Gå til innhold

Muggen samboer på hjemmekontor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du vet tydeligvis mer om saken enn det jeg gjør. Jeg er litt mer der at når jeg ikke har det hele bildet så konkluderer jeg sjelden eller aldri. 

Jeg leser hva hun skriver men når alt er den andres feil så er min erfaring at det er mye de swlv prøver å skjule. 

https://psykologisk.no/2025/03/vi-trenger-et-lovverk-mot-samvaerssabotasje-og-falske-anklager/

Anonymkode: 3555d...1e4

Jeg vet godt at jeg ikke er feilfri. Men akkurat her synes jeg ikke han er noe snill. Jeg har prøvd å høre om han vil være på et eget rom for å slippe støy. Jeg har også prøvd å ha barna i 1. etasje mye for å skåne han for lyd. Hva foreslår du at jeg gjør når det er middagstid? Jeg føler ikke det er rett at resten av familien må gå på tå hev, eller at vi skal måtte spise på soverommet for å være trygg for kjeft. 

Anonymkode: 4a982...456

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du vet tydeligvis mer om saken enn det jeg gjør. Jeg er litt mer der at når jeg ikke har det hele bildet så konkluderer jeg sjelden eller aldri. 

Jeg leser hva hun skriver men når alt er den andres feil så er min erfaring at det er mye de swlv prøver å skjule. 

https://psykologisk.no/2025/03/vi-trenger-et-lovverk-mot-samvaerssabotasje-og-falske-anklager/

Anonymkode: 3555d...1e4

Du svarer som om dette gjelder deg, du er kanskje farget av og blir truffet av voppførselen TS beskriver, kanskje skoen trykker litt ekstra hos deg og derfor er du "på hugget"? 

Anonymkode: 2a14d...b1c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du gidder, TS.

Her sitter jeg ofte på hjemmekontor, og barn som kommer hjem med venner mens jeg er på jobb får gå på rommet og lukke døra eller gå ut. Akkurat den er jeg enig i - vi har ikke kontor, og jeg må faktisk kunne sitten møte til arbeidsdagen er over.

Alt det andre? Helt uhørt! Hadde kastet ham ut av stua eller svart rimelig tydelig tilbake. «Skal du passe barn eller lage mat i dag?»

Anonymkode: 5fc1d...9e4

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg vet godt at jeg ikke er feilfri. Men akkurat her synes jeg ikke han er noe snill. Jeg har prøvd å høre om han vil være på et eget rom for å slippe støy. Jeg har også prøvd å ha barna i 1. etasje mye for å skåne han for lyd. Hva foreslår du at jeg gjør når det er middagstid? Jeg føler ikke det er rett at resten av familien må gå på tå hev, eller at vi skal måtte spise på soverommet for å være trygg for kjeft. 

- Han er ikke snill.

- Han vil ikke samarbeide.

- Han hører ikke på dere.

- Han vil påføre deg skade med vilje (plystringen).

- Han kjefter på deg / dere.

- Du og barna må gå på tåhev rundt han.

- Du føler deg ikke trygg (kjeft).

- Han bestemmer, du har ingenting du skulle sagt (sitter på stua).

- Han viser ikke hensyn.

Her er det så mange røde flagg 🚩 og helt klare tegn på psykisk mishandling 🚨‼️

Hvorfor finner du deg i det, dette må du gjøre slutt. Du må sette din egen psykiske helse og dine og barna sitt behov først og komme deg unna denne mannen. Han er åpenbart ikke frisk.

Det er svært usunt både for deg og barna.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mannen min hadde gjort noe sånt hadde jeg puttet i ørepropper, hatt på hørselvern over, og trampet ut i stua med to grytelokk jeg slo mot hverandre mens jeg sang bæ bæ lille lam drithøyt. 

Hvis den ideen utgår fordi du er redd for at han skal klikke på en farlig måte, så er du nødt til å ringe krisesenter og sette igang skilsmissen NÅ. 

