AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:51 #1 Del Skrevet torsdag kl 07:51 Vi skal være sammen med svigers på 17.mai. Sen frokost hos oss og så gå ut og se på barnetogene og det som hører med. Jeg pleier å ta på meg penbukse, pen bluse og 17.mai-sløyfe til slike anledninger. Jeg har ikke bunad og er ingen "kjoleperson". Svigermor synes det er uhørt. I går kom hun innom for å ta mål av meg, så hun kunne sy inn et skjørt jeg skulle få låne av henne. Det ville passe veldig fint til blusen jeg har tenkt å bruke. Jeg synes det ser veldig tante ut, og ikke min stil overhodet. Jeg hadde også tenkt å bruke pensko med bare 3 cm hæl, siden jeg kommer til å gå og stå en del. Svigermor mener jeg må bruke "ordentlige" hæler på en dag som denne. Om jeg bruker bukse som planlagt, så er den såpass lang at det ikke synes så godt hvor høye hælene er. Jeg vet at svigermor ikke bestemmer dette, men hun er vant til å få det som hun vil, og jeg vet det blir dårlig stemning og utrivelig for alle om jeg står på mitt her. Anonymkode: 6cb5a...c4d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:58 #2 Del Skrevet torsdag kl 07:58 Selvfølgelig er det lov å bruke pene bukser på 17. mai. Svigermor er den med uhørt oppførsel her. Anonymkode: 4abd8...a0c 22 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:04 #3 Del Skrevet torsdag kl 08:04 Helt lov og helt normalt. Poenget med å kle seg pent (såfremt man skal noe) er jo å vise en viss høytidelighet og respekt for dagen og at den betyr noe for mange - enten man personlig bryr seg så mye eller ei. Det kan man helt fint gjøre med en pen bukse og uten høye hæler. Anonymkode: b9775...fbb 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:05 #4 Del Skrevet torsdag kl 08:05 Selvfølgelig kan du det. Anonymkode: e1e88...811 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:08 #5 Del Skrevet torsdag kl 08:08 Lov å gå i akkurat hva en vil. Selv pyntet jeg meg ikke mer enn en mørk bukse og en helt vanlig skjorte, som forsåvidt er et antrekk jeg bruker mye i hverdagen også, og kunne ikke brydd meg mindre om noen bryr seg om det, for det er deres problem Anonymkode: 5f7ae...396 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:10 #6 Del Skrevet torsdag kl 08:10 Selfølgelig kan du bruke bukse på 17 mai. Jeg hadde gitt en helt tydelig beskjed til henne om å ikke blande seg i hva du gikk med. Om dette lager dårlig stemning så hadde jeg ikke gått. Anonymkode: ce712...c70 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:15 #7 Del Skrevet torsdag kl 08:15 Du kan bruke hva du vil. Men personlig syns jeg bukse på voksne kvinner ser ut som noen som ikke gidder å legge noe i bekledningen, og det blir slaskete uansett. Anonymkode: 9e8af...c0d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:15 #8 Del Skrevet torsdag kl 08:15 Hadde du insistert på jeans og hettegenser, hadde jeg ristet på hodet. Men en penere dressbukse og bluse må være helt innenfor. Å gå i høye hæler trenger du iallefall ikke, så lenge det er litt penere sko. Anonymkode: 0cdfa...6f8 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet torsdag kl 08:16 #9 Del Skrevet torsdag kl 08:16 (endret) Altså! Den dårlige stemningen hadde jeg tatt, om noen skal diktere hva jeg som voksent menneske skal gå med - så takker jeg pent nei til det og går med det jeg selv ønsker. Det er en høyst invaderende oppførsel av din svigermor. Det er jo ikke som at du har funnet fram joggebukse og hettegenser! Endret torsdag kl 08:17 av mereo 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:17 #10 Del Skrevet torsdag kl 08:17 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): I går kom hun innom for å ta mål av meg, så hun kunne sy inn et skjørt jeg skulle få låne av henne. Det ville passe veldig fint til blusen jeg har tenkt å bruke. Jeg synes det ser veldig tante ut, og ikke min stil overhodet. Anonymkode: 6cb5a...c4d Jeg tror det blir penere på deg med penbukse enn tanteskjørt. Anonymkode: eb44b...e94 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:42 #11 Del Skrevet torsdag kl 08:42 Takk for svar. Skal prøve å manne meg opp å snakke med svigermor. TS Anonymkode: 6cb5a...c4d 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:43 #12 Del Skrevet torsdag kl 08:43 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Du kan bruke hva du vil. Men personlig syns jeg bukse på voksne kvinner ser ut som noen som ikke gidder å legge noe i bekledningen, og det blir slaskete uansett. Anonymkode: 9e8af...c0d Er da mange med skjørt/kjole som ikke ser ut som de gidder å legge noe i bekledningen også.... TS Anonymkode: 6cb5a...c4d 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet torsdag kl 08:49 #13 Del Skrevet torsdag kl 08:49 Mange går med bukse på 17.mai. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet torsdag kl 08:59 #14 Del Skrevet torsdag kl 08:59 Selvfølgelig kan du gå i penbukse og bluse på 17.mai. Svigermoren din er jævlig frekk. Hadde ikke giddet å la henne få viljen sin selv om hun er vant med å få det som hun vil. Hun må tåle å ikke alltid få viljen sin uten å lage dårlig stemning som en trassig drittunge. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:03 #15 Del Skrevet torsdag kl 09:03 Det høres definitivt ut som et veldig dempet antrekk som passer best for pensjonister, utslitte småbarnsmødre og travle FAU-foreldre som bruker hele dagen på dugnader og kioskvakt. Ikke for en som skal stå opp sent, spise sen 17. mai-frokost og bare tusle litt rundt og se på et barnetog. Så jeg må innrømme at jeg er enig med svigermoren din her, selv om jeg i motsetning til henne hadde holdt tankene mine for meg selv. Om 50 år vil Norges 17. mai-feiring være veldig annerledes enn i dag, siden det i 2070 vil være en massiv overvekt av nordmenn med innvandringsbakgrunn. Syns vi nordmenn skal feire nasjonaldagen vår skikkelig mens vi fremdeles kan. Anonymkode: a3e68...822 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:04 #16 Del Skrevet torsdag kl 09:04 Svigermor er på viddene. Du trenger heller ikke snakke med henne, jeg håper virkelig du kler på deg selv, så bare ta på deg det du vil. Så tafatt er det ikke greit å være som voksen. Anonymkode: 3538e...3a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet torsdag kl 09:12 #17 Del Skrevet torsdag kl 09:12 Dette bestemmer selvsagt ikke svigermor, det er bare å si fra bestemt med en gang. Bukser er flott! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:17 #18 Del Skrevet torsdag kl 09:17 Gud, jeg hadde klikket! Svigermor har virkelig ikke noe med hvordan du kler deg på 17. mai. Det viktigste er da ut du har på deg noe som du selv synes er pent, og som du føler deg vel i. Min svigerdatter og jeg har totalt forskjellig klessmak, og av og til synes jeg at hun kler seg veldig rart, men det kunne da virkelig ikke falt meg inn å kommentere det. Tvert imot gir jeg henne ofte komplimenter, og jeg føler meg ikke falsk som gjør det selv om jeg aldri kunne kledd meg i noe slikt selv, for jeg mener oppriktig at det er flott at hun har sin egen stil, og at hun følger den stilen fordi hun er komfortabel med den. Hun har sin greie, jeg har min, sånn er det bare. Anonymkode: b19df...09b 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:32 #19 Del Skrevet torsdag kl 11:32 Da kan du glede svigermor og få en stjerne i boka,ha på skjørt den stunda deres er sammen med henne. Og så skifter du etterpå. Velg dine kamper med svigermor! Anonymkode: 9e172...8a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:36 #20 Del Skrevet torsdag kl 11:36 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da kan du glede svigermor og få en stjerne i boka,ha på skjørt den stunda deres er sammen med henne. Og så skifter du etterpå. Velg dine kamper med svigermor! Anonymkode: 9e172...8a4 Svigermor er ikke et barn (selv om hun oppfører seg slik) og det er helt unødvendig å please voksne mennesker med kontroll issues. Anonymkode: a1305...ee6 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå