Ruth76 Skrevet onsdag kl 17:43 #21 Del Skrevet onsdag kl 17:43 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Er du overrasket? Folk flest tenker på seg selv før de tenker på andre. TS er intet unntak, det bekrefter hun med denne tråden. Hun er ingen narsissist av den grunn, bare veldig selvopptatt. Anonymkode: 57e44...8e9 Nei jeg er overhodet ikke overrasket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:45 #22 Del Skrevet onsdag kl 17:45 Det er familiemedlemmer. Anonymkode: 0e24c...06a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:46 #23 Del Skrevet onsdag kl 17:46 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg innså at jeg er fortsatt helt ødelagt etter å ha mistet et dyr som var min sjelevenn i høst, så jeg beskytter meg ved å ikke ville se noe om at dyr dør. Ingen ville forstått hva han betydde for meg uansett, så jeg ville aldri postet om det. Om jeg snakker om det med noen så begynner jeg bare å gråte. Jeg tror ikke jeg noen gang kommer over det, og orker ikke bli minnet om det av andre nå. TS Anonymkode: e0ea6...483 Et dyr er ikke en sjelevenn. Du tillegger dyret menneskelig egenskaper. Anonymkode: 90c93...0ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
k4ren Skrevet onsdag kl 17:47 #24 Del Skrevet onsdag kl 17:47 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en fb-venn som har små dyr som naturlig ikke lever så lenge, og hun har mange av dem. Og hver gang noen dør så får alle vite det på fb. Jeg må si jeg liker ikke dette, for det går faktisk inn på meg når et dyr dør. En annen fb-venn postet et bilde av sin døende hund, etter den hadde fått sprøyta. Jeg klarer ikke se på dette, kan ikke folk tenke seg litt om før de annonserer dødsfall til alt og alle, med bilde? Hva om man skulle ta bilde av sin døende far og legge ut? Det er jo helt sykt. Jeg er ikke en del av familien og trenger ikke alle disse perifere dødsfallene i feeden min. Anonymkode: e0ea6...483 Jeg så noen legge ut bilde av sin døende far - post mortem. Skjønte virkelig ikke poenget i det! Jeg annonserte da min over 20 år gamle katt døde. Jeg har bodd forskjellige plasser i landet og flere venner fra ungdommen min husker den katten godt, åpnet dører og var med ut på lange gåturer som en hund. Så det følte jeg var på sin plass, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
k4ren Skrevet onsdag kl 17:50 #25 Del Skrevet onsdag kl 17:50 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Et dyr er ikke en sjelevenn. Du tillegger dyret menneskelig egenskaper. Anonymkode: 90c93...0ff Du vet jo ikke så veldig mye om hvordan dette fungerer for andre enn deg selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:01 #26 Del Skrevet onsdag kl 18:01 Virker som alt en legger ut er galt for enkelte Selv la vi ut bilde da vi måtte avlive hunden vår. La da ut bilde fra siste jakt turen vi hadde sammen. Og skrev litt om jakt opplevelser vi hadde hatt sammen Anonymkode: 81b7a...172 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:04 #27 Del Skrevet onsdag kl 18:04 Når ble det vanlig å tenke at verden skal tilpasse seg deg isteden for at du skal tilpasse deg verden? Herregud…. Bla videre og ikke les/se på bildene. Du må ta ansvar for dine egne følelser og reaksjoner. Anonymkode: 05081...73f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:06 #28 Del Skrevet onsdag kl 18:06 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg innså at jeg er fortsatt helt ødelagt etter å ha mistet et dyr som var min sjelevenn i høst, så jeg beskytter meg ved å ikke ville se noe om at dyr dør. Ingen ville forstått hva han betydde for meg uansett, så jeg ville aldri postet om det. Om jeg snakker om det med noen så begynner jeg bare å gråte. Jeg tror ikke jeg noen gang kommer over det, og orker ikke bli minnet om det av andre nå. TS Anonymkode: e0ea6...483 Men folk takler og responderer på sorg ulikt. Det er ganske overlegent om en mener de som poster bilder eller deler sorgen sin på some ikke har en dyp sorgreaksjon fordi du selv ikke poster. Om en blir veldig trigget av noe, en er i en sårbar fase i livet så har en også et ansvar for å beskytte seg selv best mulig. En kan ikke forvente at hele verden skal tilpasse seg deg. F.eks. om min mann døde i kveld hadde jeg aldri vært på kg i sorgfasen etterpå fordi jeg til vanlig ikke har noe problem med å takle den tidvis tøffe tonen her inne, om noen svarer meg frekt tar jeg aldri det personlig her inne men i en stor sorgfase hadde jeg nok blitt lei meg bare noen skrev noe på en litt brysk måte. Men da må jeg ta ansvar for hvilke sanseinntrykk jeg tar inn. Jeg kan jo ikke verken legge ned internett, some, kg eller fjerne alt jeg blir trigget av i en sårbar fase, fordi jeg ikke vil se eller høre om det. Når dyr dør gjør det smertelig vondt men det finnes ikke bare en måte å sørge på, det er heller ikke slik at alle må trippe på tå rundt din sorg. Jeg kunne ikke se dyrevideoer på en lang stund etter min hund døde men det var ikke noe jeg mente at andre ikke kunne legge ut, selv om jeg måtte ta hensyn til meg. Det er alltid noen som har problemer med hva andre legger ut. Hvis vi bare skulle lagt ut ting i some som 100% av befolkningen mente var greit å legge ut kunne internett bare legges ned med engang og vi kunne tatt en tidsmaskin tilbake til 1960 tallet. Anonymkode: 851b5...333 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:07 #29 Del Skrevet onsdag kl 18:07 Vær mindre på FB. Velg å ikke se noe fra denne personen på Fb, det er en innstilling. Evt slett dem som venn og forklar hvorfor. Anonymkode: c3439...312 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:08 #30 Del Skrevet onsdag kl 18:08 AnonymBruker skrev (1 time siden): En kan jo ikke legge ut noenting lengre uten at det kommer med en trigger warning med store bokstaver. Enten blir folk fornærmet over at andre sender snap hver dag, eller så er det feriebilder noen blir grise forbanna på at andre legger ut, matbilder, toppturer, bilde av barna er fullstendig utelukkende for andre å se bilder av. Kjæledyr levende: "vær så snill å ta bilde av noe annet som passer meg, for det er veldig viktig at jeg skal godkjenne hva du legger ut på some" Bilder av død Kjæledyr: jeg tåler det ikke. En kan jo ikke legge ut noe uten å potensielt fornærme, krenke, trigger noen. Altså: noen mistet kjæledyret sitt, og du blir lei deg for at de er åpne med sorgen om dette? Nei ærlig talt. Anonymkode: 851b5...333 Amen Anonymkode: 03cd0...9b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet onsdag kl 18:25 #31 Del Skrevet onsdag kl 18:25 Jeg hater tær, klarer knapt å klippe neglene på mine egne så jeg krever at folk slutter å legge ut bilder med "tær i solnedgang". Ikke det nei? Du ser kanskje hvor dumt dette blir? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå