AnonymBruker Skrevet 30. april #1 Skrevet 30. april Hei! Jeg har tidligere slitt mye med svettelukt og er derfor veldig var på lukter. Jeg og mannen bor i et hus, og i enden er det liten gang med alle sko og ytterjakker. Når vi lager middag så lukter det jo åpenbart i hele huset. Problemet er bare at jeg føler at alle jakkene mine absorberer lukten. Regnjakker, forede jakker, dunjakker osv. F.eks så kan jeg stå i kø på matbutikken senere på kvelden og føle at den nye allværsjakka mi regelrett stinker av en ekkel, stram mat-os. Er redd for at andre skal synes jeg lukter vondt! Hva gjør jeg? Har tidligere hengt jakkene ned i kjelleren, men det ble for strevsomt over tid. Det hjalp, men ble ikke noe varig løsning. Har også vasket den ene jobb-jakka mi og det hjalp, men det gikk ikke mange uker før lukta var tilbake. Tips mottas med takk. Anonymkode: 22724...dbb
AnonymBruker Skrevet 30. april #2 Skrevet 30. april Få dere bedre kjøkkenvifte og åpne alltid vindu når dere steker mat. Anonymkode: 7bfd6...2fa 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #3 Skrevet 30. april Som vedkommende over sier, bedre kjøkkenvifte. Samt luft ut av huset etter matlaging. Eneste som nytter. Anonymkode: 37bb0...524 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #4 Skrevet 30. april Okey, takk for svar. Vi har kjøkken fra 2021, og bruker vifta selvfølgelig. Men vi er ikke så flinke til å lufte ut etterpå. Takk 😊 -TS Anonymkode: 22724...dbb
AnonymBruker Skrevet 30. april #5 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Okey, takk for svar. Vi har kjøkken fra 2021, og bruker vifta selvfølgelig. Men vi er ikke så flinke til å lufte ut etterpå. Takk 😊 -TS Anonymkode: 22724...dbb Da har dere sikkert balansert ventilasjon? Eller er huset eldre? Anonymkode: 37bb0...524
Maia70 Skrevet 1. mai #6 Skrevet 1. mai Åpne et vindu i et tilstøtende rom med døra åpen inn til kjøkkenet, og sett på vifta noen minutter før dere begynner å lage mat. Vifta må ha et sted å trekke luft fra, og det tar en stund å få luftstrømmen til å gå dit den skal etter man har satt den på. https://www.klikk.no/bolig/kjokken/du-bruker-neppe-kjokkenvifta-riktig-2333642
AnonymBruker Skrevet 1. mai #7 Skrevet 1. mai Hva om du legger ubrukte jakker bort, og de jakkene du bruker ofte kan du legge på badet eller soverommet mens du lager mat. Anonymkode: 54f14...f53
AnonymBruker Skrevet 1. mai #8 Skrevet 1. mai Hvilken mat lager dere? Mat med mye/sterk krydder får hele huset til å stinke og den lukta setter seg i klær🤢 Anonymkode: 6e3e7...fcf 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #9 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (15 timer siden): Okey, takk for svar. Vi har kjøkken fra 2021, og bruker vifta selvfølgelig. Men vi er ikke så flinke til å lufte ut etterpå. Takk 😊 -TS Anonymkode: 22724...dbb Kanskje dere bør skifte ut filteret i vifta. Anonymkode: 3f3ec...b5e
AnonymBruker Skrevet 1. mai #10 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva om du legger ubrukte jakker bort, og de jakkene du bruker ofte kan du legge på badet eller soverommet mens du lager mat. Anonymkode: 54f14...f53 Enklere å lage tilstrekkelig tilluft mens det kokkeleres. Anonymkode: f2649...803
AnonymBruker Skrevet 1. mai #11 Skrevet 1. mai Sett inn dør til ytter-gangen. Skift filter i ventilator. (Dette er hvorfor jeg ikke vil ha åpen kjøkkenløsning, og har dør til kjøkkenet. ) Anonymkode: 075cf...872
AprilLudgate Skrevet 1. mai #12 Skrevet 1. mai Vi bor i BRL hvor vi ikke kan gjøre hva vi vil med tekniske installasjoner. Jeg synes ikke lukta setter seg i jakkene, men til div annet formål kjøpte jeg luftrenser med hepa og aktivt karbonfilter. Sistnevnte tar endel lukt.
AnonymBruker Skrevet 1. mai #13 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (16 timer siden): Okey, takk for svar. Vi har kjøkken fra 2021, og bruker vifta selvfølgelig. Men vi er ikke så flinke til å lufte ut etterpå. Takk 😊 -TS Anonymkode: 22724...dbb Heng klærne i skapet da vel. Anonymkode: e289b...96a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå