Gå til innhold

Dugnad for å tjene penger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal være russ til neste år og skal legge ut sånn dopapir annonse og kake annonse på Facebook for å tjene penger til russetiden. Men jeg har tenkt på en ting. Ville det vært rart å i ettertid av russetiden fortsette å selge kaker og dopapir på Facebook og skrive «Selger for å tjene litt ekstra penger» eller er dette opplegget forbeholdt folk som prøver å tjene penger til håndballlag, russetiden osv? Jeg tenkte det kunne være en fin måte å tjene ekstra penger til f.eks veninnetur til Danmark eller noe sånt men er redd det ikke er innafor

Anonymkode: 270e1...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker det er er lov å prøve seg men jeg hadde ikke kjøpt.

Kjøper knapt nok når det er venner av barna som selge og da kjøper jeg jo for å støtte de, barna. Dopapiret suger og kaker og cookies lager jeg bedre selv.

Ville funnet noe annet å tjene penger på enn det der. 

Anonymkode: bbd77...416

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En må vel kjøpe inn såpass store kvanta av slike artikler, så det er nok ikke mange som kan håndtere slikt på egenhånd. 
Dette, HVIS disse firmaene i det hele tatt leverer til privatpersoner….? 

Anonymkode: fdcce...b0d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. Jeg skal være russ til neste år og skal legge ut sånn dopapir annonse og kake annonse på Facebook for å tjene penger til russetiden. Men jeg har tenkt på en ting. Ville det vært rart å i ettertid av russetiden fortsette å selge kaker og dopapir på Facebook og skrive «Selger for å tjene litt ekstra penger» eller er dette opplegget forbeholdt folk som prøver å tjene penger til håndballlag, russetiden osv? Jeg tenkte det kunne være en fin måte å tjene ekstra penger til f.eks veninnetur til Danmark eller noe sånt men er redd det ikke er innafor

Skal du kjøpe dopapir for å selge ?

Anonymkode: 2c9cd...00d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja det ville vært rart!

Anonymkode: 09c7d...21d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg heller lagt ut annonse på finn.no småjobber. Da kan folk kontakte deg for plenklipp, hekkestell, søppeltømming, vask, hagearbeid osv. :)

Anonymkode: f89c7...0cd

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det lov å selge disse produktene til privatbruk som venninneturer? Tror de kun er ment som inntekt til russetiden og idrettslag. 

Jeg hadde ikke kjøpt og støttet privatturer.  Jeg støtter russebil/buss og idrettslag. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Da ville jeg heller lagt ut annonse på finn.no småjobber. Da kan folk kontakte deg for plenklipp, hekkestell, søppeltømming, vask, hagearbeid osv. :)

Anonymkode: f89c7...0cd

Nå MÅ folk slutte å anbefale dette her, kategorien småjobber på finn har de fjernet for lenge siden!!!

Anonymkode: 0f464...346

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du vil få deg en overraskelse når du finner ut hvor vanskelig det er å selge disse søppelproduktene. 

Anonymkode: 276c8...e54

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri kjøpt de greiene der. Kjøpte noen småkaker da sønnen skulle på leirskole og de drev med dette på skolen, men kakene/kjeksene smakte bare matfett og var ikke noe gode. Dopapiret som selges på denne måten er elendig, så det hadde jeg aldri kjøpt. Hørt av andre at det er fæl kvalitet på det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cafflatte skrev (6 timer siden):

Er det lov å selge disse produktene til privatbruk som venninneturer? Tror de kun er ment som inntekt til russetiden og idrettslag. 

Jeg hadde ikke kjøpt og støttet privatturer.  Jeg støtter russebil/buss og idrettslag. 

Hvilken lov skulle det være som nekter dette?

TS: så klart kan du prøve på dette, men tror du vil tape mye penger på det og sitte med et stort lager av dopapir og slikt selv. Tviler på at andre enn dine foreldre hadde kjøpt 

Anonymkode: f14f0...6b4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snublefot62 skrev (Akkurat nå):

Til tross for at alle trenger det så er dopapir overraskende vanskelig å selge.

Markedet er større enn etterspørselen, er jo ikke akkurat vanskelig å få tak i og for mange har man ikke plass til å oppbevare "en pall" hjemme med det

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt salgsmas er like irriterende enten det er for en god eller en dårlig sak. Men ferie er en bedre sak enn russetid, tross alt.

Anonymkode: 49f4f...269

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvilken lov skulle det være som nekter dette?

TS: så klart kan du prøve på dette, men tror du vil tape mye penger på det og sitte med et stort lager av dopapir og slikt selv. Tviler på at andre enn dine foreldre hadde kjøpt 

Når du bestiller de kakene så må skrive hva salget skal støtte. Du får da klistremerker med tekst ' Takk for at du støtter ...... fotballag".  Slik var det for noen år siden. 

Anonymkode: 5ef4e...776

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo mer penger i å bare jobbe vanlig, så jeg hadde ikke brukt «dugnad» som jobb, nei.

Anonymkode: 85fd6...517

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Markedet er større enn etterspørselen, er jo ikke akkurat vanskelig å få tak i og for mange har man ikke plass til å oppbevare "en pall" hjemme med det

Hva mener du med at markedet er større enn etterspørselen ? :klo: 

Mener du tilbudet ? 

TS: De eneste som tjener ordentlige penger på det der er selskapet som selger deg dopapiret… Ingen vil ha de greiene der. 

Anonymkode: a0f26...260

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva mener du med at markedet er større enn etterspørselen ? :klo: 

Mener du tilbudet ? 

TS: De eneste som tjener ordentlige penger på det der er selskapet som selger deg dopapiret… Ingen vil ha de greiene der. 

Anonymkode: a0f26...260

Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk dopapiret er helt ok, og med stor familie kjøper jeg gjerne en diger sekk. Sokkene er helt ok, men ikke spesielt billige. Mannen min elsker romkakene selv om de er rimelig syntetiske :ler:

Men. Jeg kjøper jo såklart slike ting av kollegers og naboers barn eller barn/ungdom på døra som samler inn til korpstur eller fotballcup eller til nød russebuss. Det er mer enn nok av dem. Å kjøpe av voksne privatpersoner hadde aldri ramlet meg inn.

Anonymkode: 2d8be...2d7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...