Gå til innhold

Dagen før termin og økende smerter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ble igangsatt første svangerskap og fikk grusomme stormrier den gangen. Har derfor ingenting å sammenlikne med. Har allerede hatt murringer i mage/korsrygg i ukesvis men på natta, samt stram og hard mage døgnet rundt. I går var det murringer hele dagen og magen var enda hardere. Begynte å spotte brunlig blod på kvelden. Natta sov jeg godt og etter jeg sto opp har smertene økt. Altså hver 3-5 min kommer det ekstra vonde takvise mensliknende smerter som varer rundt 50 sek til 1 minutter og av og til mer. Tillegg fått mer brunt blod blandet med slim og løs mage (hvert på do 3 ganger til nå). 

De smertene jeg har er ingenting sammenliknet med fødselsriene jeg hadde sist. Er det mest sannsynlig kynnere? Har tatt paracet for 15 minutter siden så kan vel anta det ikke er rier om smertene avtar snart. Vet ikke hvilken terskel man skal ha for å kontakte fødeavdelingen liksom.

Anonymkode: fb08a...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Lav terskel for kontakt, er bare å ringe føden og høre 🥰 Kanskje vil de ta deg inn for en sjekk.

Anonymkode: b3be0...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres helt klart ut som starten på fødsel. Kontakt føden og fortell at du tror det snart er ordentlig i gang. Men vent gjerne hjemme litt til hvis du er komfortabel med det. Det kan dessverre dabbe av om du reiser inn for tidlig. 

Etter min erfaring virker paracet på riene i starten, men ikke når de blir sterkere selvsagt. 

Anonymkode: 37184...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som at fødselen er i gang. Du bør kontakte føden, de er der for en grunn og terskelen skal være lav for å ringe 

Anonymkode: c2ca4...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar alle sammen. Vannet gikk like etter så ikke noe tvil at noe er på gang😅

Anonymkode: fb08a...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...