MarianneE Skrevet torsdag kl 17:30 #41 Del Skrevet torsdag kl 17:30 Selvfølgelig flagger vi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet torsdag kl 18:33 #42 Del Skrevet torsdag kl 18:33 Honey Dew skrev (3 timer siden): https://www.advokatbladet.no/17mai-helligdag/17-mai-disse-reglene-gjelder/212634 Dette bekrefter det jeg sier. Jeg kan klippe plen, bore og hamre på 17 mai, det er ingen helligdag. Sitat Reglene om kirkelige handlinger og helligdagsfreden gjelder riktignok ikke på nasjonaldagen Fra lenken til Honey Dew. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet torsdag kl 18:44 #43 Del Skrevet torsdag kl 18:44 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mindre vanlig enn før. Da var det en klar symbolhandling både å flagge og å la være. I oslonabolaget mitt flagger rundt en tredjedel fra balkongene. Anonymkode: 5c6b9...3fd Er nok en del det, hadde en tidligere kolega som sa at i veien hun bodde var det hun og en til som flagget 1 mai. Og de fikk nesten litt stygge blikk fra naboene. Det var ikke helt vel sett, var i et av bærums pene villestrøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:20 #44 Del Skrevet torsdag kl 19:20 Tror færre og færre flagger da 1 mai har gått fra å bli arbeiderenes dag til å bli Arbeiderpartiets dag Anonymkode: c2448...d42 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet torsdag kl 19:27 #45 Del Skrevet torsdag kl 19:27 Er mange flagg her jeg bor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet torsdag kl 19:28 #46 Del Skrevet torsdag kl 19:28 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har hengt ut flagget, men ser ingen andre og bor i et tett nabolag. Jeg var ute og gikk en tur med hunden, kun rådhuset flagget. Flagger dere? Anonymkode: 3babd...33b Unngår å flagge på slike dager, sosialismens sin "helligdag" kan jeg betakke meg for. Den gangen man kjempet for arbeiderne sin rett var jo noe helt annet en det vi ser denne dagen blir brukt til nå. Så nei flaggstangen står tom. Neste flaggdag blir frigjøringsdagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:32 #47 Del Skrevet torsdag kl 19:32 Flagger selvfølgelig på Arbeidernes dag, skulle bare mangle at jeg feirer de som har kjempet fram alle rettighetene jeg har som arbeider, og samtidig kjemper for at mine barn og barnebarn skal få enda bedre rettigheter💪🏼 Anonymkode: 00ff4...0f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:49 #48 Del Skrevet fredag kl 05:49 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det er noe som heter offentlige flaggdager. Da lar ikke de som har flaggstang, flaggstanga stå tom. https://www.regjeringen.no/no/dep/ud/dep/forbindelser/norges-flagg-forskrift/id449230/ Anonymkode: 2c4b2...a26 Det er offentlige bygg som er pålagt å flagge disse dagene. For private boliger med flaggstang er det valgfritt. Vi har en godt synlig flaggstang, men valgte å ha vimpel oppe, som er nytt og pent, og vi gjorde også hagearbeid. Forøvrig, dere innbitte arbeidere, er det ikke selvmotsigende at hagesentre holder åpent 1. mai (altså folk jobber der), mens det av enkelte blir påpekt at man gjør noe nyttig i egen hage, uten betaling, men kanskje som en hobby? På tide å leve i 2025. Anonymkode: 78b7f...80d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:58 #49 Del Skrevet fredag kl 05:58 Er offentlig flaggdag så har en flaggstang så ska en nå flagge. Så så mange flagge i går. Og det er ikke politiken arbeiderparti enkelte tenker. Det er arbeidernes dag, altså dagen for alle som jobber for at en kan få vise hva en vil i arbeidslivet til å bli bedre osv Anonymkode: 9121c...56e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:05 #50 Del Skrevet fredag kl 07:05 Brunhilde skrev (12 timer siden): Dette bekrefter det jeg sier. Jeg kan klippe plen, bore og hamre på 17 mai, det er ingen helligdag. Fra lenken til Honey Dew. Nå er det ikke slik i livet at selv om det ikke står i en lov så er det fritt fram. Moral,etikk,skikk &bruk, respekt og uskrevne regler er og en viktig faktor om man vil leve noenlunde i symbiose med resten av verden. Anonymkode: 0cb9f...851 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:12 #51 Del Skrevet fredag kl 07:12 TomKrus skrev (11 timer siden): Unngår å flagge på slike dager, sosialismens sin "helligdag" kan jeg betakke meg for. Den gangen man kjempet for arbeiderne sin rett var jo noe helt annet en det vi ser denne dagen blir brukt til nå. Så nei flaggstangen står tom. Neste flaggdag blir frigjøringsdagen. Du vet at det er en internasjonal dag? Er det ikke egoistisk å ikke vise sympati for arbeidere i andre land? Anonymkode: 22833...552 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet fredag kl 07:13 #52 Del Skrevet fredag kl 07:13 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nå er det ikke slik i livet at selv om det ikke står i en lov så er det fritt fram. Moral,etikk,skikk &bruk, respekt og uskrevne regler er og en viktig faktor om man vil leve noenlunde i symbiose med resten av verden. Anonymkode: 0cb9f...851 Jeg bare argumenterer som de gjør, de som ønsker å bruke 1. mai til diverse mer eller mindre bråkete arbeid. 1. og 17. mai er likestilte dager, sånn rødhetsmessig. Jeg bruker begge til å gå lang tur på skauen og håper jo inderlig at det ikke strider mot din symbiotiske tilnærming til hverdagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet fredag kl 13:30 #53 Del Skrevet fredag kl 13:30 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du vet at det er en internasjonal dag? Er det ikke egoistisk å ikke vise sympati for arbeidere i andre land? Anonymkode: 22833...552 Nei overhodet ikke, med den politiske agendaen som denne dagen har bør man skåne alle i verden mot faenskapet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:46 #54 Del Skrevet fredag kl 13:46 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du vet at det er en internasjonal dag? Er det ikke egoistisk å ikke vise sympati for arbeidere i andre land? Anonymkode: 22833...552 Arbeiderne i alle verdens land holder nok ut sorgen over at det ikke flagges fra norske verandaer. Anonymkode: 19fc8...773 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:53 #55 Del Skrevet fredag kl 13:53 AnonymBruker skrev (På 1.5.2025 den 11.32): Jeg har hengt ut flagget, men ser ingen andre og bor i et tett nabolag. Jeg var ute og gikk en tur med hunden, kun rådhuset flagget. Flagger dere? Anonymkode: 3babd...33b Jeg flagger om og når jeg er hjemme hele dagen - altså både på fornuftig tidspunkt for å heise og å ta ned. Men det skjer tilnærmet aldri. Jeg antar det samme skjer med naboene dine, ts. Er det virkelig veldig vanlig å være hjemme både morgen og kveld når man har fri? Det skjer jo rimelig mye i livet? Anonymkode: ee174...003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå