AnonymBruker Skrevet 30. april #1 Skrevet 30. april Så frustrert nå! Jeg skulle bruke fridag på å male stua. Googlet og kjøpte Morgendis. ignorerte advarsler om at den ikke går godt med bomull på lister. Og dørene er også i bomull Jeg er så dum. På veggen ser Morgendis lyseblått ut, og det ser ikke bra ut. Må kjøpe ny maling fredag, men nå er jeg redd for å ende opp med blå eller grønnlig farge. Har sett på lys antikkgrå. Er det noen med peiling som vet hvilken lysegrå som forblir grå? Mot lister i bomull Anonymkode: 29726...9ed
AnonymBruker Skrevet 30. april #2 Skrevet 30. april Både farge på lister/karmer og gulv er viktig, men også lys og interiør. Lys og interir i et rom kan vippe en farge ene eller andre retningen Det du må gjøre er å kjøpe en gråfarge som har gule undertoner, og holde deg unna de kjølige og nøytrale. Alternativ til lys antikkgrå, er grey touch. Lys antikkgrå føler jeg også kan bikke over med grønnskjær, men det kommer helt an på gulv og lysforhold. Anonymkode: 980da...1e4
AnonymBruker Skrevet 30. april #3 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Både farge på lister/karmer og gulv er viktig, men også lys og interiør. Lys og interir i et rom kan vippe en farge ene eller andre retningen Det du må gjøre er å kjøpe en gråfarge som har gule undertoner, og holde deg unna de kjølige og nøytrale. Alternativ til lys antikkgrå, er grey touch. Lys antikkgrå føler jeg også kan bikke over med grønnskjær, men det kommer helt an på gulv og lysforhold. Anonymkode: 980da...1e4 Tusen takk for svar! Vi har ledlys og en del blått i interiøret. Gyllenbrun parkert Den går greit med bomullfarge på lister? Anonymkode: 29726...9ed
AnonymBruker Skrevet 30. april #4 Skrevet 30. april Sånn holdt min mor på i en ukes tid. Tre forskjellige gråfarger over hele stua før hun ga opp og malte alt hvitt igjen. Enten for mye grønt, blått osv… Hvem maler grått i 2025 uansett? Mal soothing beige eller noe sånt annet tidsriktig, grått er ikke pent! Anonymkode: 76690...ffb
AnonymBruker Skrevet 30. april #5 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sånn holdt min mor på i en ukes tid. Tre forskjellige gråfarger over hele stua før hun ga opp og malte alt hvitt igjen. Enten for mye grønt, blått osv… Hvem maler grått i 2025 uansett? Mal soothing beige eller noe sånt annet tidsriktig, grått er ikke pent! Anonymkode: 76690...ffb En som ikke er opptatt av mote, men velger det hun liker? Takk for svar, selv om du ikke nevnte noen fargekoder jeg faktisk kunne lært noe av. Anonymkode: 29726...9ed
AnonymBruker Skrevet 30. april #6 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tusen takk for svar! Vi har ledlys og en del blått i interiøret. Gyllenbrun parkert Den går greit med bomullfarge på lister? Anonymkode: 29726...9ed Grey touch går greit til bomull. Men MÅ det være grått? Soothing beige som ble nevnt kunne vært fin, den er veldig dempet og rolig beige som er nøytral i uttrykket. Den fungerer også til bomull. Hvis du ser på jotun sine sider så ser den mørkere ut på skjerm enn den egentlig er. Soothing beige har fargekode 2305-y22r, mot lys antikkgrå som har 1502-y, og grey touch har 1502-y20r. Så soothing beige er altså litt mørkere enn disse to, men ikke mye. Grey touch er varmere enn lys antikkgrå, med røde undertoner. Så jeg ville satset på grey touch fremfor lys antikkgrå, særlig siden dere har gyllenbrun parkett (kanskje røde undertoner?). Evnt soothing beige. Anonymkode: 980da...1e4 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #7 Skrevet 30. april Soothing beige gir meg mareritt om Vanilje som vi hadde i vårt forrige hus. Var så lei av den fargen. Og beige generelt.. hadde også en del greige Anonymkode: 29726...9ed
