Gå til innhold

Kjøpe jeans, men de er jo ubrukelige så liten lomme at mobilen får ikke plass

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker på sommeren. Jeg orker ikke å gå rundt med veske. Har alle jeans så små lommer (foran) at mobilen blir stikkende halveis ut? Det går jo ikke ann å bruke til mobilen ihvertfall. Da må man gå rundt med mobilen i hånda hele tiden hvis man ikke har jakke. 

Anonymkode: 60011...355

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå på herreavdelingen, der finner du jeans med lommer og bedre kvalitet. Tenk utenfor boksen ;) 

Anonymkode: b9d59...1fe

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jepp! Iallefall damebukser. Eg har alltid mobilen i baklomma, for der er det plass.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tenker på sommeren. Jeg orker ikke å gå rundt med veske. Har alle jeans så små lommer (foran) at mobilen blir stikkende halveis ut? Det går jo ikke ann å bruke til mobilen ihvertfall. Da må man gå rundt med mobilen i hånda hele tiden hvis man ikke har jakke. 

Stort sett alle damejeans ja... Enten må du lete lenge og godt for å finne en damebukse med ordentlige lommer, eller så må du gå på herreavdelinga.

Anonymkode: 59a91...829

AnonymBruker
Skrevet

Du får velge baggy jeans da. Lommene på buksen må jo stå i stil til resten av buksa. 

Anonymkode: 15aca...191

AnonymBruker
Skrevet

Forresten; jeansene mine fra Bonprix har faktisk plass til mobilen i sidelommene.

Anonymkode: 59a91...829

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Gå på herreavdelingen, der finner du jeans med lommer og bedre kvalitet. Tenk utenfor boksen ;) 

Anonymkode: b9d59...1fe

Er for liten til å kunne bruke klær fra herreavdeling. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det jo litt in med cargo pants, med lommer på sidene. Jeg har et par som er helt geniale til festival, masse lommer overalt, jeg elsker dem.  

Jeg har også noen jeans med store lommer foran, merket er Asos. Du må jo bare lete til du finner. 

Jeg liker ikke så godt å ha mobilen i dem da, den ligger liksom litt i veien når man går, og når man skal sitte. Den ligger jo på det leddet mellom hofte og bein som bøyer seg når man går. Hvis det gir mening. Legg hånden din flatt på hoften og løft kneet så skjønner du kanskje hva jeg mener. Kan være bare akkurat de lommene der da altså men. Jeg føler ofte mobil er litt i veien når jeg putter den i forlomme. Mye bedre å ha den i baklommen, det går jo på de fleste jeans. Lettere å stjele da. 

Et annet festivaltriks, for jeg hater vesker på festival, er jo en form for rumpetaske eller midjeveske. Det finnes veldig små som bare er til mobilen.

Anonymkode: e37c0...bea

AnonymBruker
Skrevet

Om man ikke er helt amøbe med en symaskin er det ganske enkelt å sy lommene foran større på jeans. 

Anonymkode: 4b6eb...280

AnonymBruker
Skrevet

Mobilen min er gigantisk, jeg tror ikke jeg har lyst på så store lommer på jeansen min, det hadde bare sett rart ut. 

Anonymkode: d9679...6aa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mobilen min er gigantisk, jeg tror ikke jeg har lyst på så store lommer på jeansen min, det hadde bare sett rart ut. 

Anonymkode: d9679...6aa

Helt enig, hadde sett rart og dumt ut med mobilen langt nede på lårene i lomma.

De gangene jeg ikke har hverken veske eller jakke, så har jeg mobilen i baklomma. Er da ikke noe problem det

Anonymkode: 03b01...6d8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Helt enig, hadde sett rart og dumt ut med mobilen langt nede på lårene i lomma.

De gangene jeg ikke har hverken veske eller jakke, så har jeg mobilen i baklomma. Er da ikke noe problem det

Jo, for den blir altfor lett tilgjengelig for de med litt lange fingre. Det er også enklere å miste den eller sette seg på den så den går i stykker. 
Jeg kjøper ikke bukser som ikke har plass til nøkler og mobil. Går ikke med veske, må henge fra meg jakka i garderobe på jobb

Anonymkode: 9ef5c...bdf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jo, for den blir altfor lett tilgjengelig for de med litt lange fingre. Det er også enklere å miste den eller sette seg på den så den går i stykker. 
Jeg kjøper ikke bukser som ikke har plass til nøkler og mobil. Går ikke med veske, må henge fra meg jakka i garderobe på jobb

Anonymkode: 9ef5c...bdf

Hører svært lite om folk som blir frastjålet mobilen fra baklomma. Tror faktisk aldri jeg har hørt om noen

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen jeans fra Bonprix hvor jeg får plass til telefonen i lommene foran. Har noen andre bukser i ulike stofftyper hvor det er lommer foran hvor det er plass, typ linbukser og andre litt løse bukser. For min del blir klumpete å ha telefonen der. Telefonen er konstant i veien om man skal bøye seg, sette seg ned, eller gå i en trapp. 
Jeg bruker baklomme, veske, eller genser/vest/jakke med lommer, eller så bruker jeg løpebelte. 

Anonymkode: 59740...ae2

AnonymBruker
Skrevet

Er det så slitsomt med veske, da? Du kan jo f.eks. ha en liten skulderveske eller rumpetaske! Jeg fikser ikke lommer, er redd for at ting skal falle ut og synes det ser bulkete og rart ut når man har ting i dem. Ute bruker jeg veske, og hjemme trenger man jo ikke å gå rundt med telefonen på seg.

Anonymkode: 7e144...c2a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.5.2025 den 13.19):

Er for liten til å kunne bruke klær fra herreavdeling. 

Levis 501 finnes ned i 23 tommer eller noe og 28 i beina. 

AnonymBruker skrev (På 1.5.2025 den 13.30):

Nå er det jo litt in med cargo pants, med lommer på sidene. Jeg har et par som er helt geniale til festival, masse lommer overalt, jeg elsker dem.  

Jeg har også noen jeans med store lommer foran, merket er Asos. Du må jo bare lete til du finner. 

Jeg liker ikke så godt å ha mobilen i dem da, den ligger liksom litt i veien når man går, og når man skal sitte. Den ligger jo på det leddet mellom hofte og bein som bøyer seg når man går. Hvis det gir mening. Legg hånden din flatt på hoften og løft kneet så skjønner du kanskje hva jeg mener. Kan være bare akkurat de lommene der da altså men. Jeg føler ofte mobil er litt i veien når jeg putter den i forlomme. Mye bedre å ha den i baklommen, det går jo på de fleste jeans. Lettere å stjele da. 

Et annet festivaltriks, for jeg hater vesker på festival, er jo en form for rumpetaske eller midjeveske. Det finnes veldig små som bare er til mobilen.

Anonymkode: e37c0...bea

Er ikke rumpetaske og midjeveske det samme? 

Anonymkode: db11c...253

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.5.2025 den 12.15):

Du får velge baggy jeans da. Lommene på buksen må jo stå i stil til resten av buksa. 

Anonymkode: 15aca...191

Det er ren fiksjon. I flere år var skinnyjeans inn også til menn. Og lommene stod aldri «i stil», de var lite store nok til en mobil. Det er absolutt intet ved en bukse eller kjørt eller kjole sin «stil» som hindrer funksjonelle lommer.

Årsaken er at herreklær har funksjon og kvalitet, kvinneklær har kun (og kun bare) estetisk verdi. Og det er egentlig kvinners feil. Det er jo vi, og ikke mennene, som ikke boikotter de her firmaene.

Anonymkode: 9388f...b5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...