Gå til innhold

Folk som annonserer alle kjæledyrene deres sine dødsfall på facebook...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en fb-venn som har små dyr som naturlig ikke lever så lenge, og hun har mange av dem. Og hver gang noen dør så får alle vite det på fb. Jeg må si jeg liker ikke dette, for det går faktisk inn på meg når et dyr dør. En annen fb-venn postet et bilde av sin døende hund, etter den hadde fått sprøyta. Jeg klarer ikke se på dette, kan ikke folk tenke seg litt om før de annonserer dødsfall til alt og alle, med bilde? Hva om man skulle ta bilde av sin døende far og legge ut? Det er jo helt sykt. Jeg er ikke en del av familien og trenger ikke alle disse perifere dødsfallene i feeden min.

Anonymkode: e0ea6...483

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har en fb-venn som har små dyr som naturlig ikke lever så lenge, og hun har mange av dem. Og hver gang noen dør så får alle vite det på fb. Jeg må si jeg liker ikke dette, for det går faktisk inn på meg når et dyr dør. En annen fb-venn postet et bilde av sin døende hund, etter den hadde fått sprøyta. Jeg klarer ikke se på dette, kan ikke folk tenke seg litt om før de annonserer dødsfall til alt og alle, med bilde? Hva om man skulle ta bilde av sin døende far og legge ut? Det er jo helt sykt. Jeg er ikke en del av familien og trenger ikke alle disse perifere dødsfallene i feeden min.

Det som er sykt er at du tenker på deg selv og ikke på de som faktisk mister dyret sitt.

• Liker 24
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

En kan jo ikke legge ut noenting lengre uten at det kommer med en trigger warning med store bokstaver.

Enten blir folk fornærmet over at andre sender snap hver dag, eller så er det feriebilder noen blir grise forbanna på at andre legger ut, matbilder, toppturer, bilde av barna er fullstendig utelukkende for andre å se bilder av. Kjæledyr levende: "vær så snill å ta bilde av noe annet som passer meg, for det er veldig viktig at jeg skal godkjenne hva du legger ut på some" Bilder av død Kjæledyr: jeg tåler det ikke.

En kan jo ikke legge ut noe uten å potensielt fornærme, krenke, trigger noen. 

Altså: noen mistet kjæledyret sitt, og du blir lei deg for at de er åpne med sorgen om dette? Nei ærlig talt. 

Anonymkode: 851b5...333

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får slutte å følge vedkommende, da. 

Anonymkode: 04dff...45b

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Slett denne vennen da. Stakkars deg. 

Anonymkode: 5d9b6...8d0

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Ruth76 skrev (25 minutter siden):

Det som er sykt er at du tenker på deg selv og ikke på de som faktisk mister dyret sitt.

Jeg tenker jo på dem, det er det som er problemet. Det gjør vondt. TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men det gjør fortsatt ikke like vondt for deg som det gjør for de som har mistet dyret sitt! 

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig delte jeg det at hunden min døde, han var bestekompisen min i 15 år, jeg har delt oppturer, nedturer, hverdag og fest så det ville jo vært helt merkelig å ikke også dele at han ikke var mer. En post om noen som var umistelig for meg får faktisk folk tåle å enten scrolle forbi eller se. 

Anonymkode: 37f72...5f7

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

uff da TS, tenke seg til at DU får vondt av at andre opplever sorg.. Nei det må de slutte med selvsagt for din lykke er jo viktigst.. 

Anonymkode: 081aa...8a7

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at det er patetisk å poste når et dyr dør, men det er noe galt med deg, ts, hvis du tar deg nær av at dyr du ikke kjenner dør.

Anonymkode: 90c93...0ff

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig i at det er patetisk å poste når et dyr dør, men det er noe galt med deg, ts, hvis du tar deg nær av at dyr du ikke kjenner dør.

Anonymkode: 90c93...0ff

Og hvorfor er dette patetisk?

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Ruth76 skrev (46 minutter siden):

Er du overrasket? Folk flest tenker på seg selv før de tenker på andre. TS er intet unntak, det bekrefter hun med denne tråden. 

Hun er ingen narsissist av den grunn, bare veldig selvopptatt. 

Anonymkode: 57e44...8e9

AnonymBruker
Skrevet
Ruth76 skrev (31 minutter siden):

Men det gjør fortsatt ikke like vondt for deg som det gjør for de som har mistet dyret sitt! 

Det vet jeg godt. Jeg mistet et dyr selv i fjor høst. TS

AnonymBruker
Skrevet

Å legge ut bilde av det døde dyret er drøyt. Bortsett fra det (som jeg heldigvis aldri har sett), har jeg ikke noe problem med at folk deler. Man har ulike måter å sørge på. Jeg har flere som legger ut sånne "i dag skulle tante Olga fylt 83 år" osv. Og en som legger ut bilde av en gammel forelders grav hver gang den blir stelt. 

Anonymkode: 1925a...7b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det gjør vondere for de. 

Jeg la ut bilde av min hund da den døde på some, det var helt naturlig for meg å dele at min aller beste venn, den som stillte opp i tykt og tynt var borte. 

Du må finne måter å være der for de det gjelder.

Jeg har jobbet på dyresykehus og hatt nedvask på en operasjonsstue og rommet vegg i vegg var det rommet vi hadde avliving. Det var forferdelig vondt å høre den høylytte sorgen andre følte på andre siden av de papirtynne veggene. Den sorg gråten andre hadde var vond, Det kalles å ha empati, det har du også ts, og det kan gjøre vondt. Men de som gjennomgår sorgen etter et kjæledyr må få dele det som føles rett for de. Vi må ta inn over oss at andre deler vonde ting og støtte opp under den sorgen andre føler på. Vi kan ikke skjerme oss fra sorg og smerte uansett, og andre må få dele det som er rett for de. 

Anonymkode: 851b5...333

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Mange legger ut mye rart på sosiale medier, og minst like mange blir trigget av og reagerer på enda mer og rarere ting. Det er ditt ansvar å skjerme deg selv, resten av verden kan ikke ta hensyn til akkurat dine behov og grenser. 

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Men du er fortsatt opptatt av at det gjør vondt for deg å tenke på at de har det vondt og at det er derfor de ikke burde poste det... 

• Liker 2
Skrevet

Klarer du da være på nett? Lese vg, Dagbladet...se på nyheter etc 

Skrevet

Jeg reagerer mest på de som legger ut bilde av dyret sitt etter de har fått sprøyta og ligger bevisstløs, eller faktisk er døde. 

Syns det er en uting. Men at folk ønsker å legge ut på face at dyret er dødt med et bilde av dyret levende syns jeg er helt greit. Det er demmes SoMe, ikke din.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg poster aldri på some hverken når familie/venner eller dyr dør, men tenker at vi er forskjellige og for noen føles det vel rett. 

Jeg har også en del bekjente som har postet bilde av hesten eller hunden sin etter han/hun er død, å det er jeg helt enig i er smakløst å noe de kunne holdt for seg selv, og er noe jeg også kunne  ønske å hatt usett.

Anonymkode: 37fcd...3e4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg innså at jeg er fortsatt helt ødelagt etter å ha mistet et dyr som var min sjelevenn i høst, så jeg beskytter meg ved å ikke ville se noe om at dyr dør. Ingen ville forstått hva han betydde for meg uansett, så jeg ville aldri postet om det. Om jeg snakker om det med noen så begynner jeg bare å gråte. Jeg tror ikke jeg noen gang kommer over det, og orker ikke bli minnet om det av andre nå. TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...