Gå til innhold

kjæresten vil ha ubestemt pause...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Takk for svar alle sammen. Jeg sa at jeg kan ikke ha det sånn (han svarer ikke en gang når jeg ringer), og at da er det bedre at vi gjør det slutt. Vi har vært sammen i 10 år... DA ville han plutselig dra på helgetur å snakke om det, men jeg føler ikke det er så mye å snakke om.

Anonymkode: 48ab1...777

• Liker 6
  • Hjerte 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pause er bare en annen måte å gjøre det slutt på.

Mitt svar ville vært "da gjør vi det slutt nå, så får vi se om livet vil at vi skal finne tilbake til hverandre. Sannsynligvis er jeg på et helt annet sted om noen måneder, så jeg ønsker deg lykke til videre i livet. "

Anonymkode: 13178...9bc

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min sa også at det til meg for et års tid siden.... For meg er det der helt idiotisk.. Som andre skriver, enten er man sammen eller så er man singel. Det med å ta en "pause" i forholdet er ofte en unnskyldning for å kunne treffe en annen potensiell kjæreste. 

For min del viste det seg at eksen gikk bak ryggen min og var utro.... Så for min del var det egentlig greit at det ble slutt mellom oss. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis pause skal fungere, må det være kortvarig, dvs noen dager eller uker, og mer eller mindre tidsbestemt.

Og det kan ikke være for å få være med andre, med mindre begge synes det vil fungere som pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har en annen i kikkerten og vil teste dette ut. Men han ønsker å ha deg der i tilfelle det ikke går. Slutt å vær dum.

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det virker som kjæresten vil ha pause til OVER sommeren, dvs 2-3 måneder. Er det realt å forvente at jeg skal gå og tvinne tommeltotter mens vedkommende skal finne ut av seg selv? Eller er det jeg som ikke elsker partneren min nok hvis jeg ikke vil holde det ut? 

Da hadde jeg bare gjort kort prosess og gjort det slutt. 

Anonymkode: 087ed...3b2

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pause så han kan knulle fritt i sommer? Ingen elsker noen så høyt. Bli singel og finn den en skikkelig mann.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk for svar alle sammen. Jeg sa at jeg kan ikke ha det sånn (han svarer ikke en gang når jeg ringer), og at da er det bedre at vi gjør det slutt. Vi har vært sammen i 10 år... DA ville han plutselig dra på helgetur å snakke om det, men jeg føler ikke det er så mye å snakke om.

Hva har han sagt er årsaken til at han vil ha denne "pausen"?

Ikke at det spiller noen rolle, for det han har gjort er uakseptabelt.

Det at han ignorerer deg når du ringer, men når du gir beskjed om at det er slutt (etter at han "har tatt pause"), da skal han liksom ha deg med på helgetur for å "snakke om det".

Denne mannen virker å være svært egoistisk og manipulerende! Tipper den helgeturen skulle være for å holde deg hektet, med lovebombing og sex og dårlige forklaringer på hvorfor han liksom bare trenger en pause. Har han vist slike holdninger før i forholdet, hvor han er svært egoistisk og manipulerende?

Det er bra at du har innsett at dette ikke lenger er et forhold, at du har gjort det slutt med ham! Til pass for ham!

Du fortjener langt bedre, så kutt kontakten med ham og begynn å leve ditt liv nå!

Anonymkode: 5ebf8...ed5

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg kjenner jeg er fryktelig interessert i å høre hvilke argumenter han har for å ha denne pausen!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal IKKE vente og tvinne tommeltotter nei. Du forholder deg til at det er slutt og lever livet ditt videre uten han.

Om han er forelsket, skikkelig glad i deg, så vil han ikke har "pause". 

Anonymkode: bd96e...cef

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva har han sagt er årsaken til at han vil ha denne "pausen"?

Anonymkode: 5ebf8...ed5

skal skifte jobb, snart bursdag som blir feiret på gammel jobb, dårlige tanker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får følelsen at han vil på guttetur og være fri og frank. Da tenker jeg at han bør få lov til å være fri og frank til høsten også. Du skal ikke måtte sitte og vente på han! Vil han ikke ha deg i sommer, så ikke la han få deg når han har rast fra seg heller! Kanskje det er på tide å ta en tur med venninner i sommer?

Anonymkode: 6fe33...0a7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

skal skifte jobb, snart bursdag som blir feiret på gammel jobb, dårlige tanker...

Så ingenting som vedgår forholdet og som skal løses i forholdet. Da nytter det ikke med pause. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvordan kommer jeg over denne sorgen?! Ikke får jeg snakket med han på telefon, føles så sinnykt kjipt at alt bare blir avsluttet sånn...

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du ønsker ikke en «we-were-on-a-break!»-situasjon… 

Hadde gjort det slutt.

Anonymkode: e02ff...9c6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ba om pause i et forhold en gang. Det var for å få være i fred. Jeg var depeimert og ønsket å ikke måtte forholde meg til andre mennesker. For meg handlet det altså ikke om at det var noe galt med forholdet, at jeg ønsket noen andre, test ut osv, men bare å få være 100% alene. Tror ikke han var redd for scenariene som skisseres her. 

MEN ut fra de ts skriver, så virker det ikke som det er noen stor personlig krise hvor han skal på retreat i munkekloster, jobbe non stopp eller ha 100% fokus på studier...

Hadde ikke blitt med på en pause på den måten som ts sin kjæreste skisserer.

Anonymkode: 874fe...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

men hvordan kommer jeg over denne sorgen?! Ikke får jeg snakket med han på telefon, føles så sinnykt kjipt at alt bare blir avsluttet sånn...

Sånn som man kommer seg over annen sorg, du tar tiden til hjelp. Etterhvert vil du innse at han ikke var den rette for deg, og i fremtiden sitter du der med han som var ment for deg, så vil du være takknemlig for at det endte som det endte. 

Anonymkode: dbd7e...e95

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda han kan forlange pause, men han kan ikke forlange at du venter på ham i pausen. Han kan heller ikke forvente at du ikke finner noen andre for å korte ned ventetiden. Han forlanger pause og det er nok neppe for å "finne ut av ting " men faktisk å rote rundt med andre damer, sommeren er jo den fineste tiden å være "singel" på. Du burde også minne ham på at "hot girl summer " faktisk er en greie å at du gleder deg til å være singel i sommer. Spørs om han fremdeles vil ha den pausen sin da 😂😂 Når han innser at planen hans om å pule rundt helt lovlig også kommer til å gjelder deg 😂 Han ser nok for seg at du sitter hjemme er flink pike å bare håper og tror at han vil ta deg tilbake så lenge du er flink pike og bare venter på at han skal bestemme seg. Ikke gi han den gleden 😂😂

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...