Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eksen og jeg bor fremdeles sammen pga økonomi. Det ble slutt pga ADHDen min. Eksen har fe siste årene mislikt at jeg ikke legger merke til hvordan det ser ut i hjemmet. Jeg har betalt mange tusen kroner i private psykologer for å klare å legge merke til sånt, men det har ikke fungert. 

Vi handler inn mat hver for oss, og siden det er 1 mai i dag handlet jeg inn mye. Det har bare blitt liggende ute på benken så mye av det må kastes 

Anonymkode: c0dc5...893

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er selvfølgelig litt sært og litt dust å ikke si fra, sånn hvis man først skjønner at noen har glemt å gjøre noe som det kommer til å straffe seg å ha glemt. Enten det er eksen eller andre, riktignok.

Men dette er selvfølgelig ditt ansvar og din feil mye, mye mer enn det har noe med ham å gjøre. Surt og kjipt, til syvende og sist ikke eksens ansvar i det hele tatt. 

Anonymkode: ef756...046

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet

Da trenger du bedre rutiner og vaner, så du fanger opp sånne ting. Heng opp huskelapper, gå runder i alle rom morgen og kveld og før du skal noe sted, fullfør påbegynte oppgaver før du gjør noe annet. Hverken eksen eller psykologen kan ta det ansvaret for deg.

• Liker 17
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Skyld på deg selv, det er du som eier problemet. Er det å gi andre skylden for ting ett trekk ved ADHD? Ikke det ei, så slutt med det.

Anonymkode: 26b55...837

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, du har da ØYNE! Jeg skjønner godt hvorfor exen din er en ex. Dette hadde ikke jeg giddet å leve med. 
Han kunne sikkert sakt ifra, men jeg er sikker på at han har påpekt sånt til deg en million ganger uten bedring. Å skulle være et voksent menneske barnevakt og mamma er krevende over tid. Du må jobbe med deg selv. Tenker du må innføre rutiner. Fast hver kveld går du over huset og ser om noe er glemt. 
Putt maten i kjøleskap om smak og lukt. Alt må nok ikke kastes umiddelbart. 

Anonymkode: df018...a3f

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Er du voksen? Har du boevne? Da tar du ansvar for deg selv!

Anonymkode: 07375...b1d

• Liker 10
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
hvaduikkeser skrev (1 minutt siden):

Hva er greia med å skylde på ADHD🤷‍♀️

Finnes ting en kan skylde på ADHD for, men dette er definitivt ikke en av de 

Anonymkode: b95e1...bc9

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han er sikkert lei av alle disse tingene du glemmer, så han gadd nok ikke. Om han er dritt lei, så er det fort å gjøre slikt. Han tenkte sikkert at du får ta ansvar for det selv 

Anonymkode: 63990...770

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er mest imponert over at du handlet masse i går, og ikke var på kjøkkenet igjen før i dag 🤔

Jeg slenger ofte fra meg posen på kjøkkenet, og går for å skifte klær, og glemmer posen. Men jeg ser den jo neste gang jeg går inn på kjøkkenet for å hente vann, sette på kaffe, lage mat, eller ta medisiner....

Anonymkode: 9b1d4...5b5

• Liker 23
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vi handler inn mat hver for oss, og siden det er 1 mai i dag handlet jeg inn mye. Det har bare blitt liggende ute på benken så mye av det må kastes 

Anonymkode: c0dc5...893

Se på det som øving til du skal flytte for deg selv.

Anonymkode: 7d215...c95

• Liker 17
  • Nyttig 4
Gjest jegerrinne
Skrevet
hvaduikkeser skrev (1 minutt siden):

Tenkte jeg og

Har selv ungdom med ADHD og vi har vært opptatt hele veien å lære rutiner. At når en har handlet setter en varer rett på plass når en er hjemme. Klær rett i skapet når det brettes. Osv

Så blir rart å skylde på adhd for at du ikke får mat i skapet,  eller skylde på xen det er ditt ansvar for dine matvarer og dine ting

AnonymBruker
Skrevet

Men du må jo gjøre sånt med Èn gang om du vet at du glemmer det. Eller sette på alarm på telefonen eller noe

Anonymkode: df018...a3f

• Liker 4
Skrevet

Hvis dette er en av grunnene til at ting ikke har fungert mellom dere, så kan jeg forstå at vedkommende ikke sier ifra. Man blir lei av å mase om åpenbare ting. Det er ikke andres ansvar, du er voksen, og må finne strategier som fungerer. Maten må dessuten ha stått ute ganske lenge dersom det er så ille at den må kastes. Jeg kan være fryktelig ustrukturert selv, glemmer ofte ting i vaskemaskina, planlegger å ta med søpla og lar den bli stående igjen i gangen når jeg går ut, glemmer rester fra middagen på benken osv, men jeg skylder aldri på noen andre enn meg selv. Prøver å lage rutiner på alt. Å glemme matvarer ute i flere timer blir bare for dumt. Du ser jo at de står der. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner godt at han ikke lenger gidder å passe på deg lenger. Du må selv finne metoder som fungerer for deg, du er voksen. Alle har sine ting, som man må jobbe med. Det er bare dumt for deg selv hvis du skal skylde på ADHD og forvente at omverdenen hjelper deg i livet ditt.

Anonymkode: ff491...42e

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
hvaduikkeser skrev (9 minutter siden):

Enig. Min mann har adhd. Men han klarer å legge inn matvarer fordi. 

ts. Dette blir for dumt. Ikke legg skylden på han. Når du setter deg ifra posene så legger du inn varene med en gang. Så slipper du dette. Dette er din feil. 

Anonymkode: 9edfe...1ad

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...