Gå til innhold

Kan jeg prute på en vare, og henvise til lignende vare som er billigere annonsert på Finn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har hentet varen og den var strøken.

Anser denne tråden som avsluttet.

TS

Anonymkode: 350d0...7a3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En avtale er en avtale. Hvordan tror du det blir om alle skulle avbryte og endre avtalene sine på Finn? Da tror jeg hele poenget med å selge og risikoen hadde vært bortkastet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har funnet en liten hylle jeg liker til 400 kr på Finn.

Har avtalt med selger å hente i dag kl 14, og har nå sett den samme hyllen til 150 kr i en annen annonse på Finn, men litt lenger unna, så det blir en liten lengre busstur på meg.

Har lyst å prute og si at den samme stolen ligger ute til under halve prisen, men synes det er ubehagelig/ flaut.

Er det vanlig å gjøre det, og har jeg rett til å gjøre det?

Har du gjort avtale så er pruting for sent og for useriøst å komme med. 
Hadde du kommet hit og prutet etter avtale om henting, så hadde det ikke blitt noe salg. 

Anonymkode: 53aac...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er ok å prute/trekke seg etter avtalen er inngått. Du vet ikke om selger har takket nei til noen andre i den tiden heller, så er bare ufint gjort. 

I tillegg er det snakk om 150,-. Ikke verdt tiden du bruker på å pønske ut en pruteplan spør du meg. 

Anonymkode: 50627...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Synes ikke det er ok å prute/trekke seg etter avtalen er inngått. Du vet ikke om selger har takket nei til noen andre i den tiden heller, så er bare ufint gjort. 

I tillegg er det snakk om 150,-. Ikke verdt tiden du bruker på å pønske ut en pruteplan spør du meg. 

Anonymkode: 50627...b3e

400 kroner. Les innlegget miut.

Uansett så er jeg ferdig med denne tråden, fordi jeg har hentet hyllen.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Pruting ved henting går jeg aldri med på, bortsett fra om de finner en feil jeg ikke har oppdaget. Det har skjedd 1 gang, og jeg har solgt nærmere 200 gjenstander de siste 3 årene.

Om noen kommer for å se på en ting, uten å ha avgjort å kjøpe så er jeg mer åpen for pruting. Dette skjer bare med større gjenstander som jeg har hatt ute til salgs en stund.

Anonymkode: 7549d...425

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...