Gå til innhold

Urimelig å bli sur på samboer som ikke kommer hjem når planene blir avlyst?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en samboer som har to barn fra tidligere forhold. Vi har ungene hos oss 50% av tida. For lenge siden avtalte samboer med mor til ungene at mor skulle ha ungene en natt mens samboeren min var borte på biltreff. Dette var greit, alt ok, helt til et av barna fikk vannkopper. Mor til ungene har nyfødt baby, og forståelig nok så vil ikke de risikere smitte på babyen. Samboer hadde forsonet seg med at han måtte bli hjemme i og med at jeg skulle på jobb, men så tilbudte søstera til samboer at hun kunne passe ungen på dagtid, så lenge jeg kunne ha ungene etterpå og på natta. Ok greit det, ikke helt det jeg planla, men de har jobba så hardt med bilen for å få den klar så føler ikke jeg kan si nei.

Så kommer dagen de skal på biltreff, bilen er ikke klar og de må avlyse hele turen. Så de er fremdeles i hjembyen vår, men samboer og kompisen hans jobber videre på bilen i stede, som de har gjort flere kvelder og netter på rad nå.

Syns forsåvidt ikke dette hadde vært så ille (selv om jeg helt ærlig forventa og absolutt foretrekker at han skulle komme hjem igjen), men jeg har i tillegg blitt dårlig med feber og føler meg helt j***g. Dette er han klar over, likevel kommer han ikke hjem. 

Er jeg urimelig som kjenner på irritasjon og frustrasjon på at han ikke kommer hjem når planene hans ble avlyst? 

Anonymkode: 7b877...11b

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke urimelig. Si til han at han må få hode ut av ræva på bilen, og komme seg hjem for å ta vare på sykt barn og partner.

Anonymkode: 04c55...b24

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gir beskjed om du er syk og at han må komme hjem. Enkelt og greit.

Anonymkode: 71881...e64

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke bare blitt forbanna på han, men hadde også mista tilliten til han! 

Anonymkode: d7336...c49

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er jeg urimelig som kjenner på irritasjon og frustrasjon på at han ikke kommer hjem når planene hans ble avlyst? 

Du er syk, det er hans unger og hans "problem". Hva slags fjott er dette? 

Anonymkode: 501a4...dbf

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er en familie!

Kan ikke fordra slike svar som dette her. "Din unge ditt problem".  Stakkars unge som bor i et miljø med slike holdninger.

At typen er en dust er vel de fleste enig i, men slike holdninger gjør ikke den andre parten noe bedre. Får ikke håpe barnet merker noe til det, for det må være helt forferdelig.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg hadde blitt irritert om det var min mann og våre felles barn også. Han burde kommet hjem.

Anonymkode: a3cf8...ba4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bedt ham komme hjem, eller bare forventer du at han skal gjøre det? Han tenker vel sannsynligvis at når avtalen uansett var at han skulle være borte og det i utgangspunktet var greit for deg, er det ikke så viktig hvor han er. Det er ikke gitt at det som er opplagt i ens eget hode er like selvfølgelig og åpenbart i andres (selv når det burde være det...).

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han vet at du også er blitt syk, og at du passer hans syke barn, og han likevel nekter å komme hjem for å ta ansvar for det syke barnet, selv om han er i samme by...

Da hadde jeg sendt ham en melding om at jeg ikke vil være i et forhold til en mann som har mer omsorg for en bil enn sitt syke barn og sin syke samboer. Og så hadde jeg sett hva han gjorde.

Når jeg ble frisk hadde jeg sett hva jeg gjorde videre, om jeg ga ham en sjanse til med parterapi, i så fall, eller om jeg ikke orket å fortsette forholdet. Det han gjør nå er et stort svik, og det viser stor mangel på respekt - og ikke minst store mangler hva empati for egne barn og samboer, angår.

Anonymkode: 732e8...533

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han burde helt klart kommet hjem. MEN, du har selv valgt å bo med en mann, som har barn 50% av tiden. For meg hadde det vært en selvfølge at han kan gjøre noe en dag/helg uten at han måtte finne barnevakt. 

Anonymkode: 0ee87...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på om du har bedt han komme hjem synes jeg. Om du sa han måtte komme hjem og han ignorerer deg, så har du all værdens grun til å være sur. Om du bare hinter og ikke har fortalt han at han må hjem, så synes jeg det er du som er umoden her.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han burde helt klart kommet hjem. MEN, du har selv valgt å bo med en mann, som har barn 50% av tiden. For meg hadde det vært en selvfølge at han kan gjøre noe en dag/helg uten at han måtte finne barnevakt. 

Anonymkode: 0ee87...f0d

TS er syk! Å mekke bil er ikke god nok unnskyldning for å bruke henne som barnevakt.

Anonymkode: 01903...9dc

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...