AnonymBruker Skrevet 30. april #8 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Soothing beige gir meg mareritt om Vanilje som vi hadde i vårt forrige hus. Var så lei av den fargen. Og beige generelt.. hadde også en del greige Anonymkode: 29726...9ed Vanilje og Soothing beige er to helt forskjellige farger. Sistnevnte er mørkere og har mye mindre rødt i seg. Soothing beige er mer dempet "ren". Men, hvis du ikke liker beige, så prøv grey touch. Du kan også sjekke ut Ascott, men den er nok kanskje for mørk for deg. Anonymkode: 980da...1e4
AnonymBruker Skrevet 30. april #9 Skrevet 30. april Er du fornøyd med "mørkheten"? Da prøver du s1502-y20r, er en greige tone som ikke går i kaldt og som passer til bomull. Anonymkode: 58108...aae
AnonymBruker Skrevet 30. april #10 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du fornøyd med "mørkheten"? Da prøver du s1502-y20r, er en greige tone som ikke går i kaldt og som passer til bomull. Anonymkode: 58108...aae Takk for tipset. Ser det faktisk er samme farge som Grey touch. Får kjøpe en prøve 😊 Anonymkode: 29726...9ed
AnonymBruker Skrevet 30. april #11 Skrevet 30. april Vi har "Skimmer" (kjøpt hos Fargerike) på veggene med bomull i tak og lister, den har funket fint her! Jeg opplever den i alle fall som "faktisk grå" (den forrige fargen var også "grå", men med blått skjær). Anonymkode: b8073...bfd
AnonymBruker Skrevet 1. mai #12 Skrevet 1. mai Contemporary white er en lysere variant av disse som er nevnt. Den er pen i vår stue. Anonymkode: 9faf4...2b0
AnonymBruker Skrevet 1. mai #14 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vanilje og Soothing beige er to helt forskjellige farger. Sistnevnte er mørkere og har mye mindre rødt i seg. Soothing beige er mer dempet "ren". Men, hvis du ikke liker beige, så prøv grey touch. Du kan også sjekke ut Ascott, men den er nok kanskje for mørk for deg. Anonymkode: 980da...1e4 Jeg anbefaler Ascott, den er en lun grå. Tror det er lurt å velge en gråfarge med litt rødt i. Her er Ascott hos oss. Anonymkode: ec22a...0c6 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai #15 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi har "Skimmer" (kjøpt hos Fargerike) på veggene med bomull i tak og lister, den har funket fint her! Jeg opplever den i alle fall som "faktisk grå" (den forrige fargen var også "grå", men med blått skjær). Anonymkode: b8073...bfd Så ikke den veldig blålilla ut? 🤔 Anonymkode: ec22a...0c6 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #16 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Så frustrert nå! Jeg skulle bruke fridag på å male stua. Googlet og kjøpte Morgendis. ignorerte advarsler om at den ikke går godt med bomull på lister. Og dørene er også i bomull Jeg er så dum. På veggen ser Morgendis lyseblått ut, og det ser ikke bra ut. Må kjøpe ny maling fredag, men nå er jeg redd for å ende opp med blå eller grønnlig farge. Har sett på lys antikkgrå. Er det noen med peiling som vet hvilken lysegrå som forblir grå? Mot lister i bomull Anonymkode: 29726...9ed Kjøp flere prøvebokser og mal rundt på ulike steder i stuen. Morgendis ble lilla hos oss i nordvendt rom. Anonymkode: 2081a...2b1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #17 Skrevet 1. mai Tidløs (veldig lys) og comfort grey (en del mørkere) er våre favoritter mot bomull. Men ser du allerede har fått mange gode forslag ☺️ Anonymkode: dbf14...60d
AnonymBruker Skrevet 3. mai #18 Skrevet 3. mai Hvilken farge endte du med, TS, og ble det bra? Anonymkode: 980da...1e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå