønsker en lys og nøytral farge som ikke blir lilla eller rød. Anonymkode: 12a9a...3fe Be om tips hos malingsbutikk og ta med deg de store arkene med fargeprøver. Klistre de opp på veggen og se i forskjellig lys og tidspunkt i løpet av dagen. Anonymkode: 3fc7c...a66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå