Gå til innhold

Oppvaskmaskin XXL?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den gamle oppvaskmaskinen min tok kvelden etter 14 år. Jeg ser nå på ny, men er usikker på størrelse. Jeg kjøpte et gammelt hus som jeg totalrenoverte for 14 år siden, så kjøkkenet har standard 90 cm høy kjøkkenbenk som er 3 cm tykk, altså 87 cm fra gulv til kjøkkenbenk. 

I manualen til oppvaskmaskinen jeg ser på står denne informasjonen:

Oppvaskmaskinmodell Normal XXL
Høyde 80,5 cm (justerbar +6,5) 84,5 cm (justerbar +6,5)
Høyde innbyggingsnisje fra 80,5 cm (justerbar +6,5) fra 84,5 cm (justerbar +6,5)

Skal jeg velge XXL da? Det høres feil ut siden jeg ikke har ekstra høy benk. Eller er det fordi gamle kjøkken hadde lavere kjøkkenbenk? Jeg ser at den gamle oppvaskmaskinen står faktisk på treklosser, så den var vel vanlig størrelse da.

Anonymkode: 001bc...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Normal er 80,5 og kan justeres ved hjelp av ben +6,5, dvs. den passer fra 80,5 til 87,0.

XXL er 84,5 og kan justeres ved hjelp av ben +6,5, dvs. den passer fra 84,5 til 91,0.

Hvis åpningen din er nøyaktig 87,0, så vil normal passe akkurat, er åpningen din 87,1 derimot er den bittelitt for liten.

XXL vil passe også hvis målene dine ikke er nøyaktig.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

what_no2000 skrev (36 minutter siden):

Normal er 80,5 og kan justeres ved hjelp av ben +6,5, dvs. den passer fra 80,5 til 87,0.

XXL er 84,5 og kan justeres ved hjelp av ben +6,5, dvs. den passer fra 84,5 til 91,0.

Hvis åpningen din er nøyaktig 87,0, så vil normal passe akkurat, er åpningen din 87,1 derimot er den bittelitt for liten.

XXL vil passe også hvis målene dine ikke er nøyaktig.

Takk, da leser jeg det rett. Jeg skjønner bare ikke hvorfor et vanlig kjøkken med standardmål bør ha XXL. Det gir jo ikke mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk, da leser jeg det rett. Jeg skjønner bare ikke hvorfor et vanlig kjøkken med standardmål bør ha XXL. Det gir jo ikke mening.

Tidligere var 85 cm sett på som standard benkeskapshøyde. Det har økt til 90 cm. Så i dag kunne såkalt XXL oppvaskmaskin vært standard. I hvert fall i Norge.

Anonymkode: 763ef...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tidligere var 85 cm sett på som standard benkeskapshøyde. Det har økt til 90 cm. Så i dag kunne såkalt XXL oppvaskmaskin vært standard. I hvert fall i Norge.

Anonymkode: 763ef...857

Aha, gir mening. Det var det jeg mistenkte. Takk for svar. 👍

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...