Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Syns det er godt.

Serverer med eks

Pomfrie, bernesaua og salat

Kuttet opp i bitter å har inne i pitabrød, dressing og salat

Eller strimler og har i baguette med salat

Anonymkode: 50265...0c3

Hva er bernesaua?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er ikke det samme som løvstek. 

Anonymkode: 99f71...149

Nei, jeg ble nok "blind" på ordet løv, og innså etterpå at jeg tenkte på noe helt annet 😂

Anonymkode: adde5...669

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har aldri smakt det før. Innbiller meg at den må bli tørr, siden den er så tynn, men aner jo ikke.

Vurderer å prøve, er det godt? Hvilket merke er best og hvordan tilbereder du den. Hva slags tilbehør ville du hatt til den?

Anonymkode: 5a72a...aca

jeg synes det er kjempe godt :)  spiser med med salat, pommes og bernesaus :) bruker stort sett staburet sin eller så handler vi den i sverige, husker ikke merke

Anonymkode: 79afd...cdf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

For meg blir det litt "back to the 90's" 

Ikke spist på ørten år, men joda, løvstek er godt det..

Anonymkode: b10c0...211

Gjelder dette alll mat spist på 90-tallet?

Anonymkode: 75e5e...92f

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ikke ofte jeg spiser det, men synes det er godt. Har noen ganger skåret de i strimler og woket de, men steker de ofte raskt på høy varme og spiser med hjemmelaget kryddersmør.

Siden noen har nevnt sammenrullede, jeg har en plan om å teste denne oppskriften. https://dromhushelena.se/2019/11/01/mitt-mest-uppskattade-recept-nagonsin-lovbiff-med-italiensk-touch/

Anonymkode: adde5...669

Bare obs på at løvbiff i Sverige og løvbiff i Norge er to vidt forskjellige produkter. Svensk er rent kjøtt, mens i Norge er det er blandingsprodukt. 

Edit: ser det har blitt nevnt allerede…

Endret av enkefru
Skrevet

Ja det er godt med skikkelig tilbehør ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 9b8b5...d14

AnonymBruker
Skrevet

Godt er vel å ta i. Det er enkelt og veldig raskt å tilberede. Og så kan man late som om det er 1992. 

Anonymkode: f92c9...916

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes løvstek, salat og frites er kjempegodt. Spiser det et par ganger i måneden. 😊

Anonymkode: 876da...5eb

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen stor favoritt , men helt greit om man ikke gidder å bruke lang tid på middagen. Vi har det i pitabrød med salat og hjemmelaget dressing/saus av noe slag.

Anonymkode: 733b3...0e5

Skrevet

Ja det er godt med Hoff Opphøgde samt Bearnaise saus 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.5.2025 den 7.46):

Takk for svar! Tenker jeg skal prøve det en dag. Ser det er forskjellige merker som feks Stabburet, Gilde og Folkets. Er det noe forskjell på de? Hvilken er evt best?

Kjøp på Rema1000, der har de stor pakke fra Gilde til rabatert pris. Ellers er løvbiff overraskende dyrt.

Anonymkode: e0f13...ff6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kjøp på Rema1000, der har de stor pakke fra Gilde til rabatert pris. Ellers er løvbiff overraskende dyrt.

Anonymkode: e0f13...ff6

Jeg er bare en person i husholdningen og vet ikke om jeg liker løvbiff, da jeg ikke har prøvd. Så tenker jeg kanskje bør prøve en liten pakke først? Er Gilde det beste merket når det gjelder løvbiff? Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er bare en person i husholdningen og vet ikke om jeg liker løvbiff, da jeg ikke har prøvd. Så tenker jeg kanskje bør prøve en liten pakke først? Er Gilde det beste merket når det gjelder løvbiff? Ts

Gilde er best, ja. Jeg bruker å kjøpe den sorte til Gilde med to løvbiffer i. Den har 99% kjøtt i seg. 

Anonymkode: 876da...5eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...