AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:14 #1 Del Skrevet torsdag kl 06:14 Jeg leier bolig og flytter i dag, tidligere utleier skal hjelpe meg med å frakte tingene mine. Er snakk om ca 30 km fra utenfor Oslo til den nye adressen i Oslo. Vet ikke hvordan det blir med evt bompenger og hva slags løsning de har for dette. Får antakelig med tingene mine i én omgang. Tenkte å gi dem en vinflaske for leieforholdet, siden det har gått bra og de har nok vært greiere enn man kan forvente, det er en sjelden/spesiell vin, tror ikke at den er i salg lenger, men var kanskje snakk om en verdi på 500 kr eller der omkring. Men mtp flyttingen, hva tenker dere om betaling for det? Det er ganske "bemidlede" mennesker med to eneboliger, ny Tesla osv, og de forventer kanskje ingenting. Ingenting nevnt. De vet at jeg har en vanskeligere økonomi, lavtlønnet og deltid (bortimot heltid). Skal jeg bruke bompenger som en inngang til å nevne betaling, for eksempel si noe om at jeg kan betale for bompenger "og litt mer" og se hva slags svar jeg får? Da blir svaret kanskje at jeg ikke trenger å betale og så blir spørsmålet om jeg skal slenge ut en sum. Da kan jeg kanskje være litt slu og gi vinen først. Anonymkode: 8f12e...318 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:19 #2 Del Skrevet torsdag kl 06:19 De færreste forventer vel betaling når de stiller opp som hjelp til flytting? Jeg ville i hvert fall ikke forventet det. Gi vinflasken først, så kan du jo spørre (etterpå) om hvor mye bompenger de tror det vil komme på, så du kan dekke de utgiftene. Anonymkode: cbc83...873 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:47 #3 Del Skrevet torsdag kl 06:47 Det er forresten ingen tunge ting å bære, jeg har lite og det er verken møbler, hvitevarer etc. Mest esker, bag etc. Anonymkode: 8f12e...318 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:48 #4 Del Skrevet torsdag kl 09:48 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg leier bolig og flytter i dag, tidligere utleier skal hjelpe meg med å frakte tingene mine. Er snakk om ca 30 km fra utenfor Oslo til den nye adressen i Oslo. Vet ikke hvordan det blir med evt bompenger og hva slags løsning de har for dette. Får antakelig med tingene mine i én omgang. Tenkte å gi dem en vinflaske for leieforholdet, siden det har gått bra og de har nok vært greiere enn man kan forvente, det er en sjelden/spesiell vin, tror ikke at den er i salg lenger, men var kanskje snakk om en verdi på 500 kr eller der omkring. Men mtp flyttingen, hva tenker dere om betaling for det? Det er ganske "bemidlede" mennesker med to eneboliger, ny Tesla osv, og de forventer kanskje ingenting. Ingenting nevnt. De vet at jeg har en vanskeligere økonomi, lavtlønnet og deltid (bortimot heltid). Skal jeg bruke bompenger som en inngang til å nevne betaling, for eksempel si noe om at jeg kan betale for bompenger "og litt mer" og se hva slags svar jeg får? Da blir svaret kanskje at jeg ikke trenger å betale og så blir spørsmålet om jeg skal slenge ut en sum. Da kan jeg kanskje være litt slu og gi vinen først. Anonymkode: 8f12e...318 At folk stiller opp som flyttehjelp er ikke en selvfølge. Jeg hadde gitt vinflasken + noen lapper for hjelpen. At disse folkene er "bemidlede" som du kaller det, har ingenting med saken å gjøre. Du forventer ikke at venner betaler gildet når dere er ute å spise, bare fordi de har mer penger enn deg. Du skal betale for bompenger, drift/slitasje på bil + penger mener jeg. Det kan være en 500,- lapp, i tillegg til vinflaska. Hadde kostet det mye mer om du skulle leid flyttefirma for jobben. Anonymkode: e4911...e5c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:26 #5 Del Skrevet torsdag kl 15:26 De du leier hos nå skal hjelpe deg å flytte?? Dæven du er heldig Anonymkode: a42a9...4f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:32 #6 Del Skrevet torsdag kl 15:32 Jeg hadde avtalt pris på flyttehjelp før det faktisk flyttes. Selv om h*n har penger, så er det ikke sikkert de gjør det allikevel for småpenger. Hadde bare spurt, hva vil du / dere ha betalt for flyttingen. Anonymkode: f8958...6ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:32 #7 Del Skrevet torsdag kl 15:32 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De du leier hos nå skal hjelpe deg å flytte?? Dæven du er heldig Anonymkode: a42a9...4f5 Jepp, og vasket heller ikke så grundig, for de pusser opp for salg. Tilbød å betale for bompenger og flyttehjelp, men slapp det. Ga bare vinen og uåpnet laken som jeg ikke trengte. Kunne fort blitt trukket noe av depositumet, men utbetales i sin helhet. Anonymkode: 8f12e...318 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå