AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:21 #1 Del Skrevet onsdag kl 21:21 Jeg bor i en boligblokk med fem leiligheter i hver etasje. Disse er i tre forskjellige størrelser. Et og to og tre soverom. Jeg bor i den største. Min leilighetsnummer dukker opp i størrelse med to soverom. Så der de innhenter informasjon direkte fra et eller annet sted, så er det den informasjon de får. Forskjellen er på ca 20 kvm. Det er mye. Den eneste leiligheten hvor størrelsen stemmer er den minste. De to andre typene er snudd om. Jeg får ikke beregnet eller sjekket riktig. Tenkte å få sendt en mail, men hvor? Hvor får de sin informasjon fra? Anonymkode: f9b55...7ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:26 #2 Del Skrevet onsdag kl 21:26 De sidene bruker bare offentlig info om leiligheten din, antall soverom, m2 pris for tilsavrende i området. osv for å gi et visst estimat. Hadde ikke lagt det på meg. Her i gata er svært få av husene solgt de siste 50 årene. Estimatene er helt feil for å si det sånn 😅 Anonymkode: 5056d...655 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet onsdag kl 21:38 #3 Del Skrevet onsdag kl 21:38 Sjekk alle papirer på leiligheten din, det ser ut til at de har forvekslet leilighetsnummer. Kjenner noen som opplevde det samme, det står ett leilighetsnummer i papirene men de er meldt inn med andre nummer, de oppdaget det da de fikk helt feil regninger på fellesutgifter, bl.a. at veldig høyt vannforbruk, betaling for TV-kanaler de ikke hadde osv., dette var i ei blokk som er bare 5 år gammel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sonush Skrevet onsdag kl 21:54 #4 Del Skrevet onsdag kl 21:54 (endret) Feil innlegg Endret onsdag kl 21:55 av sonush feil innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:57 #5 Del Skrevet onsdag kl 21:57 bvp skrev (18 minutter siden): Sjekk alle papirer på leiligheten din, det ser ut til at de har forvekslet leilighetsnummer. Leilighetsnummeret er helt riktig valgt. Den kommer også riktig på alle mine offentlige papirer, der de skriver leilighetsnummer. Registreret hvor kvm informasjon ligger, har forvekslet størrelser. Sjekket andre leiligheter i andre etasjer nedover.........alle plasser er det forvekslet. Problemet mitt er når jeg logger meg på en nettside, for å beregne eks. refinansiering av bolig, og gjør det offisielt med bankid, så kommer jo informasjon fra et eller annet offentlig reg, på den boligen som er registrert på meg. Så estimatet er nesten 20 kvm mindre, og nesten 600.000-700.000,- kr mindre, enn hvor markedsprisen ligger på vanligvis. Det utgjør mye. Men tilbake til, hvor kan jeg si fra? Boligbyggelag? Kartverket? Annet? Anonymkode: f9b55...7ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:05 #6 Del Skrevet onsdag kl 22:05 Det er to plasser arealet på leiligheten din står. Det ene er matrikkelen, den er det kommunen som har ansvaret for. Det andre er skatteetaten. Det retter du selv i skattemeldingen din. Anonymkode: 72557...160 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:27 #7 Del Skrevet onsdag kl 22:27 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er to plasser arealet på leiligheten din står. Det ene er matrikkelen, den er det kommunen som har ansvaret for. Det andre er skatteetaten. Det retter du selv i skattemeldingen din. Anonymkode: 72557...160 Jeg får ringe og høre med bbl på fredag. Kartverkets opplysnings fra grunnboken innholder ikke kvm str. Jeg ønsker uansett å få rettet det offisielt opp, og ikke bare i skatteetaten sine sider. Takk for hjelpa Anonymkode: f9b55...7ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet onsdag kl 22:28 #8 Del Skrevet onsdag kl 22:28 (endret) Slettet! Endret onsdag kl 23:16 av bvp Ble feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå