AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:41 #61 Del Skrevet fredag kl 12:41 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Prøv å gå mest mulig uten sminke og bruk minst mulig sterke reseprodukter. Aderma Exomega Balm i ansiktet blandet med serum, dag og natt. Bepathen på de tørres områdene om det trengs. Unngå for tørt inneklima. Drikk masse vann og spis sunt fett fra avokado, virgin oliven olje, fet fisk, mandler. Unngå alkohol og for mye sukker. Det er ofte det vi smører på innsiden som er det viktigste. + Ha større fokus på hva du ikke skal ha på huden enn hva du skal ha på huden. Anonymkode: 214e1...9de Mange gode tips her. Enig i at det vi putter på innsiden også teller. Selv spiser jeg nærmest et ketogent kosthold, men med masse grønnsaker. Tåler ikke avokado dessverre, men de andre tingene du nevner får jeg i meg daglig. Spiser aldri sukker eller raske karbohydrater. Drikker rødvin av og til, men ikke så ofte. Det med tørr inneluft er en viktig ting, tror jeg. Skal se hvordan jeg kan få til mindre tørr inneluft, både hjemme og på kontoret. Jeg bruker ikke lengre sminke på huden (foundation), bare litt på øynene + leppepomade. Drikker mye vann og Farris gjennom dagen. Skal sjekke ut kremene du nevner. Takk! Ts Anonymkode: 6f2b4...802 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:07 #62 Del Skrevet fredag kl 19:07 Denne var interessant. Ødelegger vi huden med alle produktene? 🤷♀️ Anonymkode: 6f2b4...802 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FraSofan Skrevet 14 timer siden #63 Del Skrevet 14 timer siden (endret) Jeg droppet hudpleie etter tidligere å ha hatt det som en slags hobby. Prøvde det meste av det som var nytt på markedet, syntes det var gøy. Etter hvert fikk jeg skikkelig irritert hud, og det har tatt meg et par år å reparere skadene. I dag gjør jeg omtrent ingenting. Renser ikke huden, men skylder av den med lunkent vann i dusjen - ikke hver dag. Smører den minst mulig, kun når jeg kjenner at det trengs. Tror at å dille for mye med huden kan ødelegge den. Huden min har aldri vært bedre enn nå, når jeg lar den være mest mulig i fred. Tørrhetsrynkene har forsvunnet, nå har jeg bare smilerynkene igjen, og de er ok. Endret 14 timer siden av FraSofan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #64 Del Skrevet 13 timer siden Huden trenger som andre organer to ting: nok essensielle næringsstoffer, og fravær av alt tullet div industrier har klart å lure folk til å drive med. Anonymkode: f5dc6...771 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FraSofan Skrevet 13 timer siden #65 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Huden trenger som andre organer to ting: nok essensielle næringsstoffer, og fravær av alt tullet div industrier har klart å lure folk til å drive med. Anonymkode: f5dc6...771 Så enig. Jeg er en av dem som i årevis ble lurt til å kjøpe hudpleieprodukter som gjorde absolutt ingenting for huden min, gjorde den faktisk mye verre. Men folk vil bedras. Er overbevist om at det beste er å la huden få være mest mulig i fred. Og ellers leve sunt og ha et bra kosthold. God hud kommer innenfra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #66 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (På 1.5.2025 den 7.24): Det påstås. Jeg har ikke brukt solkrem hver dag før nå de siste ukene. Og når den skal renses vekk hver kveld, så blir det mye rens og vask. Skjønner at solkrem er bra for å forhindre solrynker, men hva hjelper det dersom all rensingen på kvelden gir tørrhetsrynker i stedet? Ts Anonymkode: 6f2b4...802 De fleste bruker vel solkrem hovedsaklig for å forebygge hudkreft, ikke rynker. Har to i nær familie som nesten strøk med. Men ja, finn solkrem uten alle de et dusin tilsetningsstoffene. Dyrere men folk blir mer og mer bevisst hvor mye drit vi smører på huden konstant. Anonymkode: 1f8e8...1d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #67 Del Skrevet 13 timer siden Jo mindre jo bedre har jeg erfart med huden min. Sitter nå med masse akne arr etter å ha prøvd masse forskjellige hudpleieprodukter. Brukt flere 1000kr med laser for å ordne opp i arrene Anonymkode: a4129...e8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #68 Del Skrevet 12 timer siden Jeg har veldig tørr hud, men driver ikke å gnir mange ulike stoffer inn i den. Man har i de senere år begynt å forske på cocktaileffekten av alle de stoffene vi bruker på huden vår. I stedet for å eksfoliere huden med ansiktsskrubb, bruker jeg håndduken etter dusjing. Jeg bruker Micellar Water til rens morgen og kveld. Jeg har en dagkrem uten parfyme med solfaktor, samt en nattkrem. Slik har jeg holdt på nå i sikkert 30 år. Jeg har passert 50, men har en hud som ser ut som en 35-åring i følge en hudpleier som jeg har vært til en gang i fjor (fikk det i 50-årsgave). Anonymkode: 82dc3...bbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FraSofan Skrevet 12 timer siden #69 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har veldig tørr hud, men driver ikke å gnir mange ulike stoffer inn i den. Man har i de senere år begynt å forske på cocktaileffekten av alle de stoffene vi bruker på huden vår. I stedet for å eksfoliere huden med ansiktsskrubb, bruker jeg håndduken etter dusjing. Jeg bruker Micellar Water til rens morgen og kveld. Jeg har en dagkrem uten parfyme med solfaktor, samt en nattkrem. Slik har jeg holdt på nå i sikkert 30 år. Jeg har passert 50, men har en hud som ser ut som en 35-åring i følge en hudpleier som jeg har vært til en gang i fjor (fikk det i 50-årsgave). Anonymkode: 82dc3...bbe Det er litt rart at det skal være nødvendig å påføre så mange ulike kjemiske stoffer på huden. Den er i utgangspunktet selvrensende. I hvert fall så lenge man lar den mest mulig i fred. Det er egentlig et fantastisk forretningskonsept å innbille folk at man må kjøpe allskens greier for å kunne ha en normal hud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå