AnonymBruker Skrevet 1. mai #1 Skrevet 1. mai Barna mine og jeg vil gjerne på ferie til syden. Men mannen sier nei fordi han har ikke tid. Skal vi reise likevel? Anonymkode: 1c9cd...b0b
AnonymBruker Skrevet 1. mai #2 Skrevet 1. mai Dette skjønte jeg ikke... Sier han bare nei, eller sier han at du ikke får lov? Det er veldig stor forskjell på å si "nei, vi kan ikke reise" og "nei, du får ikke lov til å reise" Anonymkode: 147b4...6bc 35 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai #3 Skrevet 1. mai Ja, absolutt. Han får masse tid hjemme til det han må gjøre, så win-win!!! Anonymkode: 8a6a0...6af 11
AnonymBruker Skrevet 1. mai #4 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Barna mine og jeg vil gjerne på ferie til syden. Men mannen sier nei fordi han har ikke tid. Skal vi reise likevel? Anonymkode: 1c9cd...b0b Nei, det er jo ikke lov. Må ha tillatelse fra ektemann. Anonymkode: d6534...67b 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #5 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, det er jo ikke lov. Må ha tillatelse fra ektemann. Anonymkode: d6534...67b Hvorfor må du det? Skilsmisse er alltid et alternativ Anonymkode: 04a74...682 10 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai #6 Skrevet 1. mai Men du og barna kan vel fra selv om ikke han har tid ? Dere har vel ferie . Anonymkode: 3f586...795 17 1
Klokkeblomst_85 Skrevet 1. mai #7 Skrevet 1. mai Hadde bare gjort som jeg ønsket selv; har du lyst til å reise på ferie med barna, så do it 13 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #8 Skrevet 1. mai Jeg reiste med barna alene. Han hadde ikke tid til ferie da. Jeg var drit lei av været. Så vi dro. Hadde en fin tur selv vi. Så jo da hvor mye han egentlig gjør for oss når vi var på ferie. Vi sover litt ut på morgen. Han er oppe og kjøpe frokost. Så måtte jo jeg gjøre det da. Men det gikk godt. Man trenger ikke bestandig å dra som en hel familie. Anonymkode: 5891d...d25 9 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #9 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg reiste med barna alene. Han hadde ikke tid til ferie da. Jeg var drit lei av været. Så vi dro. Hadde en fin tur selv vi. Så jo da hvor mye han egentlig gjør for oss når vi var på ferie. Vi sover litt ut på morgen. Han er oppe og kjøpe frokost. Så måtte jo jeg gjøre det da. Men det gikk godt. Man trenger ikke bestandig å dra som en hel familie. Anonymkode: 5891d...d25 Du synes det var «mye» å kjøpe frokost hver morgen….? Anonymkode: d6534...67b 14 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. mai Populært innlegg #10 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du synes det var «mye» å kjøpe frokost hver morgen….? Anonymkode: d6534...67b Kona planlegger og bestiller turen. Pakker alt alle trenger og kjøper inn det som måtte mangle av klær, solkrem, sandaler, osv., og sjekker at alle har gyldige pass. Men selvsagt er det mannen som skal ha skryt, for han kjøper tross alt frokost på ferien. Anonymkode: 1dc4e...845 48 1 13
AnonymBruker Skrevet 1. mai #11 Skrevet 1. mai Dersom det går ut over felles økonomi må dere jo bli enige, er det egne penger er det vel bare å dra. Anonymkode: dd8f2...01e 7 3
BobTheNoob Skrevet 1. mai #12 Skrevet 1. mai Jeg synes det er en uting med par som gjør ting som ferier ol. hver for seg. Hva med gjensidig respekt? Bli enige om situasjonen og finne beste løsninger for begge, gitt omstendighetene, som gir dere muligheten til å ha fin tid sammen som par? Jeg vet ikke hvem av dere som er verst her. Om han er sær og kontrollerende og skal "gi deg lov" til ting, eller om du er sær som skal gjøre egotripper på egenhånd uten hensyn til hans situasjon. Jeg skjønner ikke hvorfor man "må" til syden. Damer som reiser alene eller på "jentetur" til syden har jo blitt litt av et fenomen. Hva som foregår der, vet jeg ikke mye om, men det har jo blitt et fenomen som snakkes om. Jeg skjønner at menn blir urolige av den tanken. Hvorfor ikke snakke ordentelig sammen og gjøre noe hyggelig som par? Gudene vet at par med barn trenger kvalitetstid sammen. Ikke bare ha de kjipe dagene sammen, og de hyggelige dagene hver for seg. Om dette vet jeg en del. 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai #13 Skrevet 1. mai Helt fair at han ikke kan akkurat da, helt fair om han foretrekker et tidspunkt han kan (hvis det passer greit for dere andre også), og helt fair at han er skeptisk hvis det er økonomisk uansvarlig i deres situasjon. Hvis han derimot sier dere ikke skal dra, bare fordi han ikke selv har mulighet og da ikke unner dere turen, kan han dra til helvete. Anonymkode: 930d6...82d 9 1
Rosa Dartle Skrevet 1. mai #14 Skrevet 1. mai Hvis mannen ikke har mulighet til diverse, reiser bare jeg og ungene selv. 4
AnonymBruker Skrevet 1. mai #15 Skrevet 1. mai Det er bare å reise! Jeg har reist mange ganger på ferie,mannen liker ikke å reise men han nekter meg aldri . Anonymkode: 20024...b97 6 1 2
Daria Skrevet 1. mai #16 Skrevet 1. mai Du får ikke lov til å dra fordi han vil bestemme og kontrollere, eller han ønsker ikke at dere skal dra når han ikke kan fordi han også være med? Er det dine barn eller deres felles barn? Vil dette påvirke muligheter for felles ferie senere i år, tidsmessig og/eller økonomisk? Det kan være skilsmissegrunn, det kan være et rimelig og forståelig ønske - kontekst er relevant her... 5 4
AnonymBruker Skrevet 1. mai #17 Skrevet 1. mai BobTheNoob skrev (13 minutter siden): Jeg synes det er en uting med par som gjør ting som ferier ol. hver for seg. Hva med gjensidig respekt? Bli enige om situasjonen og finne beste løsninger for begge, gitt omstendighetene, som gir dere muligheten til å ha fin tid sammen som par? Jeg vet ikke hvem av dere som er verst her. Om han er sær og kontrollerende og skal "gi deg lov" til ting, eller om du er sær som skal gjøre egotripper på egenhånd uten hensyn til hans situasjon. Jeg skjønner ikke hvorfor man "må" til syden. Damer som reiser alene eller på "jentetur" til syden har jo blitt litt av et fenomen. Hva som foregår der, vet jeg ikke mye om, men det har jo blitt et fenomen som snakkes om. Jeg skjønner at menn blir urolige av den tanken. Hvorfor ikke snakke ordentelig sammen og gjøre noe hyggelig som par? Gudene vet at par med barn trenger kvalitetstid sammen. Ikke bare ha de kjipe dagene sammen, og de hyggelige dagene hver for seg. Om dette vet jeg en del. Altså, hvilket århundre lever du egentlig i? Blitt et fenomen det snakkes om??? Hvor gammel er du? Anonymkode: ae02e...87f 20 9
AnonymBruker Skrevet 1. mai #18 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Du synes det var «mye» å kjøpe frokost hver morgen….? Anonymkode: d6534...67b Selv om man fremhever en spesiell ting partner gjør, så er det ikke nødvendigvis det eneste som gjøres... Kjæresten min er flink til å lage frokost. Tolker du det da som at han aldri lager noe annen mat? Siden jeg ikke ramser opp alle andre måltider når jeg vil fremheve frokosten? Anonymkode: 147b4...6bc 2
BobTheNoob Skrevet 1. mai #19 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Altså, hvilket århundre lever du egentlig i? Blitt et fenomen det snakkes om??? Hvor gammel er du? Anonymkode: ae02e...87f Bare les her på KG!! Det har vært flere tråder på temaet. Jeg lever i samme århudre som deg. Etter 5 sek med søk: https://www.dagbladet.no/tema/utro-pa-jentetur-mennene-rundlurt/78892977?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwY2xjawKAClFleHRuA2FlbQIxMQBicmlkETBZd3M3UWZ3dXdwbVhPRG9WAR7RmvZ-HvahN2Slf9vnLoTLOxh1LbMqX3xohOlGOxNgVsP4mSDKpheWp0D4xg_aem_amv8E1oIrGukpaLk-638-w#Echobox=1680521319 https://www.dagbladet.no/tema/utro-pa-jentetur-mennene-rundlurt/78892977?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwY2xjawKAClFleHRuA2FlbQIxMQBicmlkETBZd3M3UWZ3dXdwbVhPRG9WAR7RmvZ-HvahN2Slf9vnLoTLOxh1LbMqX3xohOlGOxNgVsP4mSDKpheWp0D4xg_aem_amv8E1oIrGukpaLk-638-w#Echobox=1680521319 Det er ingen som sier at alle damer som drar til syden er utro. Men at det snakkes om utroskap i syden (både menn og damer) kan det umulig være mye tvil om. Nok en gang : Hvorfor må man gjøre hyggelige ting hver for seg og kjipe hverdagsting sammen? 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #20 Skrevet 1. mai BobTheNoob skrev (1 minutt siden): Bare les her på KG!! Det har vært flere tråder på temaet. Jeg lever i samme århudre som deg. Etter 5 sek med søk: https://www.dagbladet.no/tema/utro-pa-jentetur-mennene-rundlurt/78892977?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwY2xjawKAClFleHRuA2FlbQIxMQBicmlkETBZd3M3UWZ3dXdwbVhPRG9WAR7RmvZ-HvahN2Slf9vnLoTLOxh1LbMqX3xohOlGOxNgVsP4mSDKpheWp0D4xg_aem_amv8E1oIrGukpaLk-638-w#Echobox=1680521319 https://www.dagbladet.no/tema/utro-pa-jentetur-mennene-rundlurt/78892977?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwY2xjawKAClFleHRuA2FlbQIxMQBicmlkETBZd3M3UWZ3dXdwbVhPRG9WAR7RmvZ-HvahN2Slf9vnLoTLOxh1LbMqX3xohOlGOxNgVsP4mSDKpheWp0D4xg_aem_amv8E1oIrGukpaLk-638-w#Echobox=1680521319 Det er ingen som sier at alle damer som drar til syden er utro. Men at det snakkes om utroskap i syden (både menn og damer) kan det umulig være mye tvil om. Nok en gang : Hvorfor må man gjøre hyggelige ting hver for seg og kjipe hverdagsting sammen? Så hvis ene parten hater å reise og den andre parten elsker det, så skal den som elsker det ikke då lov til å reise på egenhånd? Ikke alle er utro på reiser 😉 Anonymkode: 522bc...051 12 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå