Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

jeg og ex samboer var enig fra starten av forholdet at barn var noe vi begge ønsket. Vi møttes når vi var 30. Ettersom årene gikk var temaet om barn jevnlig oppe fra min side.  Jeg fikk alltid som svar at han ikke visste når han ble klar. Plutselig var det gått 5 år og det samme svarer var, vil ha , men vet ikke når. Og som kvinne tikker klokken min og jeg fortalte han dette uten å komme noen vei. Jeg valgte til slutt å gå da fremtidsplanene pr dags dato da ikke samsvarte!

Nå 4 mnd etter bruddet har han tydeligvis skiftet fullstendig mening. Han mener selv at det er ikke noe annet han vil enn å ha barn med meg. Det har aldri vært noen tvil om at han ville være sammen med meg. Men jeg måtte da gå når ønskene var ulike. Han sier han har jobbet med seg selv, modnet og vet nå hva de viktigste tingene i livet for han er. 
Jeg vet også med 100% sikkerhet at han ikke har vært med andre. 

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Det har alltid vært god stemmning mellom oss, men han har vært noe mer umoden enn meg. Dette mener han er endret. Trenger råd! Klokka mi tikker fortsatt og det å begynne på nytt virker håpløst. Er det verdt å gi han en sjangse til?? Kan en person forandre seg på bare noen måneder? 

Anonymkode: dfe24...715

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Gå for it. Har et vennepar som endte i akkurat samme situasjon. Idag har de en liten baby, hus og alt. Tror ikke han, eller hun, angrer ett sekund på at han ombestemte seg. Men så er de begge fine, oppegående mennesker. 

Hvis det KUN er dette, så hadde jeg gått for det. Hvis det er masse andre ting som ligger å skurrer hadde jeg latt være. 

• Liker 13
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Kjør på. Bedre å få barn med en du kjenner godt, enn å få med et ONS.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg ville ha bedt ham om å ta en sædcelletest i så fall.

Har hørt om menn som har kuttet strengen og så blitt med på "få barn", uten å ha fortalt kjæreste/kone/samboer at de har kuttet strengen.

Siden han var så tydelig på at han ikke var klar, og det nå har gått fire måneder, så ville jeg ha forsikret meg om at han ikke har kuttet strengen i de fire månedene dere har vært fra hverandre.

Anonymkode: 7c6d1...6e4

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om bruddet kun var pga det med barn - go for it. Noen menn trenger å bli realitetsorientert på den brutale måten. Men du må være helt sikker på at dette er et legitimt ønske om å bli far, ellers sitter du om et par år på KG og skriver en tråd om at mannen din ikke vil ta pappaperm/drikker hver helg/overlater alt til deg.

Hadde krevd parterapi før dere setter igang med prøvingen.

Anonymkode: 3e4db...f12

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva legger du i at han er mer umoden enn deg?

Sove halve dagen? Gaming? Sløv på husarbeid? Lite emosjonelt moden?

Jeg hadde ikke giddet å få barn med et barn. 

Anonymkode: cb44d...4c0

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg tror jeg ville ha bedt ham om å ta en sædcelletest i så fall.

Har hørt om menn som har kuttet strengen og så blitt med på "få barn", uten å ha fortalt kjæreste/kone/samboer at de har kuttet strengen.

Hvis TS stoler så lite på mannen er det jo ikke noe grunnlag for et ekte kjærlighetsforhold. Da er det bare å løpe.

Ville du vært i et forhold med noen du mistenker lurer deg på et så viktig område?

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
got2go skrev (8 timer siden):

Kjør på. Bedre å få barn med en du kjenner godt, enn å få med et ONS.

Enig her jeg. Uavhengig av om det vil funke på sikt, du ønsker deg barn, gå for det!

Anonymkode: 0eeff...29d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må gå for det, ellers tror jeg ikke du kommer til å få barn. Høres ut som forholdet var bra i utgangspunktet. Det er forferdelig vondt å angre på å ikke ha fått barn, hvis du alltid har ønsket det, og nå er muligheten der. Det er for dumt å la stolthet spille inn i noe så viktig.

Anonymkode: 6a924...4c5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er lov å ombestemme seg, det er lov å tenke over en så seriøs ting som å få barn. 

Hadde gått tilbake. 

Anonymkode: d5ddb...f01

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du må gå for det, ellers tror jeg ikke du kommer til å få barn. Høres ut som forholdet var bra i utgangspunktet. Det er forferdelig vondt å angre på å ikke ha fått barn, hvis du alltid har ønsket det, og nå er muligheten der. Det er for dumt å la stolthet spille inn i noe så viktig.

Anonymkode: 6a924...4c5

Hvorfor kan hun ikke få barn med noen andre?

Anonymkode: 7288e...d84

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor kan hun ikke få barn med noen andre?

Anonymkode: 7288e...d84

Vi vet ikke hvor travelt hun har det, potensielt kan det ta mange år før hun treffer noen.

Anonymkode: 0eeff...29d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva legger du i at han er mer umoden enn deg?

Sove halve dagen? Gaming? Sløv på husarbeid? Lite emosjonelt moden?

Jeg hadde ikke giddet å få barn med et barn. 

Han er skikkelig på alle området mtp husarbeid og alle de praktiske områdene. Men litt emosjonelt utilgjengelig. Noe han har vist en bitte liten endring på nå under bruddet . Han sier selv han er klar over dette og jobber med seg selv 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han er skikkelig på alle området mtp husarbeid og alle de praktiske områdene. Men litt emosjonelt utilgjengelig. Noe han har vist en bitte liten endring på nå under bruddet . Han sier selv han er klar over dette og jobber med seg selv 

Slike egenskaper kan være ok å leve med uten barn. Men med barn vil man måtte samarbeide og kommunisere på en helt annen måte. I tillegg blir innimellom den type egenskaper forsterket når man er i en mer krevende situasjon. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har dårlig tid, så bare å bli gravid med ham.

Men ja, dere bør teste dere, slik at dere ikke starter et umulig prosjekt?  

Anonymkode: 8192c...b68

• Liker 2
Skrevet

Det er litt fishy at han nå kommer på banen og har ombestemt seg fire måneder etter bruddet. Tre til fire måneder er den tiden man normalt sett regner det tar før en vasektomi er trygg og alle sædceller borte. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Altså det kan være mange grunner til at det ikke er så enkelt å bli gravid, bare å finne ut av det først som sist om du har dårlig tid. 
Har han ikke sædceller kan du jo diskutere donor før dere evt blir sammen igjen. 

Anonymkode: 8192c...b68

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men herregud NEI! Finn deg heller en annen partner. 

Gå ut bredt. Du har vel venner og familie som har kollegaer eller andre venner som er single menn i rett alder? Du må fiske med garn fremfor stang akkurat nå, og så slippe ut fangst du ikke vil ha. Og du må være åpen og ærlig med familie og venner sånn at du får hjelp til i finne gode fiskeplasser. 

Anonymkode: c1994...634

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du fremdeles elsker ham, go for it!

Han har fått seg en oppvekker, kjenner til en nestens identisk historie. I dag har de 2 tette gutter så er blitt 12 og 10 år!

Anonymkode: bc0f7...3ee

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men herregud NEI! Finn deg heller en annen partner. 

Gå ut bredt. Du har vel venner og familie som har kollegaer eller andre venner som er single menn i rett alder? Du må fiske med garn fremfor stang akkurat nå, og så slippe ut fangst du ikke vil ha. Og du må være åpen og ærlig med familie og venner sånn at du får hjelp til i finne gode fiskeplasser. 

Anonymkode: c1994...634

Hun er 35 år! Snart vokser det grå hår på musa! Har ikke tid til å finne seg en annen

Anonymkode: 36c59...e0e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...