Hoppetaujenta Skrevet 30. april #1 Skrevet 30. april De ser nokså like ut, men prisen er forskjellig.
AnonymBruker Skrevet 30. april #2 Skrevet 30. april Det finnes mange druesorter, over 10 000 alene brukes til ulike typer vin 😝 og ca 10% av alle som sankes går til salg som borddruer, og ja det er stor forskjell på druer MEN om det er så stor forskjell på det som selges under merkevaren cevita og det som er first price ?? Neppe siden det er sesongvare.. Anonymkode: 3a3f6...b37 2 3
Haldrup Skrevet 30. april #3 Skrevet 30. april Eneste måten å svare på det spørsmålet er å kjøpe en av begge og så prøve å sammenligne.... smak, utseende, pris, etc... De fleste druene som selges i butikk smaker bare søtt og ikke noe annet.... De kan i alle fall ikke sammenlignes med ferske druer plukket rett fra treet.... Så jeg kjøper ALLTID den billigste, men kjøper heller noe annet frukt som faktisk har smak..!!! 3
AnonymBruker Skrevet 30. april #4 Skrevet 30. april De gangene jeg har kjøpt First Price druene syns jeg de har vært litt sure og litt mindre crispy enn druer fra andre merker. Jeg har ingen problem med å spise de, men de er ikke førstevalg. Anonymkode: 52ac7...630 1 1
Daisy-love Skrevet 1. mai #5 Skrevet 1. mai Jeg synes First Price sine druer varierer som med annen frukt. Noen ganger litt mykere, og noen ganger mer sure (som annen nevnte), andre ganger minst like gode som Cevita, Bama og Bendit eller andre merker. Merker meg at de fra First Price ofte er mindre, og da ekstra fine til matpakken, eller når en ikke ønsker de kjempestore. Er bare litt kjipt når de er mykere, og nesten dvaske. Det kan skje med merkevarene også da. 1
Hoppetaujenta Skrevet 1. mai Forfatter #6 Skrevet 1. mai For veldig lenge siden eksisterte det bittesmå babydruer uten stener og de var skikkelig gode. Har ikke funnet dem på titalls år. Mine store favoritter som tydeligvis er i en slags sesong (uvisst når) er de blå druene. Fulle av smak og saftige var de. 💙 Jeg skriver handleliste nå og skal gå smattende igjennom alle variantene og forsøke å finne ut av forskjellene om der er noen. Selv om det kalorimessig har vært sagt hold deg unna, for de er mettet med kalorier...så inneholder de saker som jeg vil ha. Denne helga skal stå i druespisingens tegn og jeg gleder meg. "Vitaminer og mineraler: Druer er en kilde til flere viktige næringsstoffer, inkludert vitamin C, vitamin K, vitamin B6, kalium og mangan. Disse næringsstoffene støtter en rekke kroppsfunksjoner, inkludert immunsystemet, benhelsen, nervesystemet og muskelfunksjonen."
AnonymBruker Skrevet 1. mai #7 Skrevet 1. mai Når jeg har kjøpt veldig billige druer, så har det ofte vært med steiner, så har sluttet å kjøpe de, gidder ikke ta sjansen lenger Anonymkode: 64bc8...cca 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #8 Skrevet 1. mai Ja, autum crisp er helt magisk gode druer, de andre er kjipe og kan inneholde stener. Anonymkode: e8d23...692 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #9 Skrevet 1. mai Kjøper som regel Xtra-druene fra Coop - det er mulig at merkevarene er mer konsistense på smak, men jeg har opplevd dette begge veier. Så det kan være litt ymse, men om man kjøper 10 av hver så vil jeg tro det vil være en overvekt av at merkevaren er best. Men så spørs det da om man vil betale 10 kr mer for en pakke. For meg går det en slags "grense" på en pakke med druer - koster den rundt 30 kroner, kjøper jeg gjerne. Er den nærmere 40 i pris så dropper jeg kjøp. Egelitg et litt rart prinspipp, men bare slik det er for meg. . Anonymkode: 898c1...41d 1
Brunhilde Skrevet 1. mai #10 Skrevet 1. mai Jeg syns ikke det er veldig stor forskjell bortsett fra størrelsen. Jeg husker også de små druene, @Hoppetaujenta. Jeg mener å huske at vi kalte dem sukkerdruer. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #11 Skrevet 1. mai Det er nok mer sprøytemidler på de billige Anonymkode: 55630...515 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå