AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:51 #21 Del Skrevet torsdag kl 09:51 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du har jo et voldsomt budsjett på takeaway og snus! Tror den summen på takeaway varer i 4-5-6 måneder på oss (2v 2b). Vi handler på dagligvarebutikk for ca 15-1600 pr. uke. Det inkluderer kattemat og vaskemiddel og slikt. Anonymkode: abc72...57b I april var det 2 restaurantbesøk pga feiring med venner, og 2 med barna pga vinterferie. Cider er ikke akkurat stor del av budsjettet, men kanskje 3-4 ganger i april. Snus bruker jeg ganske nøyaktig 1000kr pr måned. Føles ikke voldsomt, men når man ser totalsummen ser jeg absolutt at det er det. Ts. Anonymkode: 511f9...bb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:57 #22 Del Skrevet torsdag kl 09:57 Bruker 10.000 på mat i mnd for 1 voksen og tl barn. Inkludert hygieneartikler. Kunne brukt 7-8.000 om vi virkelig gikk inn for det men det blir kjipt 😬viktig med sunn og god mat. Anonymkode: bf746...e02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:58 #23 Del Skrevet torsdag kl 09:58 Ca 10K er omlag som SIFOs refuransebudsjett viser for mat og drikke for en voksen og 2 barn i skolealder. Absolutt ikke dyrt eller luksus, helt normalt og rimelig over tid. Anonymkode: 9cbad...3b4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:58 #24 Del Skrevet torsdag kl 09:58 Vi er to voksne uten barn og bruker 10.000kr hver måned på matbutikk og take away/restaurant. Da er ikke snus regnet inn for det kjøper vi hver for oss. Vi drikker veldig lite. Øl/cider/vin kjøpes ikke månedlig engang. Men det er noe vi har prioritert å bruke, fordi vi ikke orker å føle oss «blakke» på matkontoen og måtte snu på krona. Syns ikke det er så ille, jeg. Lever ikke som konger, men helt vanlig kosthold. Kunne sikker vært mindre, men det koster tid og energi å planlegge og holde seg til planen også. Anonymkode: 7d560...d91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:12 #25 Del Skrevet torsdag kl 15:12 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi er to voksne uten barn og bruker 10.000kr hver måned på matbutikk og take away/restaurant. Da er ikke snus regnet inn for det kjøper vi hver for oss. Vi drikker veldig lite. Øl/cider/vin kjøpes ikke månedlig engang. Men det er noe vi har prioritert å bruke, fordi vi ikke orker å føle oss «blakke» på matkontoen og måtte snu på krona. Syns ikke det er så ille, jeg. Lever ikke som konger, men helt vanlig kosthold. Kunne sikker vært mindre, men det koster tid og energi å planlegge og holde seg til planen også. Anonymkode: 7d560...d91 Det er akkurat det jeg ikke har kapasitet til som alenemor: planlegge alt mulig. Merker det i perioder med mye søvnløshet at det blir svært mye kjappe og dårlige løsninger. Anonymkode: 511f9...bb5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:28 #26 Del Skrevet torsdag kl 15:28 AnonymBruker skrev (6 timer siden): 1 voksen og 2 barn i skolealder. Jeg forstår ikke hvordan det er mulig, for vi spiser jo så enkel mat. Mye fra nedsatt kurven. Baker brød. Men endel frukt, grønnsaker og melkeprodukter. Men virkelig ikke noe luksusmat. Kan kanskje trekke fra 3500 på take away, snus og cider. Men likevel??? Er ikke det mye? Har råd til det, men er så mye annet jeg skulle spart til! Anonymkode: 511f9...bb5 Vi er to voksne, to barn i barneskolealder. Spiser god sunn normal mat, mye frukt og grønt. Lager det meste fra bunnen. Vi har 12.000 til mat/husholdningskonto hver mnd, og det er nok. Ofte igjen litt. Men, har ingen dyre vaner. Nesten aldri takeaway, null røyk/snus, lite brus osv. Så, kanskje der problemet ligger? For hva er vitsen med dyre uvaner? Anonymkode: 7049b...6ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:39 #27 Del Skrevet torsdag kl 15:39 Kaster du mye mat? Vi er to storspilte voksne og 3 barn. Bruker ca 13.000kr handler utelukkende datobrød og bruker nesten bare kjøtt fra datodisken. Er måteholden, men ikke gnien Anonymkode: 8902b...312 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:39 #28 Del Skrevet torsdag kl 15:39 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi er to voksne, to barn i barneskolealder. Spiser god sunn normal mat, mye frukt og grønt. Lager det meste fra bunnen. Vi har 12.000 til mat/husholdningskonto hver mnd, og det er nok. Ofte igjen litt. Men, har ingen dyre vaner. Nesten aldri takeaway, null røyk/snus, lite brus osv. Så, kanskje der problemet ligger? For hva er vitsen med dyre uvaner? Anonymkode: 7049b...6ef Dere er nok mer strukturerte enn meg. Minus take away/restaurant, snus.og cider bruker jeg 6-7000kr pr måned. Ikke så mye halvfabrikata, egentlig. Bare vanlig middels sunn mat. Anonymkode: 511f9...bb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:40 #29 Del Skrevet torsdag kl 15:40 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kaster du mye mat? Vi er to storspilte voksne og 3 barn. Bruker ca 13.000kr handler utelukkende datobrød og bruker nesten bare kjøtt fra datodisken. Er måteholden, men ikke gnien Anonymkode: 8902b...312 Nja, vil ikke si det. Men noe Anonymkode: 511f9...bb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:08 #30 Del Skrevet torsdag kl 19:08 AnonymBruker skrev (10 timer siden): 1 voksen og 2 barn i skolealder. Jeg forstår ikke hvordan det er mulig, for vi spiser jo så enkel mat. Mye fra nedsatt kurven. Baker brød. Men endel frukt, grønnsaker og melkeprodukter. Men virkelig ikke noe luksusmat. Kan kanskje trekke fra 3500 på take away, snus og cider. Men likevel??? Er ikke det mye? Har råd til det, men er så mye annet jeg skulle spart til! Anonymkode: 511f9...bb5 Høres som helt normalt matbudsjett og trekker du fra 3500 så er det jo veldig lite dere bruker på mat spør du meg. Her ligger vi nok på 4000 pr stk + brus, god tur og alkohol (for de som er gamle nok) Anonymkode: 345cf...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lajlaj Skrevet torsdag kl 19:46 #31 Del Skrevet torsdag kl 19:46 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kan kanskje trekke fra 3500 på take away, snus og cider. Der har du jo svaret ditt..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:11 #32 Del Skrevet torsdag kl 21:11 Med all den take away, snus og alkoholen, er ikke 10k mye. 6500 for tre personer er faktisk langt under referansen. Kutt ut snusen og cideren. Kroppen vil takke seg! Anonymkode: 76709...b64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 04:35 #33 Del Skrevet fredag kl 04:35 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vi er to voksne, to barn i barneskolealder. Spiser god sunn normal mat, mye frukt og grønt. Lager det meste fra bunnen. Vi har 12.000 til mat/husholdningskonto hver mnd, og det er nok. Ofte igjen litt. Men, har ingen dyre vaner. Nesten aldri takeaway, null røyk/snus, lite brus osv. Så, kanskje der problemet ligger? For hva er vitsen med dyre uvaner? Anonymkode: 7049b...6ef Snus er fordi jeg slutta å røyke. Cider, take away og restaurant er fordi det i april var flere feiringer med venner på restaurant, cider er snakk om 5-6 halvlitere i forbindelse med det. Anonymkode: 511f9...bb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 04:38 #34 Del Skrevet fredag kl 04:38 AnonymBruker skrev (19 timer siden): 1 voksen og 2 barn i skolealder. Jeg forstår ikke hvordan det er mulig, for vi spiser jo så enkel mat. Mye fra nedsatt kurven. Baker brød. Men endel frukt, grønnsaker og melkeprodukter. Men virkelig ikke noe luksusmat. Kan kanskje trekke fra 3500 på take away, snus og cider. Men likevel??? Er ikke det mye? Har råd til det, men er så mye annet jeg skulle spart til! Anonymkode: 511f9...bb5 Det er ikke lov å klage på dårlig råd ang. mat når du bruker 3500 på piss.Skjerp deg. Anonymkode: 5c236...937 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 04:53 #35 Del Skrevet fredag kl 04:53 3500 på Take Away, snus og cider er jo hinsides. Anonymkode: 6cc89...cd3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 04:59 #36 Del Skrevet fredag kl 04:59 Det forstår ikke jeg heller. Leser støtt og stadig om familier som er kjempestolt av å bruke bare 10-15 tusen i måneden på mat. Da ved å månedshandle. Når jeg månedshandler bruker jeg 2500-3000kr på matvarer og supplerer med rundt 1000kr iløpet av måneden. Nå er vi 1 voksen og ett barn da, men ser ikke for meg at 1 til 2 ekstra skal mer enn doble forbruket. Mulig det er forskjellig hva folk regner inn i matvarebudsjettet. Anonymkode: 24c01...a82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:01 #37 Del Skrevet fredag kl 05:01 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det forstår ikke jeg heller. Leser støtt og stadig om familier som er kjempestolt av å bruke bare 10-15 tusen i måneden på mat. Da ved å månedshandle. Når jeg månedshandler bruker jeg 2500-3000kr på matvarer og supplerer med rundt 1000kr iløpet av måneden. Nå er vi 1 voksen og ett barn da, men ser ikke for meg at 1 til 2 ekstra skal mer enn doble forbruket. Mulig det er forskjellig hva folk regner inn i matvarebudsjettet. Anonymkode: 24c01...a82 Kan legge til det beste tipset jeg har tilegnet meg, og det er å legge opp til rester der det er mulig. Da har man plutselig halvparten så mange dager å tenke på. Anonymkode: 24c01...a82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:23 #38 Del Skrevet fredag kl 05:23 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det er ikke lov å klage på dårlig råd ang. mat når du bruker 3500 på piss.Skjerp deg. Anonymkode: 5c236...937 Jeg har skrevet at jeg har råd til dette. 3500kr er hva jeg har brukt på flere feiringer på byen/restaurant med venner i april og med barna på restaurant pga vinterferie (inkl snus). Du kaller det piss, jeg kaller det kvalitetstid med venner og familie. Og ja, jeg er heldig som har råd til det. Ts Anonymkode: 511f9...bb5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:26 #39 Del Skrevet fredag kl 05:26 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): 3500 på Take Away, snus og cider er jo hinsides. Anonymkode: 6cc89...cd3 1000kr er snus, 2500 er på restaurant og take away + cider i forbindelse med feiring med venner, og å spise ute med barna pga vinterferie. Snusen holder ut mai. Ts. Anonymkode: 511f9...bb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:33 #40 Del Skrevet fredag kl 05:33 Du kan spare 3500 kroner i måneden på å kutte ut unødvendig take away, snus og cider blant annet. Anonymkode: d5db9...9ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå