Gå til innhold

"Lov" med bukse på 17.mai?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

"kom ikke her!" Haha.. 

Anonymkode: 9e172...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absolutt lov med bukser. Skjønner ikke hva folk mener med at det ikke er lov. Ingen lov og regler for hva man har på seg den dagen. Bare noe vås! Gått med olabukser før, joggebukser og fin kjole. Man må gå i det en føler for selv og ikke hva andre måtte mene. Det har ingen noe med.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Absolutt NEI

Anonymkode: 33004...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Absolutt NEI

Absolutt nei til bukser 17.mai?!?

Anonymkode: 6cb5a...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Absolutt NEI

1930 ringte og ville ha tilbake holdningene sine 

Anonymkode: 51482...423

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2025 den 9.51):

Vi skal være sammen med svigers på 17.mai. Sen frokost hos oss og så gå ut og se på barnetogene og det som hører med.

Jeg pleier å ta på meg penbukse, pen bluse og 17.mai-sløyfe til slike anledninger. Jeg har ikke bunad og er ingen "kjoleperson". Svigermor synes det er uhørt. I går kom hun innom for å ta mål av meg, så hun kunne sy inn et skjørt jeg skulle få låne av henne. Det ville passe veldig fint til blusen jeg har tenkt å bruke. Jeg synes det ser veldig tante ut, og ikke min stil overhodet. 

Jeg hadde også tenkt å bruke pensko med bare 3 cm hæl, siden jeg kommer til å gå og stå en del. Svigermor mener jeg må bruke "ordentlige" hæler på en dag som denne. Om jeg bruker bukse som planlagt, så er den såpass lang at det ikke synes så godt hvor høye hælene er.

Jeg vet at svigermor ikke bestemmer dette, men hun er vant til å få det som hun vil, og jeg vet det blir dårlig stemning og utrivelig for alle om jeg står på mitt her.

Kan du ikke be mannen din gro noen baller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.5.2025 den 10.15):

Du kan bruke hva du vil. Men personlig syns jeg bukse på voksne kvinner ser ut som noen som ikke gidder å legge noe i bekledningen, og det blir slaskete uansett. 

Anonymkode: 9e8af...c0d

AnonymBruker skrev (På 1.5.2025 den 11.03):

Det høres definitivt ut som et veldig dempet antrekk som passer best for pensjonister, utslitte småbarnsmødre og travle FAU-foreldre som bruker hele dagen på dugnader og kioskvakt. Ikke for en som skal stå opp sent, spise sen 17. mai-frokost og bare tusle litt rundt og se på et barnetog. Så jeg må innrømme at jeg er enig med svigermoren din her, selv om jeg i motsetning til henne hadde holdt tankene mine for meg selv.

Om 50 år vil Norges 17. mai-feiring være veldig annerledes enn i dag, siden det i 2070 vil være en massiv overvekt av nordmenn med innvandringsbakgrunn. Syns vi nordmenn skal feire nasjonaldagen vår skikkelig mens vi fremdeles kan. 

Anonymkode: a3e68...822

Svigermor, disse to pluss et fåtall andre i denne tråden er så langt ute på viddene som det er mulig å komme. Er dere like positive til de som tvinger kvinnene sine til å gå med burka også? Eller er dere egentlig for et fritt valg, så lenge man ikke våger å ta det valget på 17. mai?

AnonymBruker skrev (På 1.5.2025 den 13.32):

Da kan du glede svigermor og få en stjerne i boka,ha på skjørt den stunda deres er sammen med henne. Og så skifter du etterpå. Velg dine kamper med svigermor! 

Anonymkode: 9e172...8a4

Dette er en kamp jeg LETT hadde prioritert å ta over ganske mye annet. Man kler seg i det man selv liker og man føler seg vel i. Punktum

Anonymkode: e05f6...de7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med å fortelle mannen din at hans mor forsøker å diktere hvordan du skal kle deg, så han kan fortelle moren sin at hun oppfører seg ufint? 

Penbukse er da absolutt lov! 

Anonymkode: 32441...46d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.5.2025 den 9.51):

Vi skal være sammen med svigers på 17.mai. Sen frokost hos oss og så gå ut og se på barnetogene og det som hører med.

Jeg pleier å ta på meg penbukse, pen bluse og 17.mai-sløyfe til slike anledninger. Jeg har ikke bunad og er ingen "kjoleperson". Svigermor synes det er uhørt. I går kom hun innom for å ta mål av meg, så hun kunne sy inn et skjørt jeg skulle få låne av henne. Det ville passe veldig fint til blusen jeg har tenkt å bruke. Jeg synes det ser veldig tante ut, og ikke min stil overhodet. 

Jeg hadde også tenkt å bruke pensko med bare 3 cm hæl, siden jeg kommer til å gå og stå en del. Svigermor mener jeg må bruke "ordentlige" hæler på en dag som denne. Om jeg bruker bukse som planlagt, så er den såpass lang at det ikke synes så godt hvor høye hælene er.

Jeg vet at svigermor ikke bestemmer dette, men hun er vant til å få det som hun vil, og jeg vet det blir dårlig stemning og utrivelig for alle om jeg står på mitt her.

Brukte alltid bukse og gode sko ( les ikke høye hæler) da barna var yngre. Har nå bunad, og bunadsko som ikke har høye hæler, selvfølgelig. Hvor i himmelens navn står det at man skal ha høye hæler på 17.mai? Det er jo en nødvendighet å ha gode sko den dagen. Jeg hadde aldri pint meg gjennom dagen i høye hæler for å tilfredstille noen andre. Hun er jo frekk som i det hele tatt blander seg i ditt kles- og skovalg. De andre må jo fatte at hun ikke kan bestemme slikt.

Anonymkode: e479c...5da

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.5.2025 den 11.03):

Det høres definitivt ut som et veldig dempet antrekk som passer best for pensjonister, utslitte småbarnsmødre og travle FAU-foreldre som bruker hele dagen på dugnader og kioskvakt. Ikke for en som skal stå opp sent, spise sen 17. mai-frokost og bare tusle litt rundt og se på et barnetog. Så jeg må innrømme at jeg er enig med svigermoren din her, selv om jeg i motsetning til henne hadde holdt tankene mine for meg selv.

Om 50 år vil Norges 17. mai-feiring være veldig annerledes enn i dag, siden det i 2070 vil være en massiv overvekt av nordmenn med innvandringsbakgrunn. Syns vi nordmenn skal feire nasjonaldagen vår skikkelig mens vi fremdeles kan. 

Anonymkode: a3e68...822

Så bra at min datter mest sannsynlig ikke feirer 17 mai i din by da,og hun har tilogmed norsk bunad når hun kun er halvt norsk !

Anonymkode: b967f...bd2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En forutsetning for å overleve 17 mai med all ståing og gåing er nettopp å bruke gode sko,og dermed ikke bruke finsko. For beina skal helst være ok på kvelden også.

Det er da selvfølgelig lov å bruke bukse på 17 mai,det bestemmer du da selv hva du vil gå i.

Anonymkode: b967f...bd2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...