AnonymBruker Skrevet 30. april #1 Skrevet 30. april Hei! Ble urolig av noe jeg hørte foreldrene mine og min storsøster sa nylig. Litt bakgrunnshistorie: Vokste opp i en familie hvor søsteren min var yndling og jeg det sorte fåret. Faren min slo meg med flat hånd tre ganger mot bakhodet og ryggen da jeg var 15 år, da jeg var yngre enn det ble jeg lugget av han. Søsteren min har sagt hun aldri opplevde det samme. Det som uroer meg er at dem snakket om at det ikke er noe galt å gi barn et lite klaps.. Hørte foreldrene mine og søsteren min var helt enig med hverandre i det. Det er jo IKKE greit å klapse til barn?! Klapse vil si akkurat det samme som å klappe til? Selv har jo de tre gangene faren min gjorde det mot meg satt seg dypt, spesielt siden jeg slet veldig som ung og dette var måten de håndtere meg på. Søsteren min har også forsvart hvordan moren min kritiserte vekten min, som var helt normalvektig ( mens hun var overvektig og misfornøyd med seg selv ) og gjorde at jeg fikk spiseforstyrrelser. Søsteren min har sagt hun er veldig takknemlig for at moren min hjalp henne å gå ned i vekt da hun var var liten, men føler situasjonen min var en helt annen enn min da hun hadde grått fordi hun hadde lagt så mye på seg på kort tid så nesten ingen klær passet lenger. Mens med meg tok moren min tak i magen min og spurte om jeg syntes alt fettet var fint og at ingen gutt ville ha ei jente som ser gravid ut.. Angående vekt så er dessverre begge foreldrene mine opptatt av at dem syntes niesen min er lubben og har kommet med kommentarer om at hun ikke må spise så mye sjokolade for da får hun stor mage og kommentert seg imellom at hun «er litt drøy» mens hun sitter og hører på. Hun er 9 år.. Anonymkode: b0bad...c29
minister-mio Skrevet 30. april #2 Skrevet 30. april Da dagens foreldre var barn var det ikke lenge siden den var lovlig å slå barn. Da var det sosialt akseptert å ha slike meninger du skriver om at din familie har. Å mene i 2025 at barn ikke tar skade av å bli klapset litt er helt spinnvill.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå