AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:28 #1 Del Skrevet onsdag kl 22:28 Hei! Jeg har tidligere slitt mye med svettelukt og er derfor veldig var på lukter. Jeg og mannen bor i et hus, og i enden er det liten gang med alle sko og ytterjakker. Når vi lager middag så lukter det jo åpenbart i hele huset. Problemet er bare at jeg føler at alle jakkene mine absorberer lukten. Regnjakker, forede jakker, dunjakker osv. F.eks så kan jeg stå i kø på matbutikken senere på kvelden og føle at den nye allværsjakka mi regelrett stinker av en ekkel, stram mat-os. Er redd for at andre skal synes jeg lukter vondt! Hva gjør jeg? Har tidligere hengt jakkene ned i kjelleren, men det ble for strevsomt over tid. Det hjalp, men ble ikke noe varig løsning. Har også vasket den ene jobb-jakka mi og det hjalp, men det gikk ikke mange uker før lukta var tilbake. Tips mottas med takk. Anonymkode: 22724...dbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:29 #2 Del Skrevet onsdag kl 22:29 Få dere bedre kjøkkenvifte og åpne alltid vindu når dere steker mat. Anonymkode: 7bfd6...2fa 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:32 #3 Del Skrevet onsdag kl 22:32 Som vedkommende over sier, bedre kjøkkenvifte. Samt luft ut av huset etter matlaging. Eneste som nytter. Anonymkode: 37bb0...524 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:35 #4 Del Skrevet onsdag kl 22:35 Okey, takk for svar. Vi har kjøkken fra 2021, og bruker vifta selvfølgelig. Men vi er ikke så flinke til å lufte ut etterpå. Takk 😊 -TS Anonymkode: 22724...dbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:40 #5 Del Skrevet onsdag kl 22:40 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Okey, takk for svar. Vi har kjøkken fra 2021, og bruker vifta selvfølgelig. Men vi er ikke så flinke til å lufte ut etterpå. Takk 😊 -TS Anonymkode: 22724...dbb Da har dere sikkert balansert ventilasjon? Eller er huset eldre? Anonymkode: 37bb0...524 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 22 timer siden #6 Del Skrevet 22 timer siden Åpne et vindu i et tilstøtende rom med døra åpen inn til kjøkkenet, og sett på vifta noen minutter før dere begynner å lage mat. Vifta må ha et sted å trekke luft fra, og det tar en stund å få luftstrømmen til å gå dit den skal etter man har satt den på. https://www.klikk.no/bolig/kjokken/du-bruker-neppe-kjokkenvifta-riktig-2333642 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #7 Del Skrevet 22 timer siden Hva om du legger ubrukte jakker bort, og de jakkene du bruker ofte kan du legge på badet eller soverommet mens du lager mat. Anonymkode: 54f14...f53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #8 Del Skrevet 22 timer siden Hvilken mat lager dere? Mat med mye/sterk krydder får hele huset til å stinke og den lukta setter seg i klær🤢 Anonymkode: 6e3e7...fcf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #9 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Okey, takk for svar. Vi har kjøkken fra 2021, og bruker vifta selvfølgelig. Men vi er ikke så flinke til å lufte ut etterpå. Takk 😊 -TS Anonymkode: 22724...dbb Kanskje dere bør skifte ut filteret i vifta. Anonymkode: 3f3ec...b5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #10 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva om du legger ubrukte jakker bort, og de jakkene du bruker ofte kan du legge på badet eller soverommet mens du lager mat. Anonymkode: 54f14...f53 Enklere å lage tilstrekkelig tilluft mens det kokkeleres. Anonymkode: f2649...803 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #11 Del Skrevet 20 timer siden Sett inn dør til ytter-gangen. Skift filter i ventilator. (Dette er hvorfor jeg ikke vil ha åpen kjøkkenløsning, og har dør til kjøkkenet. ) Anonymkode: 075cf...872 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 20 timer siden #12 Del Skrevet 20 timer siden Vi bor i BRL hvor vi ikke kan gjøre hva vi vil med tekniske installasjoner. Jeg synes ikke lukta setter seg i jakkene, men til div annet formål kjøpte jeg luftrenser med hepa og aktivt karbonfilter. Sistnevnte tar endel lukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #13 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Okey, takk for svar. Vi har kjøkken fra 2021, og bruker vifta selvfølgelig. Men vi er ikke så flinke til å lufte ut etterpå. Takk 😊 -TS Anonymkode: 22724...dbb Heng klærne i skapet da vel. Anonymkode: e289b...96a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå