AnonymBruker Skrevet 1. mai #1 Skrevet 1. mai Jeg og kjæresten min har vert sammen i 1 år nå, og har akkurat flyttet sammen, foreldre hans bor i Finnmark, og de kommer ned en tur i helga, så det er første gang jeg ser dem, jeg har snakket med dem flere ganger på telefonen og de er kjempe hyggelige men begge jobber ennå og har 2 tenåringer så har ikke passet for dem og dra nedover til oslo før nå. Hva skal jeg lage ? er så fantasiløs. trenger middag tips på fredagen og søndagen, vi skal ut og spise lørdag, tenåringene er ikke med denne gangen da de jobber Anonymkode: b21a8...2fb
Daisy-love Skrevet 1. mai #2 Skrevet 1. mai Jeg hadde valgt noe du er trygg på å lage. Altså noe du har laget en del ganger før, eller er nært opptil noe du har laget før. Selv om du har snakket med dem i telefonen så kan det gi selv den beste litt prestasjonsangst i en sånn setting 😊 Hvilken type mat tenkte du på? Enkel fredagskos og typisk søndagsmiddag eller noe annet? Asparges og nypoteter er på sitt beste nå, og kunne vært veldig godt som tilbehør til annen mat. Nykål også, men det krever litt ekstra. Nykål stekt i baconfett er noe mange liker da, men jeg hadde nok gått for nypoteter og asparges samt noe annet til tilbehør til en proteinkilde. Det kommer også an på hva dere har råd til og selvsagt hva dere liker. Asparges koster under 20kr bunten nå på både Extra og Kiwi, sånn for å illustrere. Tenker dere gjerne er unge, men vet ikke 😊 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #3 Skrevet 1. mai Lot mannen stå for maten. Så ble jeg jo kjent med dem etterhvert, og lærte hva de liker. Anonymkode: 85647...ce0 3 2
Gladgutten79 Skrevet 1. mai #4 Skrevet 1. mai Spørs hvor gamle de er, hadde det vært mine hadde kaffe og napoleonskake samt mokkabønner og kamferdrops vært vinneren 😉
AnonymBruker Skrevet 1. mai #5 Skrevet 1. mai Jeg serverte ovnsbakt laks for mine svigerforeldre første gang, det kan jo være en fin søndagsmiddag? Nypoteter og asparges ville vært kjempegodt til, som daisy-love sier. Fredag ville jeg servert noe kosemat, tapas eller nachos kanskje? Variert, så alle finner noe de liker. Anonymkode: c057a...dbe 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai #6 Skrevet 1. mai Gladgutten79 skrev (3 minutter siden): Spørs hvor gamle de er, hadde det vært mine hadde kaffe og napoleonskake samt mokkabønner og kamferdrops vært vinneren 😉 De er 46 og 48 år, så ikke så gamle. Anonymkode: b21a8...2fb
AnonymBruker Skrevet 1. mai #7 Skrevet 1. mai takk for gode tips Laks er en fin søndagsmiddag ja, og vet de er veldig glad i fisk og det er samboeren også Anonymkode: b21a8...2fb
Gladgutten79 Skrevet 1. mai #8 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De er 46 og 48 år, så ikke så gamle. Anonymkode: b21a8...2fb Men da er de jo «ungdommer» som meg 🤣 2 1
Million Skrevet 1. mai #9 Skrevet 1. mai Kan du ikke spørre samboeren din da, hva de liker best? Han kjenner jo sine egne foreldre og vet hva de liker og ikke liker. 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai #10 Skrevet 1. mai Gladgutten79 skrev (11 minutter siden): Spørs hvor gamle de er, hadde det vært mine hadde kaffe og napoleonskake samt mokkabønner og kamferdrops vært vinneren 😉 Til middag? Anonymkode: fa999...906 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #11 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): takk for gode tips Laks er en fin søndagsmiddag ja, og vet de er veldig glad i fisk og det er samboeren også Anonymkode: b21a8...2fb Hvis de er glade i fisk, så ikke server oppdrettslaks. Gå i fiskebutikken og spør hva de anbefaler i dag. Finn en god hvitfisk som breiflabb, torsk eller kveite. Lag god saus til. Anonymkode: 0466b...50d 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #12 Skrevet 1. mai No husker jeg ikke første gangen dem var på middag til oss. Jeg møtte mannen min for 25 år siden. Men har jo svigerbarn da. Det ble servert livretten deres. Altså noe man er trygg på. Alt er godt når man får det servert som jeg sier til barna mine. Bare å slippe å lage middag er jo himmelsk. Anonymkode: a2ada...e12
Norja Skrevet 1. mai #13 Skrevet 1. mai Daisy-love skrev (28 minutter siden): Jeg hadde valgt noe du er trygg på å lage. Altså noe du har laget en del ganger før, eller er nært opptil noe du har laget før. Selv om du har snakket med dem i telefonen så kan det gi selv den beste litt prestasjonsangst i en sånn setting 😊 Hvilken type mat tenkte du på? Enkel fredagskos og typisk søndagsmiddag eller noe annet? Asparges og nypoteter er på sitt beste nå, og kunne vært veldig godt som tilbehør til annen mat. Nykål også, men det krever litt ekstra. Nykål stekt i baconfett er noe mange liker da, men jeg hadde nok gått for nypoteter og asparges samt noe annet til tilbehør til en proteinkilde. Det kommer også an på hva dere har råd til og selvsagt hva dere liker. Asparges koster under 20kr bunten nå på både Extra og Kiwi, sånn for å illustrere. Tenker dere gjerne er unge, men vet ikke 😊 Dette er et godt råd! Denne helgen er kanskje ikke den riktige for store kjøkkeneksperimenter. Gjør noe du er trygg på og trives med, aller helst noe som ikke gjør at du blir stående over grytene hele kvelden. 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #14 Skrevet 1. mai Gladgutten79 skrev (1 time siden): Spørs hvor gamle de er, hadde det vært mine hadde kaffe og napoleonskake samt mokkabønner og kamferdrops vært vinneren 😉 Det må være tull! Jeg er pensjonist, ville vært dødelig fornærma om jeg fikk servert det☹️Og nå var det middagstips TS ville ha.. Anonymkode: c055b...2b1 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #15 Skrevet 1. mai Har to svigerbarn. Hos oss har vi vore spente på møte, og tenkt lite på kva vi blir servert. Enig med de som sier du må servere noko du er trygg på. Er det lasagne eller kjøttkaker i brun saus so spelar ikkje det noko rolle.Prøv å slapp av og kos deg. Dette er familien til kjæresten din ,og alle ønsker nok det beste møte. Anonymkode: 04f26...246 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #16 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det må være tull! Jeg er pensjonist, ville vært dødelig fornærma om jeg fikk servert det☹️Og nå var det middagstips TS ville ha.. Anonymkode: c055b...2b1 Dem må vel være 100 år da😂 husker besteforeldrene mine elska det. Men hadde dem levd no så hadde dem vært over 100 år. Men er ikke sikkert dem har villa hatt det til middag da. Anonymkode: a2ada...e12
AnonymBruker Skrevet 1. mai #17 Skrevet 1. mai Det var sommer da jeg møtte de for 20 år siden. Det ble grillmat og alt for mye vin på meg og svigermor🤭 Anonymkode: 98d10...dc6
AnonymBruker Skrevet 1. mai #18 Skrevet 1. mai Hadde overlatt det til sønnen dems. Anonymkode: f5ccd...563 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #19 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): De er 46 og 48 år, så ikke så gamle. Anonymkode: b21a8...2fb Oj, de var unge. Fikk de barn veldig tidlig? Men de er på min alder, og jeg hadde blitt glad for en pastarett eller noe indisk. Anonymkode: 99fe5...ea9 2
Gladgutten79 Skrevet 1. mai #20 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Det må være tull! Jeg er pensjonist, ville vært dødelig fornærma om jeg fikk servert det☹️Og nå var det middagstips TS ville ha.. Anonymkode: c055b...2b1 Jeg vet det var middagstips, men kunne ikke dy meg da min svigermor elsker napoleonskake og dronningkake ( Ja hun har diabetes 😉)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå