monikabrx Skrevet 14. mars 2006 #1 Skrevet 14. mars 2006 Helt utrolig!! I dag har jeg blit oppringt av 4 tellefonselgere!!! Jeg bytta navn for 4 år siden, og reserverte meg mot tellefonsalg for omtrent like lenge siden!! Alle de 4 som har ringt i dag har spurt efter m..... ......... Dvs. navnet jeg hadde før jeg gifta meg.... Blir så jævla iritert på de dumme telf.selgerne!!!! Har spurt dem om det ikke hadde vert en ide å oppdatere listene sine...? Bruker de bare gammle lister når de har lite å gjøre for å ommgå loven om reservasjon??? Jeg jobber mye om natten, og er helt avhengig av å kunne sove om dagen, har lyst til å be dem om nr.dems, så jeg kan drive tellefon terror om natta når de sover. Hva er poenget med å reservere seg mot telf salg om det ikke har noen verdens ting å si??
Gjest Varg-Menja Skrevet 14. mars 2006 #2 Skrevet 14. mars 2006 Jeg har jobba med telefonsalg, og tro meg, det er like irriterende for selgeren at du har reservert deg... Neste gang du ringer så be om navnet til firmaet, og noter ned det ved siden av telefonen, sammen med dato, tidspunkt og navnet på den du snakker med. Si at du har reservert deg, og at det er mere enn tre måneder siden, så de listene skulle vært oppdatert, slik at de får muligheten til å slette deg. Så, hvis samme firmaet ringer igjen seneregår du inn på Datatilsynet veileder og ser hvordan du skal klage på firmaet: http://www.datatilsynet.no/templates/article____394.aspx
Gjest gjest1 Skrevet 14. mars 2006 #3 Skrevet 14. mars 2006 Da jeg jobba som telefonselger ga de oss lister som de hadde kopiert rett ut fra telefonkatalogen... Så de kan godt bruke den metoden også. Men vi skulle uansett spørre personen om han/hun hadde registrert seg i Brønnøysundsregisteret. Har hørt noe om at du før måte registrere deg hver 3 mnd eller noe, men aner ikke om det stemmer. Glad jeg ikke har den jobben lengre
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #4 Skrevet 14. mars 2006 Den reservasjonen du gjorde for fire år siden gjelder ikke. Du må nå reservere deg hos Brønnøysundregistrene.
Hilde Skrevet 14. mars 2006 #5 Skrevet 14. mars 2006 Jeg ble ringt av foreningen for krybbedød to ganger i går, og to ganger i dag.. Jeg sa nei de to første gangene, sa nei og la på tredje gangen, men FJERDE gangen klarte jeg ikke å dy meg, og svarte: "..men! hvordan i alle dager visste dere det? Jeg mistet datteren min for tre dager siden, i krybbedød" Jepp, slemt..
monikabrx Skrevet 14. mars 2006 Forfatter #6 Skrevet 14. mars 2006 Men jeg bytta navn (efternavn) for 4 år siden. Hvorfor spør de da efter meg med det gammle navnet hvis listene er nye?????
Gjest Bøllefrøet Skrevet 14. mars 2006 #7 Skrevet 14. mars 2006 Jeg ble ringt av foreningen for krybbedød to ganger i går, og to ganger i dag.. Jeg sa nei de to første gangene, sa nei og la på tredje gangen, men FJERDE gangen klarte jeg ikke å dy meg, og svarte: "..men! hvordan i alle dager visste dere det? Jeg mistet datteren min for tre dager siden, i krybbedød" Jepp, slemt.. ← Samboeren min ble også ringt av de i dag og i går, selv om han sa nei første gangen! Det sto visst på pc'en deres at han hadde sagt at de kunne ringe han i dag enten på dagtid eller på kveldstid..
Hilde Skrevet 14. mars 2006 #8 Skrevet 14. mars 2006 Akkurat krybbedødforeningen har fått rimelig mye pepper for tvilsomme arbeidsmetoder, de ringer stort sett til par som akkurat har fått barn. Skikkelig på kanten!
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #9 Skrevet 14. mars 2006 Akkurat krybbedødforeningen har fått rimelig mye pepper for tvilsomme arbeidsmetoder, de ringer stort sett til par som akkurat har fått barn. Skikkelig på kanten! ← Sånn oppførsel er kun med på å undergrave seriøsiteten til den foreningen.
minienthe Skrevet 14. mars 2006 #10 Skrevet 14. mars 2006 Har hørt noe om at du før måte registrere deg hver 3 mnd eller noe, men aner ikke om det stemmer. Glad jeg ikke har den jobben lengre ← det stemmer ikke, har du reservert deg så har du gjort det for godt. det drøyeste jeg har opplevd var i høst når det ringte noe fra ett eller annet firma og spurte etter min bestemor som døde i 1989. da ble det bare latterlig.
Cilla Skrevet 15. mars 2006 #11 Skrevet 15. mars 2006 Jeg ble akkurat oppringt fra støtteforeningen for hjertesyke barn, og de spurte etter meg med mitt gamle navn (snart 4 år siden jeg giftet meg). Så det må være gamle lister, for jeg har registert meg for flere år siden. Men de siste ukene har det vært MANGE telefoner, og mange fra Skjult nummer (trodde ikke det var lov lengre jeg??) Hun som ringte i dag spurte om en støtte på 650 kroner Hvor mange privatpersoner ønsker å støtte med 650 kr? 200 kr er mer realistisk å be om....
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #12 Skrevet 15. mars 2006 har bare lyst å si at telefonselgere er mennesker de og, og det er lite morsomt å bli kjeftet på av annenhver som man ringer opp. det er ikke selgerens feil at de kommer igjennom til en som er reservert, det er firmaet som ikke gjør det de skal, og også ofte brønnøysund. da jeg jobbet som tlfselger, var det sperre på tlf til de som var reservert, fikk bare utilgjengelig nr. og det var et ganske lite fåtall det skjedde med. de fleste fleste kom vi igjennom til på tlf, først da fikk vi vite at de var reservert. vi ringte med åpent nr, men det er ikke noe lov som sier at man ikke kan ringe med skjult nr, men de fleste ringer åpent, blir litt mer seriøst da. vi fikk lister fra brønnøysund, og listene ble vasket i et firma før vi fikk dem. likevel hadde jeg 10 + reserverte hver dag. de fleste legger inn listene på pc, så selgerene klikker bare neste nummer, og har ingen kontroll over hvilke nr de ringer. vi oppdaterte lister hver tredje måned, eller oftere, alt etter hvor bra salget gikk i akkurat det fylket. og likevel, etter alt dette kom vi til et utall reserverte, og jeg skjønner ikke hvorfor, for man skal liksom bli reservert etter personnummeret. dvs at alle over 18 i husstanden må reservere seg, ellers kan man fort ringe til andre familiemedlemmer i samme husstanden. så glad jeg ikke jobber der lenger...
Phantasy Skrevet 16. mars 2006 #13 Skrevet 16. mars 2006 Har jobbet som telefonselger i flere firmaer. Noen mer seriøse enn andre. Men regelen om reservering er 3 mnd'r. Man må oppdatere seg. Og ja, irriterende med telefonselgere.. Men trust me, er få av de som jobber som det, som faktisk ønsker en karriere innen det.. Jeg er student og har ikke annet valg. Det er kjipt å ringe å forstyrre folk og få vite at de er reservert mot telefonsalg. Kan ikke gjøre annet enn å beklage for forstyrrelsen og ønske dem en god dag videre..
Night Owl Skrevet 16. mars 2006 #14 Skrevet 16. mars 2006 Det er jo en sak, men når disse selgerne da spør etter navnet til mannen for å se om det kanskje var han de skulle snakke med etter å ha fortalt at jeg har reservert meg, så svarer jeg: 1. Både mannen og jeg har reservert oss mot reklame, både post og tlf (også humanitære organisasjoner). 2. Tlf står i mitt navn. Ikke i mannens. Og så gir de seg fortsatt ikke. Jeg sier fortsatt at vi begge står reserverte og ber de sjekke en gang til. Og jammen, der sto vi jo på listen for reserverte begge to. Da har de gått for langt synes jeg. Det holder å si: beklager, ha en fortsatt fin dag.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #15 Skrevet 16. mars 2006 Det heter telefonselger og ikke tellefonselger.
loffen Skrevet 16. mars 2006 #16 Skrevet 16. mars 2006 I dag har jeg blitt oppringt 5 ganger. Dette er helt vanlig. Et firma ringer HVER formiddag kl 09:45 når jeg er i dusjen.(Pågått i flere uker) Det er skjult nr. hver gang, så nå har jeg bare begynt å legge på! Her i forrige uke var det en som krevde å få en forklaring på hvorfor jeg ikke ville ha et GRATIS krystallglass.. Jeg må vel ikke forklare meg for noen, dessuten er ingenting gratis. Enn om jeg skulle abonnere på sokker, bøker, glass, ginseng, servise pluss støtte en del foreninger 5-6 ganger pr dag? Også huske å avbestille før man må begynne å betale? Også blir dem sure når jeg sier jeg ikke er interresert? Vil ikke reservere meg, fordi det gjelder post også. Og jeg vil gjerne ha IKEA- katalogen!!
loffen Skrevet 16. mars 2006 #17 Skrevet 16. mars 2006 Det heter telefonselger og ikke tellefonselger. ← Å hjelp, ja nå må folk ta seg sammen.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #18 Skrevet 16. mars 2006 Å hjelp, ja nå må folk ta seg sammen. ← Ja ikke sant
Gjest camillo Skrevet 16. mars 2006 #19 Skrevet 16. mars 2006 Jeg blir også dritsur. Særlig fordi de er så frekke. Det er UTROLIG uhøflig å først bruke av min tid på masse piss, for så å bare LEGGE PÅ når jeg sier på en fin måte at jeg ikke er interessert. Ikke noe ha det, ingenting. Og det er ikke en engangshendelse... Det er det jeg sier, det lønner seg ikke å være hyggelig.
monikabrx Skrevet 17. mars 2006 Forfatter #20 Skrevet 17. mars 2006 I går reserverte jeg meg på nytt.! Bare for sikkerhets skyld liksom.... Tror ikke det har no serlig å si, men det skal bli spennende å se..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå