Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har passert de 50. Har nok både fuktfattig og tørr hud. Tror jeg har rimelig kontroll der.

Jeg savner litt glød i ansiktet. Jeg er ikke den personen som bruker foundation. 

Sminke skal gå kjapt for meg. Standard er mascara, rough og diverse til øyenbryn. Øyenskygge når det er noe ekstra.  Jeg savner litt glød til huden. Har lest om glow drops, bb/cc-cream og farget hudkrem. Jeg blir bare helt i villrede. 

Noen som har tips og forslag?

Prismessig så ligger jeg absolutt ikke øverst på skalaen. 

Anonymkode: cccb1...7ae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i samme alder, og bruker like lite makeup.

Utenom det åpenbare (drikk vann, bruk solkrem, gå tur osv), så er en god olje mitt beste tips. En ren, gjerne økologisk, olje egnet for bruk i ansiktet. Nyperose og jojoba er anbefalt for voksen hud, nyperose har fungert for meg (har ikke prøvd jojoba).

Jeg eksperimenterer med rimeligere oljer, pt bruker jeg en økologisk mandelolje fra Obs (Sana Bona) til hudrens om kvelden. Masserer inn, tørker av med varm, våt kult, deretter ansiktskrem.

Anonymkode: 71f51...d74

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

L’Oréal lumi glow gir masse glød! Er ikke dekkende, er ment som et tilskudd til makeup.

Ellers sverger jeg til en hjemmelaget ansiktsskrubb laget av sukker og vann/olivenolje/eggehviter/honning (det som passer der og da). Forskjellen blir enorm på meg.

Anonymkode: b2233...103

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg er over 50 år med kombinert hud som lett blir fuktfattig, og min erfaring er at det som gir huden glød, er å eksfoliere med jevne mellomrom og tilføre nok fukt. Spesielt det siste gjorde i alle fall en stor forskjell for meg😊 Jeg trodde at jeg gav huden min nok fukt, men det ble åpenbart at det ikke var tilfelle, når jeg etterhvert så merkbar forskjell på huden. Jeg bruker en fuktspray/mist på ren hud, deretter fuktserum og til slutt fuktighetskrem og solbeskyttelse. Om huden trenger ekstra fukt en dag, sprayer jeg mellom serum og fuktighetskrem også. 

Overskudd av døde hudceller gjør at huden kan se gusten og matt ut, og etterhvert som vi blir eldre, trenger huden litt hjelp til dette. Jeg foretrekker en mild syreeksfoliering og eksfolierer vanligvis 3-4 ganger pr mnd. 

De fleste av de produktene jeg bruker, er rimelige i pris. Avène Thermale  Spring Water er en utmerket fuktspray og fås på apoteket  Amino Acids + B5 fra The Ordinary er en av mine favoritter når det kommer til fuktserum, og jeg liker også veldig godt Lactic Acid+ HA, som er et eksfolierende serum med melkesyre som er godt egnet for tørr og/eller sensitiv hud og hvis man ikke har brukt syreeksfoliering før 🙂

Endret av Roci
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Enic med Roci; en god eksofliering et par ganger i uken er nydelig. Jeg liker den blå tuben fra Clarins, den gule er særlig bra for sensitiv hud. I tillegg rengjøring hver kveld, ordentlig rens og en god nattkrem, gjerne serum under. 

Anonymkode: 05239...a19

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er over 60 og har igrunnen grei nok hud. Jeg har alltid brukt kun serum og en lite fet ansiktskrem, jeg fikser liksom ikke fet krem. Noen tips til å få litt glød som ikke føles så fet/tung på huden? 

Anonymkode: c88af...4b4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg er over 60 og har igrunnen grei nok hud. Jeg har alltid brukt kun serum og en lite fet ansiktskrem, jeg fikser liksom ikke fet krem. Noen tips til å få litt glød som ikke føles så fet/tung på huden? 

Hvilket serum bruker du?  Jeg får glød i huden av badstu, så skylle ansiktet i kaldt vann...så locobasekrem:)  :) 

Anonymkode: f50b4...307

AnonymBruker
Skrevet

Castorlolje

Anonymkode: c735a...f28

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Syreeksfoliering. Unngå alle produkter med fysisk skrubb, det gjør større skade enn nytte. 

