Gå til innhold

Tindermatch jeg ikke skjønner meg på

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg matchet med ei på Tinder for noen dager siden. Hun var litt mystisk i starten. Verken hun eller jeg hadde særlig med identfiserbart ansiktsbilde. Etter hvert kom det frem at hun skjønte hvem jeg var ut fra noe jeg sa i samtalen. Hun hadde sett meg for mange år siden og likte utseende. I tillegg var jeg litt i media. Jeg skrev også blogg.

Dette hadde hun fulgt med på. Hun var da selv i et forhold, derfor tok hun ikke kontakt. Nå er hun blitt singel. Det første hun sa var at hun kun har tid til noe uforpliktet. Det passer meg bra, for jeg holder på å avslutte et forhold (dette har jeg i bioien på Tinder). Vi har blitt enige om å møte andre.

Hun jeg matchet på Tinder er ganske rask med å si at hun vil møtes. Dette før jeg vet hvem det er. Vi snakker om sex og hva vi liker. Så ber jeg om å få se litt av henne. Til slutt får jeg det. Flott jente. Vi skriver litt mer, og får ansiktsbilde av henne. Hun fortelle hvem hun er. Hun er kjent, så nå skjønner jeg hvorfor hun var nølende med å fortelle hvem hun er. Etter hvert virker hun mer usikker. Hun sier at kjærlighetssorgen fra tidligere forhold var litt tung. Hun sier også hun har mye å tenke på. Hun klarer ikke ta stilling til noe. Hun skriver også at hun hadde ikke vært i tvil om å møte meg om jeg ikke hadde vært i et avsluttende forhold. Hun er kort i mld. Hun sier at det hadde vært hyggelig å møte meg. Hun beklager hun er kort, hun har bare mye å tenke på. Hun sier vi får finne en dag vi kan treffes på når hun er tilbake fra jobbreise. Det er litt langt frem i tid, så ikke avtalt noe konkret. Fortsatt svarer hun kort. Og hun bruker lang tid på å åpne meldinger. 

Kan noen hjelpe meg med å finne ut hvordan hun tenker? Jeg vil ikke legge noe press på henne. Hvorfor sier hun ikke bare klart nei? Vil hun holde muligheten for å treffe meg på gløtt? Derfor hun ikke avsluttet kontakten helt?

Anonymkode: 56708...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er vel ikke helt ferdig med eksen, eller så er hun ikke så veldig interessert i deg.

Hvis man virkelig vil treffe en person gjør man jo det.Man får det til. Uten tusen unnskyldninger. 

Anonymkode: 30ccc...14e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hun skriver også at hun hadde ikke vært i tvil om å møte meg om jeg ikke hadde vært i et avsluttende forhold.

Her er svaret. Avslutt det du er i først. 

Anonymkode: b2855...0f3

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje isteden for å være i ett "avsluttende forhold" kanskje gjøre slutt da isteden for å være tilgjengelig for begge. Hun andre vil nok ikke ha noe med deg å gjøre uten at du BRYR DEG men hvor lenge i alle dager er det dette "avsluttende forholdet" skal vare da?

Ska ha i pose å sekk ja?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ufiltrert skrev (1 time siden):

Ska ha i pose å sekk ja?

Ja, og det er jeg åpen om. Derfor jeg skriver i bioen at jeg ikke er ferdig med skillsmissen. Den er ikke ferdigstilt enda. Det handler ikke om hvorfor jeg ikke får match, men hvorfor tindermatchen ikke bare sier rett ut at hun ikke vil treffes nå, i stedet for å komme med masse unnskyldninger. 

Hun var med på uforpliktet opplegg i starten. Nå er hun usikker. Men hun avviser meg ikke blankt. Hun holder meg litt innenfor, virker det som. Det er det som plager meg. Manglende evne til å bare avslutte, hvis det er det hun ønsker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja, og det er jeg åpen om. Derfor jeg skriver i bioen at jeg ikke er ferdig med skillsmissen. Den er ikke ferdigstilt enda. Det handler ikke om hvorfor jeg ikke får match, men hvorfor tindermatchen ikke bare sier rett ut at hun ikke vil treffes nå, i stedet for å komme med masse unnskyldninger. 

Hun var med på uforpliktet opplegg i starten. Nå er hun usikker. Men hun avviser meg ikke blankt. Hun holder meg litt innenfor, virker det som. Det er det som plager meg. Manglende evne til å bare avslutte, hvis det er det hun ønsker. 

Dere er jo like! Begge har manglende vane til å bare avsluttte.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dere er jo like! Begge har manglende vane til å bare avsluttte.

Jeg har avsluttet mitt forhold, men det juridiske og alt som hører med skillsmisse er ikke ferdig. Følelser er over. Men jeg vil være ærlig overfor den jeg møter at skillsmissen er ikke ferdigstilt. 

Jeg har ikke problemer med tidligere forhold. Men mulig hun ikke tror meg. Hun sier rett ut at hun sliter med litt kjærlighetssorg. Det gjør ikke jeg. Derfor, hvis hun ikke vil treffe meg, hvorfor sier hun ikke bare det rett ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

har avsluttet mitt forhold, men det juridiske og alt som hører med skillsmisse er ikke ferdig. Følelser er over. Men jeg vil være ærlig overfor den jeg møter at skillsmissen er ikke ferdigstilt

Om ikke du vil være tydelig her, så må du i hvert fall være tydelig overfor de du dater. Alle damer ønsker klarhet. Hva gjenstår? Er det rettslig tvister? Eller er alt ferdig og du bare venter på det endelige papiret? 

Tydelighet fra din side er alfa og omega. 

Det gjelder også tydelighet fra deg om å ville treffe henne. 

Jeg tror ellers at å sitte her og spekulere i hva hun tenker er meningsløst. Ingen her som er tankelesere. Hun virker usikker på deg. Forhold deg til det hun sier. 

Anonymkode: 5c354...e78

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om ikke du vil være tydelig her, så må du i hvert fall være tydelig overfor de du dater. Alle damer ønsker klarhet. Hva gjenstår? Er det rettslig tvister? Eller er alt ferdig og du bare venter på det endelige papiret? 

Tydelighet fra din side er alfa og omega. 

Det gjelder også tydelighet fra deg om å ville treffe henne. 

Jeg tror ellers at å sitte her og spekulere i hva hun tenker er meningsløst. Ingen her som er tankelesere. Hun virker usikker på deg. Forhold deg til det hun sier. 

Anonymkode: 5c354...e78

Jeg har aldri vært mer tydelig! Forholdet vårt tok slutt for noen måneder siden, og vi har nylig sendt inn papirer. Saksbehandling er satt fra 3-6 uker. Det er det som gjenstår. Vi er begge enige om skillsmissen. Dette holder jeg ikke skjult, for det vil dukke opp. 

Jeg er tydelig på at jeg vil treffe henne. Hun har sagt at hun tror det vil være hyggelig å møte meg. Men hun sier en ting og gir andre signaler. Hun har sagt hun er usikker, men hvorfor svarer hun ikke på meldinger? Fordi hun er usikker? Hvorfor sier hun ikke bare rett ut at hun ikke vil treffes på nåværende tidspunkt? Vil hun ikke brenne broer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig å vite kva ein annan person tenker! Så her blir det berre spekulasjonar. Det virkar som om du har vore ganske ærleg - hald fram med det. Ta kontakt med ho igjen når skilsmissa er i orden og ho er tilbake frå jobbreisa, då inviterer du ho på date! Om ho då framleis er like unnvikande, så gå vidare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag fra meg: hun er travel, sliten eller i en situasjon som gjør at hun må rasjonalisere med kreftene.

Jeg tror denne dama hadde avsluttet samtalen med deg om hun var uinteressert.

Jeg skjønner at det ikke føles godt ut at hun snakker mindre og kort, men det skjer med meg hele tida om det er noe. Hos meg er det dårlig helse.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg matchet med ei på Tinder for noen dager siden. Hun var litt mystisk i starten. Verken hun eller jeg hadde særlig med identfiserbart ansiktsbilde. Etter hvert kom det frem at hun skjønte hvem jeg var ut fra noe jeg sa i samtalen. Hun hadde sett meg for mange år siden og likte utseende. I tillegg var jeg litt i media. Jeg skrev også blogg.

Dette hadde hun fulgt med på. Hun var da selv i et forhold, derfor tok hun ikke kontakt. Nå er hun blitt singel. Det første hun sa var at hun kun har tid til noe uforpliktet. Det passer meg bra, for jeg holder på å avslutte et forhold (dette har jeg i bioien på Tinder). Vi har blitt enige om å møte andre.

Hun jeg matchet på Tinder er ganske rask med å si at hun vil møtes. Dette før jeg vet hvem det er. Vi snakker om sex og hva vi liker. Så ber jeg om å få se litt av henne. Til slutt får jeg det. Flott jente. Vi skriver litt mer, og får ansiktsbilde av henne. Hun fortelle hvem hun er. Hun er kjent, så nå skjønner jeg hvorfor hun var nølende med å fortelle hvem hun er. Etter hvert virker hun mer usikker. Hun sier at kjærlighetssorgen fra tidligere forhold var litt tung. Hun sier også hun har mye å tenke på. Hun klarer ikke ta stilling til noe. Hun skriver også at hun hadde ikke vært i tvil om å møte meg om jeg ikke hadde vært i et avsluttende forhold. Hun er kort i mld. Hun sier at det hadde vært hyggelig å møte meg. Hun beklager hun er kort, hun har bare mye å tenke på. Hun sier vi får finne en dag vi kan treffes på når hun er tilbake fra jobbreise. Det er litt langt frem i tid, så ikke avtalt noe konkret. Fortsatt svarer hun kort. Og hun bruker lang tid på å åpne meldinger. 

Kan noen hjelpe meg med å finne ut hvordan hun tenker? Jeg vil ikke legge noe press på henne. Hvorfor sier hun ikke bare klart nei? Vil hun holde muligheten for å treffe meg på gløtt? Derfor hun ikke avsluttet kontakten helt?

Men du vil jo bare ha noe uforpliktende, så finn en annen da? Har det noen betydning hvem det er hvis det bare er sex? 

Virker ikke som hun er så interresant i å være s*dukken din.

Grøsser ved tanken på å diskutere ‘hva vi liker’ ift sex før man en gang kjenner hverandre GODT, og dere visste jo ikke hvem hverandre var engang. Altfor intimt å dele med fremmede. Og enda verre hvis dere er ‘kjente’.

Anonymkode: 1d424...ca4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Grøsser ved tanken på å diskutere ‘hva vi liker’ ift sex før man en gang kjenner hverandre GODT, og dere visste jo ikke hvem hverandre var engang. Altfor intimt å dele med fremmede. Og enda verre hvis dere er ‘kjente’.

Anonymkode: 1d424...ca4

Heldigvis er vi ulike akkurat der. 

Både av min bio, og hennes intro da vi matchet, gjorde at vi begge skjønte at vi begge ville ha noe uforpliktet. Det skulle handle om sex. 

Det er ikke enkelt å matche på Tinder som mann, spesielt ikke når du er ute etter noe uforpliktet. Så det er ikke bare å finne noen andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sparkling_Pink skrev (1 time siden):

Forslag fra meg: hun er travel, sliten eller i en situasjon som gjør at hun må rasjonalisere med kreftene.

Jeg tror denne dama hadde avsluttet samtalen med deg om hun var uinteressert.

Jeg skjønner at det ikke føles godt ut at hun snakker mindre og kort, men det skjer med meg hele tida om det er noe. Hos meg er det dårlig helse.

Jeg avventer, ja. Nå har jeg vørt nok frempå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du skulle ha avsluttet det du holder på med du også da kanskje? DU kan ikke kreve noe av henne i denne sammenhengen, kan hende hun holder tilbake nettopp fordi du ikke er ferdig med greiene med eksen. Snakk om å kaste stein i glasshus. 

Anonymkode: c9633...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2025 den 11.52):

Jeg har aldri vært mer tydelig! Forholdet vårt tok slutt for noen måneder siden, og vi har nylig sendt inn papirer. Saksbehandling er satt fra 3-6 uker. Det er det som gjenstår. Vi er begge enige om skillsmissen. Dette holder jeg ikke skjult, for det vil dukke opp. 

Så du er faktisk ikke separert ennå en gang? Har dere flyttet fra hverandre? Du er over et år unna å være skilt slik jeg leser det du skriver. Det er bra du er ærlig om dette, for selvfølgelig vil det gjøre de fleste betenkt. Husk også at det florerer med menn på datingappene som slett ikke er single selv om de sier det, så det er helt naturlig at man blir i tvil når dere sikkert er registrert på samme adresse fortsatt osv. Hun kan faktisk ikke vite at du snakker sant så lenge hun ikke har noen bevis på det. Og det handler ikke om deg, men det er slik verden har blitt.

Jeg skjønner godt at hun har blitt i tvil når hun har tenkt seg om. Du er så tidlig i prosessen at selv om du sier alt er avklart så er det fortsatt mye som kan skje Hun vet, som vi alle egentlig vet, at selv om man tenker ting skal være uforpliktende så kan det fort oppstå følelser. Og når man har vært gjennom brudd vet  man også at følelsene kan gå som en berg og dalbane, samme hvor "ferdig" man tror man er med ting. Det er mye man skal i gjennom som kan være opprivende på flere måter. Hun har nok lyst til å møte deg, men har ikke lyst til å bli en del av det "kaoset" et samlivsbrudd er. Og det støtter jeg henne i. Vent til seperasjonspapirene er i orden, dere har flyttet fra hverandre, og er ferdig med det økonomiske oppgjøret. Da kan du finne deg en elskerinne.

Anonymkode: 9c926...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 1.5.2025 den 6.54):

Kan noen hjelpe meg med å finne ut hvordan hun tenker?

Dette er hva hun tenker: "Hun sier at kjærlighetssorgen fra tidligere forhold var litt tung. Hun sier også hun har mye å tenke på. Hun klarer ikke ta stilling til noe. Hun skriver også at hun hadde ikke vært i tvil om å møte meg om jeg ikke hadde vært i et avsluttende forhold. "

Du sier det selv, men ser du det selv?

Sitat

Jeg vil ikke legge noe press på henne. Hvorfor sier hun ikke bare klart nei? Vil hun holde muligheten for å treffe meg på gløtt? Derfor hun ikke avsluttet kontakten helt?

Ikke legg press, bare si at du sitter med litt de samme opplevelsene (om du faktisk gjør det) og kan relatere til det. 
Gi henne og deg selv tid til å lukke litt dører før nye kan åpnes. 

Det mest saboterende du kan gjøre er å bruke for mye tid til å ruske opp i noe som trenger tid til å roe seg ned. Som du selv sier, det har kun gått er par dager. Et par dager er ikke lenge.

Endret av umAxa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker litt for på, dere er jo begge bare ute etter noe uforpliktende, så hvorfor så knyttet til at om det må skje og hvorfor det ikke skjer?

Kanskje du bare skal se andre som planlagt, så dukker hun opp om hun har lyst? Om hun sier hun har mye å tenke på, stemmer det nok å er jo helt naturlig det.

Anonymkode: ff7da...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...