Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det kun venstresiden i politikken som feirer 1.mai? 

Anonymkode: 32741...884

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Frp prøver seg også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Isambard skrev (7 minutter siden):

Nei. Frp prøver seg også.

De vil vel avskaffe 1.mai, sammen med høyre? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De vil vel avskaffe 1.mai, sammen med høyre? 

Mulig, men de har alltid arrangementer.

Det er ganske udemokratisk ha en offentlig "helligdag" til støtte for én politisk fløy. Derfor må alle få lov å tale. Jeg ser det argumentet.

Samtidig skjønner jeg ikke at de gidder. Det er litt som å dukke opp i et selskap hvor man ikke er invitert. 

AnonymBruker
Skrevet

Middelklassen er også proletarer.

Anonymkode: c150a...14d

AnonymBruker
Skrevet
Isambard skrev (4 timer siden):

Mulig, men de har alltid arrangementer.

Det er ganske udemokratisk ha en offentlig "helligdag" til støtte for én politisk fløy. Derfor må alle få lov å tale. Jeg ser det argumentet.

Samtidig skjønner jeg ikke at de gidder. Det er litt som å dukke opp i et selskap hvor man ikke er invitert. 

Det var jo Einar Gerhardsen som vedtok at man skulle ha en fridag 1.mai for å kunne markere sin politiske ideologi. Skulle likt å se reaksjonene hvis en FrP-regjering vedtok sin egen dag... Kanskje de skulle kalt det "folkets dag" siden FrP henvender seg til alle og ikke bare en del av folket.

Anonymkode: 90f2d...e87

Skrevet

Var vel en politiker på venstresiden en gang som uttalte at han ikke skjønte hvorfor FrP skulle ha arrangementer på 1.mai, når de hadde sin egen dag;1. april!

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.5.2025 den 17.39):

Det var jo Einar Gerhardsen som vedtok at man skulle ha en fridag 1.mai for å kunne markere sin politiske ideologi. Skulle likt å se reaksjonene hvis en FrP-regjering vedtok sin egen dag... Kanskje de skulle kalt det "folkets dag" siden FrP henvender seg til alle og ikke bare en del av folket.

Anonymkode: 90f2d...e87

Vi har hatt 1.mai-markeringer i Norge siden 1890, først i 1942 ble det fridag, og da kan det jo ikke være Gerhardsen som gjorde det til fridag.

Anonymkode: 26e7b...a85

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...