Anonymkode: 9017c...61b

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter vanlig arbeidstid hadde jeg brukt fellesområdene på helt ordinær måte og ikke latt han sette andre på plass. Han får bare tåle det og plystre alt han vil. Jeg hadde ikke latt han okkupere og dikterer regler i fellesareal. 

Og hvilken plan har du lagt for bruddet? Jeg ville bestilt time på familievernkontoret så snart du har kontroll på det økonomiske  rundt et brudd. 

Anonymkode: 0e4ec...b57

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

At du gidder, TS.

Her sitter jeg ofte på hjemmekontor, og barn som kommer hjem med venner mens jeg er på jobb får gå på rommet og lukke døra eller gå ut. Akkurat den er jeg enig i - vi har ikke kontor, og jeg må faktisk kunne sitten møte til arbeidsdagen er over.

Alt det andre? Helt uhørt! Hadde kastet ham ut av stua eller svart rimelig tydelig tilbake. «Skal du passe barn eller lage mat i dag?»

Her er det snakk om ganske små barn, men vi prøver å tilrettelegge så han får egen tid i fred når han jobber også. Ungene kommer ofte hjem sultne og sliten, og da føler jeg egentlig at man må få lov å passe på at de får i seg mat før legging 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke jobbe i fellesarealer klokka 17 når man har små barn, ærlig talt.

En ting er at begge bør ha kommet seg hjem fra jobb da så man får middag og litt tid med barna før leggetid, en annen ting er at om man faktisk må jobbe sent får man gjøre det fra eget kontor eller vente til barna har lagt seg. Akkurat tiden fra de kommer fra bhg/sfo (antar de er så små at de ikke kommer hjem selv klokka 14 siden du snakker om klokka 17 og middagslaging) får man logge av jobb.

Jeg sitter mye på hjemmekontor i stua selv og logger alltid av når mann og barn kommer hjem 1630 selv om jeg ikke er ferdig. Og skulle jeg fortsatt å jobbe hadde jeg såklart ikke bedt dem om å være stille.

Han er 100% urimelig i hele problemstillingen og håndterer det i tillegg som en stor dust.

Henter han barna noen gang? Lager middag?

Anonymkode: 75ec0...7d9

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Her er det snakk om ganske små barn, men vi prøver å tilrettelegge så han får egen tid i fred når han jobber også. Ungene kommer ofte hjem sultne og sliten, og da føler jeg egentlig at man må få lov å passe på at de får i seg mat før legging 

Vi prøver å tilrettelegge, eller du?

Stor forskjell. Det mannen din driver med er ikke å tilrettelegge.

Hvorfor skal du stadig forsvare det han gjør, når du vet at det ikke er greit?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (17 minutter siden):

Vi prøver å tilrettelegge, eller du?

Stor forskjell. Det mannen din driver med er ikke å tilrettelegge.

Hvorfor skal du stadig forsvare det han gjør, når du vet at det ikke er greit?

Jeg mente meg og barna når jeg sa vi. Ellers er jeg for øvrig helt enig med deg i at dette ikke er noe jeg på noen måte bør forsvare. Det har jeg brukt mer enn nok tid på fra før 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Man kan ikke jobbe i fellesarealer klokka 17 når man har små barn, ærlig talt.

En ting er at begge bør ha kommet seg hjem fra jobb da så man får middag og litt tid med barna før leggetid, en annen ting er at om man faktisk må jobbe sent får man gjøre det fra eget kontor eller vente til barna har lagt seg. Akkurat tiden fra de kommer fra bhg/sfo (antar de er så små at de ikke kommer hjem selv klokka 14 siden du snakker om klokka 17 og middagslaging) får man logge av jobb.

Jeg sitter mye på hjemmekontor i stua selv og logger alltid av når mann og barn kommer hjem 1630 selv om jeg ikke er ferdig. Og skulle jeg fortsatt å jobbe hadde jeg såklart ikke bedt dem om å være stille.

Han er 100% urimelig i hele problemstillingen og håndterer det i tillegg som en stor dust.

Henter han barna noen gang? Lager middag?

Anonymkode: 75ec0...7d9

Han henter også. Lager middag i blant, men er ikke glad i å fordele oppgaver eller planlegge. Vanskelig å kommunisere med, vil ikke gi meg tydelige svar om jeg spør om noe. Svaret er som regel «jeg vet ikke.» Å finne løsning ligger på meg. Husarbeid eller vasking går han ikke nær, og blir sint om jeg ber om hjelp. Han har sagt det er min «hobby.» 

Jobben hans innebærer chat, så derfor logger han ikke av tidligere når han har seinvakt. 

det du skriver her gir meg også perspektiv ang tiden med barna. Det er som regel hans og sitt som blir prioritert. Han vil sjeldent være med ut og leke, og da blir det mest klaging på været. Føler meg veldig alene i å oppdra barna 

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Etter vanlig arbeidstid hadde jeg brukt fellesområdene på helt ordinær måte og ikke latt han sette andre på plass. Han får bare tåle det og plystre alt han vil. Jeg hadde ikke latt han okkupere og dikterer regler i fellesareal. 

Og hvilken plan har du lagt for bruddet? Jeg ville bestilt time på familievernkontoret så snart du har kontroll på det økonomiske  rundt et brudd. 

Anonymkode: 0e4ec...b57

Jeg er veldig tidlig i planleggingsfasen, og det økonomiske er klart en bekymring. Vil helst skåne ungene så godt jeg kan. Har tenkt å søke rådgivning ang dette 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blueberrymuffin skrev (1 time siden):

- Han er ikke snill.

- Han vil ikke samarbeide.

- Han hører ikke på dere.

- Han vil påføre deg skade med vilje (plystringen).

- Han kjefter på deg / dere.

- Du og barna må gå på tåhev rundt han.

- Du føler deg ikke trygg (kjeft).

- Han bestemmer, du har ingenting du skulle sagt (sitter på stua).

- Han viser ikke hensyn.

Her er det så mange røde flagg 🚩 og helt klare tegn på psykisk mishandling 🚨‼️

Hvorfor finner du deg i det, dette må du gjøre slutt. Du må sette din egen psykiske helse og dine og barna sitt behov først og komme deg unna denne mannen. Han er åpenbart ikke frisk.

Det er svært usunt både for deg og barna.

Takk for oppvekkeren.

jeg er helt enig ❤️ 

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn man ønsker tydeligvis ikke å ha familie. Alt du beskriver skriker "la meg  og mitt være i fred". Var han slik før dere fikk barn også? 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (3 timer siden):

Gratulerer, du er sammen med en psykopat, ferdig snakka.

Du har ikke kompetanse til å fjerndiagnostisere. Slutt med det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, etter barnehagedagen er ferdig og etter kl 16 (vanlig arbeidstid) er det jeg som flytter på meg her, men legger veldig sjeldent møter da. Det er bare om noe trekker ut - og da er det jo egentlig greit at denna har møte med skjønner tegninga. Jeg jobber i et norsk selskap med kjernetid til kl 15, så kaos etter 16 må man nesten forvente!

Og ja, barna må få både leke og spise og oppføre seg normalt fra vanlig hentetid til legging, selvfølgelig må de det. Jeg tenkte på skolebarna som kommer hjem kl 14 med hele kompisgjengen 😅

Denne mannen din er virkelig ikke snill. Ville kommet meg ut av det forholdet så fort som overhodet mulig. Ikke bare går det ut over deg, det går også utover barna dine. Psykisk mishandling er også vold!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (1 time siden):

Du har ikke kompetanse til å fjerndiagnostisere. Slutt med det.

Du mener det er normal oppførsel det mannen til trådstarter driver med?

Anonymkode: f83ff...d6b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er plystringen ? er det en vanlig melodi eller sånn "rope på andre"-plystring?

Anonymkode: e93f9...2b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du mener det er normal oppførsel det mannen til trådstarter driver med?

Anonymkode: f83ff...d6b

Det er irrelevant. @Blueberrymuffinbryter regel nummer én innen psykologi og psykiatri. Det er skråsikkerheten som avslører inkompetansen. Snakker om snedig paradoks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...