Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ankom hytta nå, klar for langhelg…

Vi har en hytte som deles med min mans foreldre, søskenbarnet/onkel/ tante og oss.

Stort sett går det veldig smertefritt og alle gjør sitt ved avreise.

To av tre soverom hadde fortsatt sengetøy på og kun to håndklær igjen i skapet og skittentøyskurven full.
Dette skal vaskes og henges til tørk ved utvask for hver gang, da det ikke så mange sett og klart for neste besøk.

Til alt hell hadde jeg med noen nye sett i dag da vi skal ha med en annen familie her i sommer og hadde dusjet før i dag!
Så barna har fått håndklærne…

Kjenner jeg blir irritert da de som var her sist ofte legger igjen passiv aggressive meldinger så fort noen andre glemmer seg.

Vi har en regel om at skal man være der back to back er det ok å la sengetøyet ligge på. Men vi hadde denne helgen avtalt for lenge siden.

Nesten så jeg har lyst å spørre om vaskemaskin har tullet seg siden de ikke hadde vasket tøyet etter seg

Anonymkode: fb143...142

• Liker 2
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da gir du beskjed?

Anonymkode: 693cb...fea

• Liker 29
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vi har en hytte som deles med min mans foreldre, søskenbarnet/onkel/ tante og oss.

To av tre soverom hadde fortsatt sengetøy på og kun to håndklær igjen i skapet og skittentøyskurven full.
Dette skal vaskes og henges til tørk ved utvask for hver gang, da det ikke så mange sett og klart for neste besøk.

Til alt hell hadde jeg med noen nye sett i dag da vi skal ha med en annen familie her i sommer og hadde dusjet før i dag!

Kjenner jeg blir irritert da de som var her sist ofte legger igjen passiv aggressive meldinger så fort noen andre glemmer seg.

Vi har en regel om at skal man være der back to back er det ok å la sengetøyet ligge på. Men vi hadde denne helgen avtalt for lenge siden.

Nesten så jeg har lyst å spørre om vaskemaskin har tullet seg siden de ikke hadde vasket tøyet etter seg

Dere er 7 personer som eier hytte sammen?

Anonymkode: 2766e...9d5

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere er 7 personer som eier hytte sammen?

Nei.

Den eies av mine svigerforeldre og min manns onkel og tante (ergo min svigerfars bror og svigerinne).

Så er vi og søskenbarnets familie som er velkomne til å bruke den også.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Eier dere alle hytta eller er det en «familiehytte» som en person eier? Hvis dere eier må dere bli enige om sanksjoner på eiermøte. Låner dere andres hytte får du klage ti eier over dårlige forhold og håpe du får låne igjen.

Anonymkode: 26dae...2ba

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei.

Den eies av mine svigerforeldre og min manns onkel og tante (ergo min svigerfars bror og svigerinne).

Du får klage da og håpe det ikke er eierne du klager på. Da får du nok ikke låne den noe mer.

Anonymkode: 26dae...2ba

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei.

Hørtes rotete ut. Men nei, da syns jeg faktisk ikke du kan klage 😅 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei.

Hvis du ikke eier hytta så kan du jo vanskelig klage, særlig om det er de som eier hytta som ikke har gjort som ikke følger reglene. Vi har disponert hytte med klare hytteregler, som vi selvfølgelig følger til punkt og prikke som takk for lånet. Men om ikke de som eier hytta gjør det selv så hadde det ikke ramlet meg inn å kommentere det. Har vi lånt etter andre som ikke har gjort det de skal så sier vi nada til eiernes med mindre det er noe som er ødelagt. Sladring gir bare krangling.  Vi har hytte selv nå, og hyttereglene er for dem som låner den, ikke for oss. Dvs noen er jo for oss også, men f.eks. skifte av sengetøy og vasking av klær og den type ting not so much. Jeg kunne fint sagt til de som låner at de må vaske håndklær når de kommer (eller ta med egne), for det rakk ikke vi. Vårt sengetøy ligger alltid på, i utgangspunktet skal det ikke brukes av andre, men om de skal låne det så må de ta av vårt, legge på nytt, og så skifte tilbake til vårt når de drar.  

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, men så gjør det da…

Hvis dere har vaskemaskin på «hytta» ser jeg ikke helt problemet. Hadde vært verre hvis den ikke hadde strøm og vann og dere hadde måttet vaske i bekken.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Dere er heldige som får låne en hytte. Begynn å ta med eget sengetøy og handduker hver gang, så ordner det seg. Om det ligger skittent sengetøy på, og skitne handduker, så stapper dere det bare i skittentøyet, så er det ikke ditt problem.

Anonymkode: 8cccf...093

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dere er heldige som får låne en hytte. Begynn å ta med eget sengetøy og handduker hver gang, så ordner det seg. Om det ligger skittent sengetøy på, og skitne handduker, så stapper dere det bare i skittentøyet, så er det ikke ditt problem.

Er det forresten eierne av hytta som legger igjen skittent tøy? I såfall har du ingen sak. Deres hytte. Uansett enklest å ta med deres eget hver gang, så blir det mindre å krangle om. Jeg er tilhenger av å rydde helt opp etter seg, altså. Især om man er den som låner hytta. Gjør dere noe feil noen ganger, som eierne eller de andre brukerne reagerer på? Kanskje de som la igjen skittent er sure på dere for noe dere har glemt? Da er det i såfall på tide med et oppryddingsmøte mellom eiere og brukere, det selvfølgelig eiere har rett til å ha siste ord vedr regler. Dere låner bare.

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du blir irritert når andre ikke gjør det de skal, samtidig tåler du ikke  meldinger hvis dere ikke har gjort det dere skal? 

Hadde tatt med eget sengetøy og egne håndklær hver gang jeg. Så slipper man sånt. 

Anonymkode: f0ba4...0f4

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du blir irritert når andre ikke gjør det de skal, samtidig tåler du ikke  meldinger hvis dere ikke har gjort det dere skal? 

Hadde tatt med eget sengetøy og egne håndklær hver gang jeg. Så slipper man sånt. 

Anonymkode: f0ba4...0f4

Helt enig. Og TS omtaler hytta som sin. Det er den ikke. Hun låner den av to par som er eiere. Hvis det er noen av eierne som har glemt å vaske klær ved avreise, så har hun egentlig ingenting hun skal ha sagt. Hun er heldig som får låne den, og burde bare satt på en maskin uten å klage. Om hun disponerer et eget skap på hytta, så er det bare å ha et lager av sengetøy og handduker der. Evt kan alle brukere av hytta spleise på litt flere sett. Er vel unødvendig at det bare ligger ett sett sengetøy og handduker der til hver når de er så mange brukere.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi aksepterer bare at de "er slik". Vi vet at når vi ankommer så er det ekstra jobb på oss. Vi gidder ikke falle til samme nivå med å ikke følge reglene, og gjør det fint for neste besøkende.

Gidder ikke lage drama og dårlig stemning med meldinger og slikt. 

Anonymkode: 1ef9b...1aa

• Liker 3
Skrevet

Hvis eierne har laget regler som gjelder alle inkludert dem selv så skjønner jeg at ts blir irritert. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du får låne en hytte. Dermed bør du gjøre noe til gjengjeld, som å vaske håndklær og sengetøy når det er behov for det. 

Vi er også så heldige at vi får låne en hytte. Vi tar alltid med eget sengetøy og håndklær, selv om det ikke er noen regler om det. Vi synes det er litt slitsomt å låne hytta etter eierne, siden de ikke gjør rent etter seg. Mye hyggeligere å låne etter at noen andre som også låner har brukt hytta, siden de gjør rent.

Men vi er ikke så dumme at vi klager. Vi sørger bare for å gjøre ekstra godt rent etter oss. I tillegg gjør vi alltid noe vedlikehold siden vi ønsker å få lov til å låne også i fremtiden. 

Det er stor forskjell på å låne og eie, og det må du ta innover deg.

Anonymkode: 4d10d...3c8

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt problemet, det er vel bare å gi beskjed til de som brukte hytta før dere om at de ikke glemmer dette neste gang? Særlig siden disse folkene er raske med å gi andre påpekning om mangler. 

Anonymkode: d95b2...b3a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Di må jo bare si fra til søskenbarnet -  er det deres barn som har brukt hytta kanskje? «Heil! Det var deilig å komme til httta, men litt krise da vi håndklær og sengetøy var skittent!! Si fra nesten gang hvisndere ikke har tid til p vaske, så tar vi med eget». 
Og ja, ta med egne håndklær og sengetøy om mulig når du vet de har vært der.  Og si fra til eierne at du gjør det. 

Anonymkode: eccce...c87

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Siden den ikke er din, la det passere.

Dere låner på lik linje med de andre. Det kan og være en god grunn. At de f.eks. ikke var i form eller de hadde noe annet viktig å tenke på.

Anonymkode: 5d0a5...849

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke laget noe ut av det. Ta heller med ditt eget hjemmefra . Vi har familie hytte. Men vi tar med sengetøy osv selv. 

Anonymkode: 440fe...09f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...