Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi blir ca 35 i konfirmasjonen og datteren ønsker seg catering som koster 695kr per kuvert. Raskt regnet blir det 25.000kr! 

Blir jo raskt mye penger ser jeg, men er dette vanlig å betale såpass mye? Andre alternativer dere bruker? 

Anonymkode: 45415...ec5

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi var 40 og betalte nesten 800 per kuvert, kaker og drikke kom i tillegg. Det ble en dyr fornøyelse, men en fantastisk dag og et nydelig minne. God mat er veldig viktig i en sånn sammenheng synes jeg.

Anonymkode: 0a254...eb8

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi blir ca 35 i konfirmasjonen og datteren ønsker seg catering som koster 695kr per kuvert. Raskt regnet blir det 25.000kr! 

Blir jo raskt mye penger ser jeg, men er dette vanlig å betale såpass mye? Andre alternativer dere bruker? 

Vi kjøpte inn og laget koldtbord selv. Fikk hjelp av min venninne som er kokk. Ble vel rundt 6000, men da hadde vi rester i 2 uker etterpå😅 vi var ca 30 gjester.

Hos oss er det vanlig at festen/maten er gaven til konfirmanten fra foreldre.

Anonymkode: aed5f...285

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi var 40 og betalte nesten 800 per kuvert, kaker og drikke kom i tillegg. Det ble en dyr fornøyelse, men en fantastisk dag og et nydelig minne. God mat er veldig viktig i en sånn sammenheng synes jeg.

Anonymkode: 0a254...eb8

Oj, det var dyrt ja. Trodde hun min hadde funnet det dyreste alternativet 

ts

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Svindyrt. Men enkelt og lettvint.

Det krever litt tid og planlegging å diske opp selv.

Anonymkode: bdf29...db2

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Ofte er det trinn, og en trenger ikke velge det høyeste trinnet, men kan velge en enklere versjon. Kanskje dere da kan legge til retter selv som da blir det ekstra hun ønsker seg, men ikke så dyrt? 
Sett en del på catering i det siste og sett at det ofte er sånn med både koldtbord, tapas, og ulike f.eks texmex-buffeter. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

datteren ønsker seg catering som koster 695kr per kuvert

?

Ønske seg betyr ikke at hun får... Du kan jo spørre om hun er villig til å gi fra seg alle gaver, så folk heller bidrar til festen. Hvis dere ikke ønsker å bruke penger på det, ikke gjør det. 

Anonymkode: bac87...732

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi var 45 og betalte 12.000 for tapas. 25 laks høres jo helt vilt ut. Kaker tok vi på dugnad. 

Anonymkode: 51aba...511

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel en ting som er viktigere enn maten her: budsjett. Det bør dere tenke på før dere vurderer alternativer. Hvor mye har vi råd til/lyst til å bruke på dette?

Så vurderer man alternativene etterpå.

Jeg hadde nok hellere brukt litt penger på å få mat servert, noen til å rydde underveis, noen til å levere drikke osv enn mat til 25000. Da kan man like godt ha hele greia på en en restaurant liksom. 

Anonymkode: e3746...1e1

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

?

Ønske seg betyr ikke at hun får... Du kan jo spørre om hun er villig til å gi fra seg alle gaver, så folk heller bidrar til festen. Hvis dere ikke ønsker å bruke penger på det, ikke gjør det. 

Anonymkode: bac87...732

Nei, selvsagt betyr det ikke at hun får, men konfirmanten kan jo legge inn ønsker. Tullete å dra inn det å gi fra seg gaver.

ts

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsket ikke å bruke den dagen på kjøkkenet selv så vi bestilte mat. Vi var vel nesten opp i den summen pr person vi å. Men vi hadde masse rester da. Så vi hadde mat lenge etterpå. For meg så var det verdt det. Nettopp fordi jeg ville kose meg med dagen jeg å. Ikke være utslitt når den dagen kom. Vi hadde det hjemme så da kunne jeg bruke litt penger på maten. Jeg leide bord og stoler gratis også. 

Anonymkode: 94700...e2b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, selvsagt betyr det ikke at hun får, men konfirmanten kan jo legge inn ønsker. Tullete å dra inn det å gi fra seg gaver.

ts

Eller en realitets-orientering med tanke på økonomiske prioriteringer, tenker jeg.

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi var 45 og betalte 12.000 for tapas. 25 laks høres jo helt vilt ut. Kaker tok vi på dugnad. 

Kan jeg spørre hva slags tapas du fikk for den prisen? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan jeg spørre hva slags tapas du fikk for den prisen? 

Hjemmelaget god tapas fra et cateringselskap med godt rykte her i byen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hjemmelaget god tapas fra et cateringselskap med godt rykte her i byen. 

Hjemmelaget som i at alt er laget fra bunn, ikke noe ferdigkjøpte kjøttboller osv.

AnonymBruker
Skrevet

Så ha færre gjester da. Dere trenger ikke 35 personer.

Anonymkode: 2e7ad...acd

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig vanlig med catering nå? Glad mine er så gamle at det var vanlig at hele slekten stilte opp på å lagde maten på ett billig lokale. Alle var fornøyde. 

Anonymkode: 8279b...e92

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så ha færre gjester da. Dere trenger ikke 35 personer.

Anonymkode: 2e7ad...acd

Det kommer vel helt an på hvor stor familie man har, og hvor nære de er. Kjipt å kutte ut f.eks konfirmantens søskenbarn, spesielt om de har et nært forhold. 

Anonymkode: c69be...e0d

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan høre med en kokkelinje der du bor om de har mulighet til å lage noe lignende å høre hva de skulle hatt for det 

Anonymkode: a4a28...915

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lagde all mat selv til mine tre barns konfirmasjoner. Synes ikke det var så mye jobb.

Anonymkode: 9f755...095

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...