AnonymBruker Skrevet i går, 05:12 #41 Del Skrevet i går, 05:12 Rotemor skrev (11 timer siden): Jeg har såkalt normal hud og hver gang jeg har startet en hudrenserutine så får jeg kviser , kløe, tørre flekker etc. Jeg mener (erfaringsvis) at det enkle er det beste for folk flest. Kosmetikkindustrien har sterke markedskrefter som prøver å overbevise oss om annet. Det finnes selvsagt en del som har nytte av diverse fuktighets- eller vitaminholdige kremer, og folk med hudsykdommer som bruker kremer i medisinsk behandling, men i det store og hele så tror jeg vann og krem med solfaktor dekker behovet for de fleste. Det var dette som skjedde med meg. Syntes jeg var blitt gammel nok til å starte med en hudpleierutine nå. Det bør man jo etter hvert som huden eldes, har jeg hørt. Men huden reagerte veldig negativt, ble tørr, stram og kløende. Nå har det snart gått ett døgn siden jeg droppet alle produktene, utenom en krem fra La Roche Posay (Nutritic Intense Riche) samt en ringblomstsalve fra Vossabia jeg hadde liggende. Smurte på disse, for å prøve å roe ned huden. Brukte også litt 100% økologisk sheasmør. Huden er allerede myye bedre. Anonymkode: 6f2b4...802 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:24 #42 Del Skrevet i går, 05:24 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er du sikker på at produktene du har fått anbefalt er tilpasset din hud? Tørr og sensitiv hud skal jo selvsagt ikke eksfolieres særlig ofte (1 gang i uken er nok), og skrubben man bruker må være mild og uten syrer og enzymer. Det finnes også milde rensekremer som ikke behøver skylles av med vann, fordi vann kan irritere svært tørr hud. Rensekremene vil derimot fjerne solfiltre og forurensing (altså frie radikaler som er skadelige) fra huden. For en med tørr og sensitiv hud er det best bare å rense på kvelden. Så ja, en god fuktighetskrem og en vannfri rens er som regel kun det som trengs, samt en solkrem i sommerhalvåret. Solfiltre i seg selv kan dessverre irritere huden for enkelte som er sensitive, men de aller fleste vil greie å finne noe som fungerer! Be om anbefalinger hos apotek eller andre faghandlere på hud, og få med deg småprøver hjem som du kan teste over et dager. Anonymkode: bade4...297 Nei, noe er jo åpenbart feil i hvert fall. Jeg har ikke turt å eksofoliere, og har aldri prøvd eksfoliering med syrer. Har en fysisk ansiksskrubb fra Vossabia som jeg har brukt en sjelden gang inni mellom. Kan gå 1-2 mnd mellom hver gang, glemmer at jeg har den. Den har jeg tålt fint. (Nå høres det ut som jeg er sponset av Vossabia, det er jeg ikke. Finnes sikkert tilsvarende produkter fra andre produsenter som funker like bra). Hva gjelder rens, så virker jeg å tåle den renselotionen fra La Roche Posay. Så i går at det står på den at den ikke trenger å fjernes med vann. Det har jeg gjort, brukt masse vann for å vaske den grundig av. Skal slutte med det. Det med fysiske solfiltre og at de kan skape irritasjon var nytt for meg. Man hører jo så mye om hvor viktig det er for huden med solkrem, at det har ikke falt meg inn at den også kan skape problemer for huden. Ser etter solkrem med fysisk filter nå, i håp om å tåle det bedre. Ts Anonymkode: 6f2b4...802 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:32 #43 Del Skrevet i går, 05:32 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har fet/kombinert/porete hud som i 25 år har blitt kjørt gjennom omtrent alt av hudpleieserier og hudpleiebehandlinger. Er vel omtrent ingenting jeg ikke har prøvd av behandlinger, uten at det har gitt noen særlig effekt. For et par-tre år siden begynte jeg med teltturer over flere dager, og det var da jeg opplevde at huden min ble på det beste - helt fri for renserutiner og hudkremer. Bestemte meg for å droppe omtrent alt av kremer og behandlinger i 2024, og etter noen måneder sa hudpleieren min (som farger vipper og bryn) at hun aldri hadde sett meg med så fin hud før. Da jeg sa at jeg hadde droppet alt av kremer og sånt ble hun nesten fornærmet (det er tross alt yrket hennes). Så da var det ikke bare jeg som følte at huden var blitt bedre; hun så det også. Har av den grunn fortsatt i det sporet. Bruker kun to produkter nå: Sensai Cleaning Milk (kun én gang om dagen) og Elixir Niactil (kun om jeg føler huden trenger fukt). Ellers ser jeg hvor utrolig fin hud mannen min har. Vi er like gamle (40), så det er lett å sammenlikne meg mot ham. Han har aldri brydd seg særlig om hudpleiestæsj, bare brukt solkrem og min fuktighetskrem når det trengs. Anonymkode: 400c4...6fc Ja, det er dette jeg mistenker. At vi styrer for mye med huden, og at dette kan gjøre vondt verre, i hvert fall for oss med litt sensitiv hud. Jeg er av og til på telturer og på primitive hytter. Da vasker jeg sjelden ansiktet, og hvis jeg gjør det, er det med vann fra brønn eller bekk. Dette vannet er så klart ikke kloret. Tenker det også kan spille inn ift uttørking. Vannet hjemme inneholder jo litt klor. Interessant å lese om din opplevelse. Ts Anonymkode: 6f2b4...802 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:31 #44 Del Skrevet i går, 07:31 Jeg får veldig fort tørr hud og den er sensitiv og får lett utbrudd, og for meg funker det absolutt best med minst mulig. Bruker kun rensemelk i dusjen og evt lett fuktighetskrem. Spiser sunne fettsyrer som hjelper huden innenfra med tanken på fukt (en porsjon avokado eller nøtter daglig). Anonymkode: 2f9a7...291 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:32 #45 Del Skrevet i går, 07:32 (Renser altså ikke huden utenom i dusjen med rensemelk som ikke tørker ut, og absolutt ikke alltid heller fuktighetskrem.) Anonymkode: 2f9a7...291 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet i går, 07:45 #46 Del Skrevet i går, 07:45 (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har fet/kombinert/porete hud som i 25 år har blitt kjørt gjennom omtrent alt av hudpleieserier og hudpleiebehandlinger. Er vel omtrent ingenting jeg ikke har prøvd av behandlinger, uten at det har gitt noen særlig effekt. For et par-tre år siden begynte jeg med teltturer over flere dager, og det var da jeg opplevde at huden min ble på det beste - helt fri for renserutiner og hudkremer. Bestemte meg for å droppe omtrent alt av kremer og behandlinger i 2024, og etter noen måneder sa hudpleieren min (som farger vipper og bryn) at hun aldri hadde sett meg med så fin hud før. Da jeg sa at jeg hadde droppet alt av kremer og sånt ble hun nesten fornærmet (det er tross alt yrket hennes). Så da var det ikke bare jeg som følte at huden var blitt bedre; hun så det også. Har av den grunn fortsatt i det sporet. Bruker kun to produkter nå: Sensai Cleaning Milk (kun én gang om dagen) og Elixir Niactil (kun om jeg føler huden trenger fukt). Ellers ser jeg hvor utrolig fin hud mannen min har. Vi er like gamle (40), så det er lett å sammenlikne meg mot ham. Han har aldri brydd seg særlig om hudpleiestæsj, bare brukt solkrem og min fuktighetskrem når det trengs. Anonymkode: 400c4...6fc Jeg har liknende hudtype som deg, og har nesten stikk motsatt opplevelse, og det tenker jeg viser hvor individuelt dette med hudens behov og hudpleie er Det var først når jeg "oppdaget" god hudpleie i begynnelsen av 40-årene og satte meg ordentlig inn i dette at jeg endelig fikk bukt med den fete t-sonen, de sorte prikkene og den ujevne hudtonen (som antakelig var begynnende solskader). Så vi er ulike, og det er ikke noe "one size fits all". Det viktigste er nok at man "lytter" til huden og finner ut hva som fungerer for en selv. Endret i går, 07:46 av Roci Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:59 #47 Del Skrevet i går, 07:59 Er 58, har aldri hatt hudproblemer, og har lite rynker. Mye er sikkert genetisk, men jeg har ikke styrt så mye. Fra jeg var 15 har jeg renset huden hver veld, og brukt ansiktskrem på morgenen. Nå renser jeg hver kveld, og bruker en god nattkrem. Ansiktskrem og sminke på morgenen. Soler meg lite. Bruker ikke solkrem daglig, men om jeg skal være i solsteiken. En gang i blant bruker jeg en form for skrubb. En gang i blant tar jeg en maske. En gang i blant et serum. Blir ikke stressa om det går en mnd mellom hver gang. Når jeg ser på disse influencerne som bruker 15 - 20 produkter i løpet av en dag, så rister jeg på hodet. Det er fullstendig unødvendig, og den ene produktet slår det andre i hjel. Vi blir fort lurt til å tro at vi trenger alle disse tingene, men det gjør vi ikke. Anonymkode: 78e13...7ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet i går, 08:02 #48 Del Skrevet i går, 08:02 AnonymBruker skrev (På 30.4.2025 den 23.11): Jeg har tørr og sensitiv hud. Har prøvd ørten anbefalte produkter for å bedre huden, men synes egentlig den bare blir verre jo mere jeg styrer. Har lært at huden må renses daglig, må eksfolieres eller skrubbes jevnlig, og at jeg trenger fuktserum, fuktspray, toner, ansiktsoljer, dagkrem, nattkrem, gjerne også ansiktmasker. Og solkrem så klart. Synes ikke noe av dette har hjulpet, snarere tvert i mot. Har fått hjelp til å finne produkter som skal være skånsomme mot min hudtype. Jeg har begynt å lure på om alt dette styret egentlig bare stresser huden min, og om jeg bare skal droppe hele styret. Bruke en fuktighetskrem etter behov, og evt solkrem, men droppe resten. Er jeg noen dager på en primitiv fjellhytte vi har i familien, uten innlagt vann (og derav lite vasking), så merker jeg bedring på huden. Der slurver jeg kraftig med alt av hudrens osv 😅 Er det noen andre med tørr eller sensitiv hud som har hoppet av hudpleie-toget og fått bedre hud? Nysgjerrig. Anonymkode: 6f2b4...802 Har også det men for meg så hjelper hudpleie men man burde ikke bruke skrubb da. Det blir for hardt for huden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:17 #49 Del Skrevet i går, 08:17 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, noe er jo åpenbart feil i hvert fall. Jeg har ikke turt å eksofoliere, og har aldri prøvd eksfoliering med syrer. Har en fysisk ansiksskrubb fra Vossabia som jeg har brukt en sjelden gang inni mellom. Kan gå 1-2 mnd mellom hver gang, glemmer at jeg har den. Den har jeg tålt fint. (Nå høres det ut som jeg er sponset av Vossabia, det er jeg ikke. Finnes sikkert tilsvarende produkter fra andre produsenter som funker like bra). Hva gjelder rens, så virker jeg å tåle den renselotionen fra La Roche Posay. Så i går at det står på den at den ikke trenger å fjernes med vann. Det har jeg gjort, brukt masse vann for å vaske den grundig av. Skal slutte med det. Det med fysiske solfiltre og at de kan skape irritasjon var nytt for meg. Man hører jo så mye om hvor viktig det er for huden med solkrem, at det har ikke falt meg inn at den også kan skape problemer for huden. Ser etter solkrem med fysisk filter nå, i håp om å tåle det bedre. Ts Anonymkode: 6f2b4...802 Hva heter denne? Jeg bruker CeraVe renseskum, men den er litt for heftig for min hud. Noe som ikke trenger å vaskes av hadde nok vært ideelt for meg. Anonymkode: e2061...f1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet i går, 08:26 #50 Del Skrevet i går, 08:26 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg tror det er all grunn til å stille de spørsmålene du stiller. Millioner av år med utvikling av mennesket har også utviklet en hud som skal tåle det meste og som skal fungere med minimalt med stell, men evolusjonen har ikke tatt høyde for dagens kjemikalieinferno som mange utsetter den for. I vår moderne tid dusjer mange hver dag eller mer, og de fleste bruker såpe hver gang de dusjer. I tillegg brukes mye kremer og sminke sminkefjerner og dagkremer og nattkremer og gudene vet hva. Jeg tror ikke dette er bra for huden. Selv dusjer jeg etter behov. Det betyr ca en gang i uka, men i perioder daglig. Det kommer an på hva jeg jobber med. Jeg er forsiktig med såpebruk når jeg dusjer. Jeg bruker ingen kremer av noe slag, heller ikke solkrem(men jeg soler meg aldri, er kun i sola i forbindelse med utejobb). Bruker heller ikke sminke. Jeg har null problemer med hverken tørr hud eller tørt hår. Jeg tror at med mindre man har en hudsykdom som legen foreskriver behandling for, bør man redusere, eller gjerne helt kutte ut alle slags kjemikalier man påfører huden. Og har du hudproblemer, bør du kanskje heller redusere kjemikaliebruk i stedet for å smøre på enda mer kjemikalier. Har du fortsatt problemer etter å ha sluttet med kjemikaliepåføring, bør du sjekke med lege om du har en hudsykdom. Anonymkode: 65674...f1b Selv om jeg er hudpleieentusiast, er jeg faktisk enig i mye av det du skriver Hudpleie er en milliardindustri, og det er mye "hype" rundt hudpleieprodukter og -behandlinger. Overbehandling som følge av overdreven bruk av aktive virkestoffer som eksfolierende syrer, retinoider og enkelte antioksidanter, kanskje spesielt C-vitamin, er blitt svært vanlig. Det er kanskje ikke uten grunn at vi nå ser en økning av produkter som skal styrke og reparere hudbarrieren. På den andre siden har jeg selv hatt god effekt av hudpleieprodukter, men først etter at jeg satte meg godt inn i ingredienser og virkestoffer og fant ut av hva som fungerte og ikke fungerte for min hud. Jeg har ingen hudsykdommer, men har kombinert hud med fet t-sone og tørrere kinn, og hadde mye hudormer og store porer på nese og hake. Jeg er forfengelig nok til at jeg ikke trivdes med det. Som jeg skrev til en annen bruker, så er dette med hudens behov veldig individuelt, og det er ikke gitt at "naturmetoden" fungerer for absolutt alle. Noen kan faktisk oppnå bedre hudkvalitet og bli kvitt hudproblemer ved hjelp av tilpasset hudpleie, men det er viktig å bruke hudpleie med gode og veldokumenterte ingredienser, og vite hvilke ingredienser som er potensielt irriterende/uttørkende, som f.eks. parfyme, alkohol, essensielle oljer og enkelte såkalte overflateaktive stoffer, som vi kan kalle såpestoffer. Mange av disse er svært uttørkende på huden. Jeg er forøvrig helt enig i at dersom man bruker flere hudprodukter og opplever irritasjon, tørrhet eller andre reaksjoner, så bør man kutte helt ned til basis, bare en mild fuktighetskrem og evt. solbeskyttelse og en skånsom rens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:35 #51 Del Skrevet i går, 08:35 Alle disse produktene eksisterer fordi store selskaper ønsker å tjene penger. Ferdig snakka. En god fuktighetskrem og solkrem er alt du trenger. Er du riktig god kan du til og med lage disse selv. Anonymkode: 394ee...056 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:36 #52 Del Skrevet i går, 08:36 Bruker aldri noe, verken kremer, renseprodukter eller sminke. Vasker meg lett med kun kaldt vann i ansiktet hver morgen, samt når jeg har trent. Jeg har av og til vanlig parfymefri hudkrem fra apoteket i ansiktet. Bruker også solkrem hvis jeg skal være lenge ute eller sitter lenge med sola i ansiktet. Har perfekt hud, såvidt jeg vet😊 Skjønner ikke at folk gidder å kaste så mye tid og penger ut av vinduet på produkter man ikke trenger. Anonymkode: 48ac1...7d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet i går, 08:39 #53 Del Skrevet i går, 08:39 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bruker aldri noe, verken kremer, renseprodukter eller sminke. Vasker meg lett med kun kaldt vann i ansiktet hver morgen, samt når jeg har trent. Jeg har av og til vanlig parfymefri hudkrem fra apoteket i ansiktet. Bruker også solkrem hvis jeg skal være lenge ute eller sitter lenge med sola i ansiktet. Har perfekt hud, såvidt jeg vet😊 Skjønner ikke at folk gidder å kaste så mye tid og penger ut av vinduet på produkter man ikke trenger. Anonymkode: 48ac1...7d6 Jeg kan love deg at jeg ikke hadde hatt så fin hud som jeg har i dag hvis jeg bare hadde brukt en tilfeldig fuktighetskrem fra apoteket Det flott at du har funnet det som funker for deg, men det betyr ikke at det vil fungere for alle. Det som er bortkastet for deg, er ikke nødvendigvis bortkastet for andre 🙂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:48 #54 Del Skrevet i går, 08:48 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hva heter denne? Jeg bruker CeraVe renseskum, men den er litt for heftig for min hud. Noe som ikke trenger å vaskes av hadde nok vært ideelt for meg. Anonymkode: e2061...f1b Den heter La Roche-Posay Toleriane Dermoe Cleanser. Kjøpte på apoteket. Ts Anonymkode: 6f2b4...802 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:32 #55 Del Skrevet i går, 09:32 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er 58, har aldri hatt hudproblemer, og har lite rynker. Mye er sikkert genetisk, men jeg har ikke styrt så mye. Fra jeg var 15 har jeg renset huden hver veld, og brukt ansiktskrem på morgenen. Nå renser jeg hver kveld, og bruker en god nattkrem. Ansiktskrem og sminke på morgenen. Soler meg lite. Bruker ikke solkrem daglig, men om jeg skal være i solsteiken. En gang i blant bruker jeg en form for skrubb. En gang i blant tar jeg en maske. En gang i blant et serum. Blir ikke stressa om det går en mnd mellom hver gang. Når jeg ser på disse influencerne som bruker 15 - 20 produkter i løpet av en dag, så rister jeg på hodet. Det er fullstendig unødvendig, og den ene produktet slår det andre i hjel. Vi blir fort lurt til å tro at vi trenger alle disse tingene, men det gjør vi ikke. Anonymkode: 78e13...7ee Dette. Det snakkes mye om hvor viktig det er å bruke solkrem hver dag. Også i overskyet vær. Helst skal den være faktor 50 og påføres på nytt hver annen time. Skjønner jo at solkrem kan bidra til å hindre solskader. Men synes det er lite fokus på innholdet i solkremer, og om innholdet evt kan skade eller tørre ut huden. Da er man jo omtrent like langt. Kanskje er det best å kun bruke solkrem når man skal oppholde seg lenge i sol i sommerhalvåret? Og så er det jo dette med D-vitamin, som dannes når sol treffer hud. Vi trenger jo D-vitamin. Jeg er ikke overbevist om at kontinuerlig smøring med solkrem, året rundt, er heldig for huden. I hvert fall ikke dem med kjemisk filter. Anonymkode: 6f2b4...802 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonstop1 Skrevet i går, 09:41 #56 Del Skrevet i går, 09:41 (endret) Ja. Jeg har med tiden funnet ut at min hud har det best med en enkel vask i ansiktet om morgenen med bare vann, også fuktighetskrem etterpå. Bruker jeg ikke sminke så gjør jeg ingenting til kvelden. Men dager jeg bruker det må det vaskes bort, og da smører jeg med fuktighetskrem igjen. Jeg har prøvd veldig mye forskjellig før, og også fått hjelp til å finne de "perfekte" produktene for min hud. Men det har ikke fungert. Huden min reagerer også dårlig på fete kremer, så jeg må ha en ansiktskrem som ikke er for fet. Når det kommer til solkrem bruker jeg foundation med solfaktor når jeg sminker meg, og vanlig solkrem ellers på sommerhalvåret. Jeg blir lett brent, så det er noe jeg passer på. Endret i går, 09:44 av Nonstop1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:29 #57 Del Skrevet i går, 11:29 AnonymBruker skrev (På 1.5.2025 den 7.24): Det påstås. Jeg har ikke brukt solkrem hver dag før nå de siste ukene. Og når den skal renses vekk hver kveld, så blir det mye rens og vask. Skjønner at solkrem er bra for å forhindre solrynker, men hva hjelper det dersom all rensingen på kvelden gir tørrhetsrynker i stedet? Ts Anonymkode: 6f2b4...802 Samme problem her, og er bare 39. Anonymkode: 46fa0...09e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet i går, 12:03 #58 Del Skrevet i går, 12:03 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Samme problem her, og er bare 39. Anonymkode: 46fa0...09e Mange renseprodukter kan ha en uttørkende effekt på huden, spesielt renseservietter, micellarvann, eksfolierende renseprodukter, renseprodukter i gel-form og mange skumrenser. Om man har tørr og/eller sensitiv hud, bør man velge en rensekrem/lotion med fuktighetsgivende og -bevarende ingredienser, og påføre huden tilstrekkelig fukt etter rens. Disse er gode for tørr hud: La-Roche Posay Tolèriane Cleansing Lotion Cosmica Soft & Soothing Cleansing Lotion Lumene Nordic Hydra Oat Milk Oil Cleanser Både LRP og Cosmica kan tørkes av med en bomullspad eller en myk klut hvis man vil unngå vann. Lumene må skylles av. Det er uansett viktig å ikke bruke varmt, men lunkent/kroppstemperert vann, og å klappe huden forsiktig tørr, ikke gni. Dersom man har svært tørr hud, eller hud som er både tørr og dehydrert, altså at huden mangler både fukt og fett, kan det hjelpe med et fuktserum i tillegg til en fuktighetskrem som er rik på lipider, altså fettstoffer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:12 #59 Del Skrevet i går, 12:12 Har sensitiv/tørr hud og renser kun når jeg har sminke på, ellers vasker jeg bare over med kaldt eller lunkent vann. Påfører krem etter behov, da gjerne lotion-serum-krem eller lotion-fuktmaske. Bruker ofte fuktmaske i stedet for krem. Styrer minimalt med rensing og overflødig påføring av produkter. Anonymkode: 5b23b...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:12 #60 Del Skrevet i går, 12:12 Prøv å gå mest mulig uten sminke og bruk minst mulig sterke reseprodukter. Aderma Exomega Balm i ansiktet blandet med serum, dag og natt. Bepathen på de tørres områdene om det trengs. Unngå for tørt inneklima. Drikk masse vann og spis sunt fett fra avokado, virgin oliven olje, fet fisk, mandler. Unngå alkohol og for mye sukker. Det er ofte det vi smører på innsiden som er det viktigste. + Ha større fokus på hva du ikke skal ha på huden enn hva du skal ha på huden. Anonymkode: 214e1...9de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå