Roci Skrevet 1. mai #21 Del Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det påstås. Jeg har ikke brukt solkrem hver dag før nå de siste ukene. Og når den skal renses vekk hver kveld, så blir det mye rens og vask. Skjønner at solkrem er bra for å forhindre solrynker, men hva hjelper det dersom all rensingen på kvelden gir tørrhetsrynker i stedet? Ts Anonymkode: 6f2b4...802 Du skriver ikke noe om hvilke renseproduktet du har brukt tidligere, men det finnes rens beregnet på tørr og sensitiv hud som ikke tørker ut huden, f.eks. La Roche-Posay Tolèriane renselotion. Om du har tørr hud, vil huden din likevel ha behov for både fuktighetsgivende (vann) og fuktighetsbevarende (fett) pleie morgen og kveld. AnonymBruker skrev (10 timer siden): Lurer av og til på om de solkremene med kjemisk filter egentlig er bra å ha på huden hver dag. Samme med sminken. Ts Anonymkode: 6f2b4...802 Du kan bruke solkrem med fysisk filter om du er engstelig for effekten av kjemiske filtere. Denne typen solkrem legger et lag av reflekterende mineralpatikler på huden (sink og/eller titandioksid), og de bør renses av om kvelden. Noe av poenget med rens er jo å gjøre huden mottakelig for fukt og annen pleie, som fungerer bedre på en ren hud. AnonymBruker skrev (10 timer siden): Takk for mange gode innspill her. Jeg prøver å lytte til huden min nå, og den forteller meg at jeg gjør noe feil. Huden føles stram, som om den er et nr for liten, uansett hva jeg smører på. Jeg er i femtiåra, og har ikke begynt med daglig solkrem før de siste ukene. Ser ikke ut som en rosin. Soler meg sjelden, da. Har relativt lite rynker, men noen er det. De synes best når huden er tørr/lite fuktet, synes jeg. Ts Jeg jobber på kontor og bor relativt landlig. Tror ikke huden utsettes for mye veistøv og skitt fra trafikk. Men litt tørr luft på kontoret. Lurer mest på om jeg virkelig MÅ rense på kvelden (fjerne solkrem). Dusjen på morgenen klarer jeg meg ikke uten. Den eksfolieringen er jeg også skeptisk til. kan den gjøre vondt verre? Anonymkode: 6f2b4...802 Som det ble nevnt tidligere i tråden, kan det hende at huden din er både tørr og fuktfattig, slik at du trenger både fuktighetsgivende og fuktighetsbevarende pleie. Jeg vil foreslå at du forsøker et fuktighetsgivende serum i tillegg til en fuktighetskrem med ceramider, evt. også en ansiktsolje som foreslås over her. For hyppig eksfoliering kan definitivt gjøre vondt verre, samtidig er det slik at eksfoliering utført riktig, kan hjelpe hudens fuktbalanse. Om du har lyst til å forsøke, kan du se etter et eksfolierende produkt med PHA (polyhydroxysyre) som er den mest skånsomme eksfolierende syren, og også har den egenskapen at den gir fukt. Og det holder å eksfoliere 2-3 ganger pr. mnd. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1838479-har-t%C3%B8rr-og-sensitiv-hud-det-egentlig-best-uten-alt-hudpleiestyret/page/2/#findComment-35981584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #22 Del Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har tørr og sensitiv hud. Har prøvd ørten anbefalte produkter for å bedre huden, men synes egentlig den bare blir verre jo mere jeg styrer. Har lært at huden må renses daglig, må eksfolieres eller skrubbes jevnlig, og at jeg trenger fuktserum, fuktspray, toner, ansiktsoljer, dagkrem, nattkrem, gjerne også ansiktmasker. Og solkrem så klart. Synes ikke noe av dette har hjulpet, snarere tvert i mot. Har fått hjelp til å finne produkter som skal være skånsomme mot min hudtype. Jeg har begynt å lure på om alt dette styret egentlig bare stresser huden min, og om jeg bare skal droppe hele styret. Bruke en fuktighetskrem etter behov, og evt solkrem, men droppe resten. Er jeg noen dager på en primitiv fjellhytte vi har i familien, uten innlagt vann (og derav lite vasking), så merker jeg bedring på huden. Der slurver jeg kraftig med alt av hudrens osv 😅 Er det noen andre med tørr eller sensitiv hud som har hoppet av hudpleie-toget og fått bedre hud? Nysgjerrig. Anonymkode: 6f2b4...802 Her var det veldig mange unødvendige produkter. Når det kommer til rens, så renser jeg kun med ansiktsrens på kvelden før jeg legger meg, på morgningen bruker jeg kun lunkent vann i ansiktet. Jeg bruker ikke fruktspray, toner eller ansiktsmaske. På dagtid bruker jeg; Vitamin C serum, snail mucin og dagkrem med 50 spf. På kveldstid bruker jeg; Ansiktsrens fra CeraVe, Retinol 2%, hyaluronsyre og nattkrem. Noen netter bruker jeg Filorga Sleep and Peel, da bruker jeg ingen andre aktive ingredienser (f.eks. retinol). Sosiale medier og "skinfluencers" har fått oss til å tro at vi trenger absolutt ALT til huden vår, men det er langt i fra sannheten. Jeg ville fjernet fuktspray, toner, ansiktsmaske og ansiktsrens 2x daglig, det er nok å rense på kvelden. Anonymkode: 54aaf...4e5 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1838479-har-t%C3%B8rr-og-sensitiv-hud-det-egentlig-best-uten-alt-hudpleiestyret/page/2/#findComment-35981612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #23 Del Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg har tørr og sensitiv hud. Har prøvd ørten anbefalte produkter for å bedre huden, men synes egentlig den bare blir verre jo mere jeg styrer. Har lært at huden må renses daglig, må eksfolieres eller skrubbes jevnlig, og at jeg trenger fuktserum, fuktspray, toner, ansiktsoljer, dagkrem, nattkrem, gjerne også ansiktmasker. Og solkrem så klart. Synes ikke noe av dette har hjulpet, snarere tvert i mot. Har fått hjelp til å finne produkter som skal være skånsomme mot min hudtype. Jeg har begynt å lure på om alt dette styret egentlig bare stresser huden min, og om jeg bare skal droppe hele styret. Bruke en fuktighetskrem etter behov, og evt solkrem, men droppe resten. Er jeg noen dager på en primitiv fjellhytte vi har i familien, uten innlagt vann (og derav lite vasking), så merker jeg bedring på huden. Der slurver jeg kraftig med alt av hudrens osv 😅 Er det noen andre med tørr eller sensitiv hud som har hoppet av hudpleie-toget og fått bedre hud? Nysgjerrig. Anonymkode: 6f2b4...802 Ja, jeg bruker kun vann i ansiktet. Rens/såpevask et par ganger i uka. Og har kjempefin hud. Anonymkode: c1f80...fa9 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1838479-har-t%C3%B8rr-og-sensitiv-hud-det-egentlig-best-uten-alt-hudpleiestyret/page/2/#findComment-35981622 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #24 Del Skrevet 1. mai Roci skrev (5 minutter siden): Du skriver ikke noe om hvilke renseproduktet du har brukt tidligere, men det finnes rens beregnet på tørr og sensitiv hud som ikke tørker ut huden, f.eks. La Roche-Posay Tolèriane renselotion. Om du har tørr hud, vil huden din likevel ha behov for både fuktighetsgivende (vann) og fuktighetsbevarende (fett) pleie morgen og kveld. Du kan bruke solkrem med fysisk filter om du er engstelig for effekten av kjemiske filtere. Denne typen solkrem legger et lag av reflekterende mineralpatikler på huden (sink og/eller titandioksid), og de bør renses av om kvelden. Noe av poenget med rens er jo å gjøre huden mottakelig for fukt og annen pleie, som fungerer bedre på en ren hud. Som det ble nevnt tidligere i tråden, kan det hende at huden din er både tørr og fuktfattig, slik at du trenger både fuktighetsgivende og fuktighetsbevarende pleie. Jeg vil foreslå at du forsøker et fuktighetsgivende serum i tillegg til en fuktighetskrem med ceramider, evt. også en ansiktsolje som foreslås over her. For hyppig eksfoliering kan definitivt gjøre vondt verre, samtidig er det slik at eksfoliering utført riktig, kan hjelpe hudens fuktbalanse. Om du har lyst til å forsøke, kan du se etter et eksfolierende produkt med PHA (polyhydroxysyre) som er den mest skånsomme eksfolierende syren, og også har den egenskapen at den gir fukt. Og det holder å eksfoliere 2-3 ganger pr. mnd. Jeg bruker den renselotionen fra La Roche som du nevner. Den virker bra. Har kjøpt en solkrem fra samme merke som jeg har brukt noen dager nå, men mistenker at den gjør huden min litt tørr. Den heter La Roche-Posay Anthelios Uvmune 400. Har nå bestilt en solkrem fra Vossabia med fysisk filter. Spent på å prøve den. Har brukt fuktserum med hyaluronsyre fra La Roche i det det siste, og huden har bare virket tørrere etter det ble tatt i bruk, dessverre, så det dropper jeg nå. Hva gjelder ansiktskrem så kjøpte jeg i går Nutritic Intense Riche fra La Roche. Den virker fin og rik i konsistensen. Håper bare jeg tåler ingrediensene. Anonymkode: 6f2b4...802 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1838479-har-t%C3%B8rr-og-sensitiv-hud-det-egentlig-best-uten-alt-hudpleiestyret/page/2/#findComment-35981634 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #25 Del Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (10 timer siden): Takk for mange gode innspill her. Jeg prøver å lytte til huden min nå, og den forteller meg at jeg gjør noe feil. Huden føles stram, som om den er et nr for liten, uansett hva jeg smører på. Jeg er i femtiåra, og har ikke begynt med daglig solkrem før de siste ukene. Ser ikke ut som en rosin. Soler meg sjelden, da. Har relativt lite rynker, men noen er det. De synes best når huden er tørr/lite fuktet, synes jeg. Ts Jeg jobber på kontor og bor relativt landlig. Tror ikke huden utsettes for mye veistøv og skitt fra trafikk. Men litt tørr luft på kontoret. Lurer mest på om jeg virkelig MÅ rense på kvelden (fjerne solkrem). Dusjen på morgenen klarer jeg meg ikke uten. Den eksfolieringen er jeg også skeptisk til. kan den gjøre vondt verre? Anonymkode: 6f2b4...802 Ja ellers så får du tilstoppede porer og kan få uren hud. Anonymkode: 2350d...276 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1838479-har-t%C3%B8rr-og-sensitiv-hud-det-egentlig-best-uten-alt-hudpleiestyret/page/2/#findComment-35981650 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #26 Del Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, jeg bruker kun vann i ansiktet. Rens/såpevask et par ganger i uka. Og har kjempefin hud. Anonymkode: c1f80...fa9 Dette har jeg trua på For meg som har tørr og sensitiv hud, må jeg nok legge til en god fuktighetskrem og solkrem. Ts Anonymkode: 6f2b4...802 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1838479-har-t%C3%B8rr-og-sensitiv-hud-det-egentlig-best-uten-alt-hudpleiestyret/page/2/#findComment-35981651 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #27 Del Skrevet 1. mai Å vaske bort solkrem med vann funker ikke for meg i hvertfall, da får jeg sorte prikker overalt. Anonymkode: e2061...f1b Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1838479-har-t%C3%B8rr-og-sensitiv-hud-det-egentlig-best-uten-alt-hudpleiestyret/page/2/#findComment-35981658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #28 Del Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja ellers så får du tilstoppede porer og kan få uren hud. Anonymkode: 2350d...276 Har aldri hatt uren hud, ikke en gang i tenåra. Og jeg har slurvet mye med rens gjennom årene 🙀 Mitt problem er heller at huden tørker ut og det er tydelig at jeg ikke tåler så godt en del ingredienser i en del produkter. Ts Anonymkode: 6f2b4...802 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1838479-har-t%C3%B8rr-og-sensitiv-hud-det-egentlig-best-uten-alt-hudpleiestyret/page/2/#findComment-35981661 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #29 Del Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Men så er det den solkremen man har lært at må renses vekk på kvelden. Mistenker at det blir for mye vann, vask og rens ila døgnet, og at det tørker ut huden. Jeg renser på kvelden og skyller over ansiktet i dusjen hver morgen. Vannet i dusjen er ofte varmt, men jeg trenger den dusjen for å våkne. Ts Anonymkode: 6f2b4...802 Med tørr og sensitiv hud uten akne så er vel ikke solkremen så farlig at den må renses bort. Jeg ville prøvd en periode med daglig dusj (uten såpe på ansiktet) og bruk solkrem og fuktighetskrem som normalt. Dropp alt annet. Anonymkode: 7f5bc...e1f 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1838479-har-t%C3%B8rr-og-sensitiv-hud-det-egentlig-best-uten-alt-hudpleiestyret/page/2/#findComment-35981683 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #30 Del Skrevet 1. mai Jeg har atopisk eksem, og veldig tørr hud. Har bare brukt vann og locobase, siden jeg var barn. Bruker solkrem på sommeren, men ikke høyere enn faktor 30. Faktor 50 får jeg eksem av. Jeg er nå 48 år, har veldig fin hud, har aldri vært plaget med kviser. Og jeg har bare smilerynker. Anonymkode: f757b...20c 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1838479-har-t%C3%B8rr-og-sensitiv-hud-det-egentlig-best-uten-alt-hudpleiestyret/page/2/#findComment-35981709 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #31 Del Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har aldri hatt uren hud, ikke en gang i tenåra. Og jeg har slurvet mye med rens gjennom årene 🙀 Mitt problem er heller at huden tørker ut og det er tydelig at jeg ikke tåler så godt en del ingredienser i en del produkter. Ts Anonymkode: 6f2b4...802 Men du sier jo du ikke har vært flink til å bruke solkrem. Anonymkode: 2350d...276 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1838479-har-t%C3%B8rr-og-sensitiv-hud-det-egentlig-best-uten-alt-hudpleiestyret/page/2/#findComment-35981727 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 1. mai #32 Del Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg bruker den renselotionen fra La Roche som du nevner. Den virker bra. Har kjøpt en solkrem fra samme merke som jeg har brukt noen dager nå, men mistenker at den gjør huden min litt tørr. Den heter La Roche-Posay Anthelios Uvmune 400. Har nå bestilt en solkrem fra Vossabia med fysisk filter. Spent på å prøve den. Har brukt fuktserum med hyaluronsyre fra La Roche i det det siste, og huden har bare virket tørrere etter det ble tatt i bruk, dessverre, så det dropper jeg nå. Hva gjelder ansiktskrem så kjøpte jeg i går Nutritic Intense Riche fra La Roche. Den virker fin og rik i konsistensen. Håper bare jeg tåler ingrediensene. Anonymkode: 6f2b4...802 Uvumune inneholder mye alkohol, så at du blir tørr av den, er helt forståelig! Du kan forsøke en solkrem som heter Suntique I'm Safe For Sensitive Skin som du får på apoteket, den er uten alkohol og har fysisk filter. Selv liker jeg veldig godt Beauty of Joseon Sun Rice + Probiotics, den har faktor 50 men kjennes likevel ut som en lett fuktighetskrem. Fås hos Vita og noen apotek. Jeg får heller ikke til hyaluronsyre, og etter min mening er den ikke egnet for fuktfattig hud. HA gir nemlig ikke fukt i seg selv, men trekker fukt fra omgivelsene og inn i de dypere lagene av huden. Det er derfor HA skal påføres fuktig hud og deretter "forsegles" med en fetere krem. Problemet er at dersom HA-molekylene ikke finner fukt i omgivelsene, så trekker den fukt fra huden i stedet og kan faktisk gjøre huden ennå mer fuktfattig. Det beste fuktserumet jeg har brukt - og jeg har forsøkt mange - er Amino Acids + B5 fra The Ordinary..Det er både rimelig i innkjøp og drøyt i bruk, så kanskje det er verd forsøket?🙂 Nutritic Intense Riche inneholder også noe alkohol, samt parfyme, men ellers gode ingredienser 😊 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1838479-har-t%C3%B8rr-og-sensitiv-hud-det-egentlig-best-uten-alt-hudpleiestyret/page/2/#findComment-35981756 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 1. mai #33 Del Skrevet 1. mai Roci skrev (2 minutter siden): Uvumune inneholder mye alkohol, så at du blir tørr av den, er helt forståelig! Du kan forsøke en solkrem som heter Suntique I'm Safe For Sensitive Skin som du får på apoteket, den er uten alkohol og har fysisk filter. Selv liker jeg veldig godt Beauty of Joseon Sun Rice + Probiotics, den har faktor 50 men kjennes likevel ut som en lett fuktighetskrem. Fås hos Vita og noen apotek. Jeg får heller ikke til hyaluronsyre, og etter min mening er den ikke egnet for fuktfattig hud. HA gir nemlig ikke fukt i seg selv, men trekker fukt fra omgivelsene og inn i de dypere lagene av huden. Det er derfor HA skal påføres fuktig hud og deretter "forsegles" med en fetere krem. Problemet er at dersom HA-molekylene ikke finner fukt i omgivelsene, så trekker den fukt fra huden i stedet og kan faktisk gjøre huden ennå mer fuktfattig. Det beste fuktserumet jeg har brukt - og jeg har forsøkt mange - er Amino Acids + B5 fra The Ordinary..Det er både rimelig i innkjøp og drøyt i bruk, så kanskje det er verd forsøket?🙂 Nutritic Intense Riche inneholder også noe alkohol, samt parfyme, men ellers gode ingredienser 😊 Jeg glemte forøvrig å nevne at det ikke er nødvendig å bruke rens om morgenen, det holder med vann🙂 Jeg liker å avslutte med kaldt vann, det frisker opp😊 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1838479-har-t%C3%B8rr-og-sensitiv-hud-det-egentlig-best-uten-alt-hudpleiestyret/page/2/#findComment-35981787 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #34 Del Skrevet 1. mai Roci skrev (15 minutter siden): Uvumune inneholder mye alkohol, så at du blir tørr av den, er helt forståelig! Du kan forsøke en solkrem som heter Suntique I'm Safe For Sensitive Skin som du får på apoteket, den er uten alkohol og har fysisk filter. Selv liker jeg veldig godt Beauty of Joseon Sun Rice + Probiotics, den har faktor 50 men kjennes likevel ut som en lett fuktighetskrem. Fås hos Vita og noen apotek. Jeg får heller ikke til hyaluronsyre, og etter min mening er den ikke egnet for fuktfattig hud. HA gir nemlig ikke fukt i seg selv, men trekker fukt fra omgivelsene og inn i de dypere lagene av huden. Det er derfor HA skal påføres fuktig hud og deretter "forsegles" med en fetere krem. Problemet er at dersom HA-molekylene ikke finner fukt i omgivelsene, så trekker den fukt fra huden i stedet og kan faktisk gjøre huden ennå mer fuktfattig. Det beste fuktserumet jeg har brukt - og jeg har forsøkt mange - er Amino Acids + B5 fra The Ordinary..Det er både rimelig i innkjøp og drøyt i bruk, så kanskje det er verd forsøket?🙂 Nutritic Intense Riche inneholder også noe alkohol, samt parfyme, men ellers gode ingredienser 😊 Takk for svar! Jeg skal gi Nutritic Intense Riche en sjanse. Håper den ikke inneholder så mye alkohol at det blir et problem. Litt teit at den er tilsatt parfyme, det tenker jeg er unødvendig. Var ikke klar over at den solkremen fra La Roche innholdt alkohol. Har vel kikket kjapt over ingredienslista, men føler man omtrent må ha en doktorgrad i kjemi for å skjønne hva alt er. Men akkurat alkohol burde jeg lagt merke til. Skal se etter den solkremen du nevner, den uten alkohol og med fysisk filter, høres bra ut. Den andre også. Takk for tips! Jeg prøvde å gjøre alt riktig med hyaluronserumet, men tror det rett og slett ikke funker for meg, får det ikke til. Anonymkode: 6f2b4...802 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1838479-har-t%C3%B8rr-og-sensitiv-hud-det-egentlig-best-uten-alt-hudpleiestyret/page/2/#findComment-35981879 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 1. mai #35 Del Skrevet 1. mai Jeg har såkalt normal hud og hver gang jeg har startet en hudrenserutine så får jeg kviser , kløe, tørre flekker etc. Jeg mener (erfaringsvis) at det enkle er det beste for folk flest. Kosmetikkindustrien har sterke markedskrefter som prøver å overbevise oss om annet. Det finnes selvsagt en del som har nytte av diverse fuktighets- eller vitaminholdige kremer, og folk med hudsykdommer som bruker kremer i medisinsk behandling, men i det store og hele så tror jeg vann og krem med solfaktor dekker behovet for de fleste. 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1838479-har-t%C3%B8rr-og-sensitiv-hud-det-egentlig-best-uten-alt-hudpleiestyret/page/2/#findComment-35981901 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #36 Del Skrevet 1. mai Er du sikker på at produktene du har fått anbefalt er tilpasset din hud? Tørr og sensitiv hud skal jo selvsagt ikke eksfolieres særlig ofte (1 gang i uken er nok), og skrubben man bruker må være mild og uten syrer og enzymer. Det finnes også milde rensekremer som ikke behøver skylles av med vann, fordi vann kan irritere svært tørr hud. Rensekremene vil derimot fjerne solfiltre og forurensing (altså frie radikaler som er skadelige) fra huden. For en med tørr og sensitiv hud er det best bare å rense på kvelden. Så ja, en god fuktighetskrem og en vannfri rens er som regel kun det som trengs, samt en solkrem i sommerhalvåret. Solfiltre i seg selv kan dessverre irritere huden for enkelte som er sensitive, men de aller fleste vil greie å finne noe som fungerer! Be om anbefalinger hos apotek eller andre faghandlere på hud, og få med deg småprøver hjem som du kan teste over et dager. Anonymkode: bade4...297 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1838479-har-t%C3%B8rr-og-sensitiv-hud-det-egentlig-best-uten-alt-hudpleiestyret/page/2/#findComment-35982011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 1. mai #37 Del Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg prøvde å gjøre alt riktig med hyaluronserumet, men tror det rett og slett ikke funker for meg, får det ikke til. Anonymkode: 6f2b4...802 Som sagt så funket ikke HA for meg heller, selv om jeg gjorde alt riktig. Ble bare mer dehydrert av det. Men det fuktserumet jeg foreslo, har gjort en stor forskjell🙂 Det inneholder ingen irriterende ingredienser og er trygt for sensitiv hud, med mindre du ikke tåler panthenol (B5). Det er noen få som kan reagere på denne ingrediensen. 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1838479-har-t%C3%B8rr-og-sensitiv-hud-det-egentlig-best-uten-alt-hudpleiestyret/page/2/#findComment-35982600 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 1. mai #38 Del Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tørr og sensitiv hud skal jo selvsagt ikke eksfolieres særlig ofte (1 gang i uken er nok), og skrubben man bruker må være mild og uten syrer og enzymer. Anonymkode: bade4...297 Jeg er helt enig i at man ikke bør eksfoliere mer enn maks èn gang i uka, kanskje så lite som 2-3 ganger i måneden hvis man har tørr hud. Men jeg er av den oppfatningen at eksfoliering med enzymer eller PHA (polyhydroxysyrer) er mer skånsom mot huden enn en fysisk skrubb med skrubbekorn, og gir en jevnere eksfoliering. I tillegg tilfører PHA fukt til huden, og man får det i serumform som ikke skal skylles av. 1 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1838479-har-t%C3%B8rr-og-sensitiv-hud-det-egentlig-best-uten-alt-hudpleiestyret/page/2/#findComment-35982631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #39 Del Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg har tørr og sensitiv hud. Har prøvd ørten anbefalte produkter for å bedre huden, men synes egentlig den bare blir verre jo mere jeg styrer. Har lært at huden må renses daglig, må eksfolieres eller skrubbes jevnlig, og at jeg trenger fuktserum, fuktspray, toner, ansiktsoljer, dagkrem, nattkrem, gjerne også ansiktmasker. Og solkrem så klart. Synes ikke noe av dette har hjulpet, snarere tvert i mot. Har fått hjelp til å finne produkter som skal være skånsomme mot min hudtype. Jeg har begynt å lure på om alt dette styret egentlig bare stresser huden min, og om jeg bare skal droppe hele styret. Bruke en fuktighetskrem etter behov, og evt solkrem, men droppe resten. Er jeg noen dager på en primitiv fjellhytte vi har i familien, uten innlagt vann (og derav lite vasking), så merker jeg bedring på huden. Der slurver jeg kraftig med alt av hudrens osv 😅 Er det noen andre med tørr eller sensitiv hud som har hoppet av hudpleie-toget og fått bedre hud? Nysgjerrig. Anonymkode: 6f2b4...802 Jeg tror det er all grunn til å stille de spørsmålene du stiller. Millioner av år med utvikling av mennesket har også utviklet en hud som skal tåle det meste og som skal fungere med minimalt med stell, men evolusjonen har ikke tatt høyde for dagens kjemikalieinferno som mange utsetter den for. I vår moderne tid dusjer mange hver dag eller mer, og de fleste bruker såpe hver gang de dusjer. I tillegg brukes mye kremer og sminke sminkefjerner og dagkremer og nattkremer og gudene vet hva. Jeg tror ikke dette er bra for huden. Selv dusjer jeg etter behov. Det betyr ca en gang i uka, men i perioder daglig. Det kommer an på hva jeg jobber med. Jeg er forsiktig med såpebruk når jeg dusjer. Jeg bruker ingen kremer av noe slag, heller ikke solkrem(men jeg soler meg aldri, er kun i sola i forbindelse med utejobb). Bruker heller ikke sminke. Jeg har null problemer med hverken tørr hud eller tørt hår. Jeg tror at med mindre man har en hudsykdom som legen foreskriver behandling for, bør man redusere, eller gjerne helt kutte ut alle slags kjemikalier man påfører huden. Og har du hudproblemer, bør du kanskje heller redusere kjemikaliebruk i stedet for å smøre på enda mer kjemikalier. Har du fortsatt problemer etter å ha sluttet med kjemikaliepåføring, bør du sjekke med lege om du har en hudsykdom. Anonymkode: 65674...f1b 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1838479-har-t%C3%B8rr-og-sensitiv-hud-det-egentlig-best-uten-alt-hudpleiestyret/page/2/#findComment-35982708 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #40 Del Skrevet 1. mai Jeg har fet/kombinert/porete hud som i 25 år har blitt kjørt gjennom omtrent alt av hudpleieserier og hudpleiebehandlinger. Er vel omtrent ingenting jeg ikke har prøvd av behandlinger, uten at det har gitt noen særlig effekt. For et par-tre år siden begynte jeg med teltturer over flere dager, og det var da jeg opplevde at huden min ble på det beste - helt fri for renserutiner og hudkremer. Bestemte meg for å droppe omtrent alt av kremer og behandlinger i 2024, og etter noen måneder sa hudpleieren min (som farger vipper og bryn) at hun aldri hadde sett meg med så fin hud før. Da jeg sa at jeg hadde droppet alt av kremer og sånt ble hun nesten fornærmet (det er tross alt yrket hennes). Så da var det ikke bare jeg som følte at huden var blitt bedre; hun så det også. Har av den grunn fortsatt i det sporet. Bruker kun to produkter nå: Sensai Cleaning Milk (kun én gang om dagen) og Elixir Niactil (kun om jeg føler huden trenger fukt). Ellers ser jeg hvor utrolig fin hud mannen min har. Vi er like gamle (40), så det er lett å sammenlikne meg mot ham. Han har aldri brydd seg særlig om hudpleiestæsj, bare brukt solkrem og min fuktighetskrem når det trengs. Anonymkode: 400c4...6fc 6 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1838479-har-t%C3%B8rr-og-sensitiv-hud-det-egentlig-best-uten-alt-hudpleiestyret/page/2/#findComment-35982744 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå