Gå til innhold

Fordeling av kostnader på ferie

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann, lurer på dette for vil gjerne gjøre det riktig. 

Jeg er alenemor og jeg og min sønn på 5 skal reise på ferie til Hellas med bestemor. Vi ser på slike charterpakker. 
Det jeg lurer på er hvordan vi fordeler kostnadene her? Jeg skal jo betale for min sønn men hvor stor andel av totalprisen er han? 

Skulle gjerne betalt for bestemor også men er student nå så økonomien tillater ikke det denne gangen. Denne turen var noe hun spurte om hun kunne være med på så det er ikke slik at hun er med som barnevakt, bare så det er sagt;)

hva tenker dere? 

Anonymkode: 31b1d...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du ser vel forskjell i prisen når du øker bestilling med et barn? 

Anonymkode: f0f0a...d51

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på reisen. 

Barnet koster nesten ingenting. Som oftest rundt halv voksen for fly, noen hundrelapper for seng og null til litt dersom det er all inclusive.

Anonymkode: 7234d...754

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Du ser vel forskjell i prisen når du øker bestilling med et barn? 

Nei kom ikke opp noe, nå har jeg ikke betalt enda men gikk nesten helt til siste steg men fikk ikke noe detaljert oversikt over kostnader. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det kommer jo an på reisen. 

Barnet koster nesten ingenting. Som oftest rundt halv voksen for fly, noen hundrelapper for seng og null til litt dersom det er all inclusive.

Er en all inclusive chartertur☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvem du reiser med, men det er gjerne mulig å se en mer spesifisert regning/kvittering etter bestilling og i hvert fall etter betaling.

Tok meg ikke mange sekundene å finne det på vår kommende tur med Apollo, for eksempel, der var det bare å gå inn på reisen i app og scrolle ned (i Oversikt) og velge «Se prisspesifikasjon». Testet også i Ving-appen nå, var bare å velge reisen (for meg en reise fra to år siden), scrolle ned (i Bestilling og betaling) og velge «Se prisdetaljer». Hvis du ikke finner noe tilsvarende er jeg uansett sikker på at operatøren kan gi deg de detaljene her på forespørsel. 

Så er det selvfølgelig opp til dere om dere fordeler kostnadene akkurat sånn som operatøren fordeler dem. Ikke gitt at det samsvarer helt med hva dere synes er fair. Men det skal ikke være noe problem å finne ut av hvordan operatøren regner det ut. 

Anonymkode: 4b87f...b6d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei kom ikke opp noe, nå har jeg ikke betalt enda men gikk nesten helt til siste steg men fikk ikke noe detaljert oversikt over kostnader. 

Jo. Du legger inn to voksne, klikker deg gjennom. 

Så legger du på et barn. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har reist alene med et barn, er det vanlig å betale voksenpris for barnet på hotell og fly. Chaterpakkene er ofte for to voksne personer. Kun en sjelden gang har jeg betalt for en barn og en voksen og da har det stått spesifisert i regningen. Jeg tenker at du derfor skal betale halvparten av det turen koster. Mat har ofte en egen pris for barnet og på mange steder er det gratis med en betalende voksen. Det står også spesifisert på regningen. 

Anonymkode: 10a17...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ving reklamerer med 990 kr for barn, regner med det er mer med all inclusive. 

Anonymkode: 2c96a...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da klikker du deg gjennom to ganger. Første gang kun med to voksne. 

Deretter med to voksne og et barn. 

Så der du prisforskjellen. 

Anonymkode: f45d8...396

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er en all inclusive chartertur☺️

Ok. Da får du i hvert fall en spesifisert kvittering til slutt, med pris per person. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at prisen kan deles på to om du deler på deg og bestemor. 

Jeg reiser alene med et barn nå, forskjellen mellom to voksne og to voksne er nesten ingenting, så det er ikke riktig at bestemor skal betale mellomlegget. Det jeg ser er at barnet omtrent blir gratis når det er to voksne som reiser. Jeg har nå betalt 10.000 for en uke til syden for meg og mitt barn, det hadde kostet 2000 til å få med bestemor, ikke fordi bestemor er så billig, men fordi barnet plutselig bodde gratis 

Anonymkode: 68008...63a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du bestiller via ving eller tui får du opp prisen på hver person😊

Anonymkode: 3870a...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...