God hudpleierutine med aktive ingredienser, tilpasset din hud.

Min go-to om morgenen er; c-vitamin, så blander jeg Lancome Renergie triple serum med loreal lumi glow eller glow drops. Og så en lett cc krem i t-sonen. 

Anonymkode: 59abd...7de

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.4.2025 den 16.43):

Sminke skal gå kjapt for meg. Standard er mascara, rough og diverse til øyenbryn. Øyenskygge når det er noe ekstra.  Jeg savner litt glød til huden. Har lest om glow drops, bb/cc-cream og farget hudkrem. Jeg blir bare helt i villrede. 

Anonymkode: cccb1...7ae

AnonymBruker skrev (På 30.4.2025 den 17.40):

Jeg bruker denne https://www.lorealparis.no/true-match/nude-plumping-tinted-serum/very-light-05-2 pluss litt rough. Den dekker ikke mye, men gir litt glød. Bruker et litt oppstrammende serum under.

Anonymkode: 380ed...c50

Er det faktisk rouge til kinnene dere mener, eller er det noe helt nytt på sminkemarkedet som er kommet og som jeg bare aldri har hørt om? Jeg bruker nesten aldri sminke lenger, så mye kan ha skjedd uten at jeg har fått det med meg? 

Hva er rough? (=røff) 

Anonymkode: b0f05...9f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det Roci skriver følger jeg også, pluss c-citamin-serum! Det gir masse glød. Jeg liker også lette serum-foundations som gir glød, særlig Westman Atelier sin. Den er dyr, men varer for meg i et par år med nesten daglig bruk, for den er så tyntflytende.

Anonymkode: 6778d...21c

Skrevet

Jeg har fått en helt "ny" hud etter jeg begynte med retinal/retinol. Huden min var tørr og matt før, nå er den mye mer glødende og spenstig. Kan være fordi jeg har måttet bli mye flinkere med fukt pga retinalen også. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Er det faktisk rouge til kinnene dere mener, eller er det noe helt nytt på sminkemarkedet som er kommet og som jeg bare aldri har hørt om? Jeg bruker nesten aldri sminke lenger, så mye kan ha skjedd uten at jeg har fått det med meg? 

Hva er rough? (=røff) 

Anonymkode: b0f05...9f0

Nå høres du ut som faren min når ha prøver å være morsom, og later som om han ikke forstår.... 

Anonymkode: 59abd...7de

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du skriver ikke noe om hvilken hudtype du har, men jeg kan gi deg forslag til noen kremer jeg liker godt som gir mye fukt uten å kjennes fete på huden :)

Min absolutte favoritt er Ole Henriksen Strenght Trainer Peptide Boost Moisturizer

En god nr. 2 er Elementrè Lifting Cream 8% Peptides & Hyaluronic Acid, som jeg opplever som litt "tørrere" i konsistensen enn OH, men den gir godt med fukt. 

Beauty of Joseon Dynasty Cream er en nydelig og lett fuktighetskrem i et litt rimeligere prisskikt. Inneholder mange gode pleiende og fuktgivende ingredienser, men ikke peptider. Den er veldig populær, og det er nok ikke uten grunn :) 

AnonymBruker
Skrevet
Roci skrev (53 minutter siden):

Du skriver ikke noe om hvilken hudtype du har, men jeg kan gi deg forslag til noen kremer jeg liker godt som gir mye fukt uten å kjennes fete på huden :)

Min absolutte favoritt er Ole Henriksen Strenght Trainer Peptide Boost Moisturizer

En god nr. 2 er Elementrè Lifting Cream 8% Peptides & Hyaluronic Acid, som jeg opplever som litt "tørrere" i konsistensen enn OH, men den gir godt med fukt. 

Beauty of Joseon Dynasty Cream er en nydelig og lett fuktighetskrem i et litt rimeligere prisskikt. Inneholder mange gode pleiende og fuktgivende ingredienser, men ikke peptider. Den er veldig populær, og det er nok ikke uten grunn :) 

Så igrunnen bra ut alle tre👍. Du har ikke også et tips til en som har litt farge i seg? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så igrunnen bra ut alle tre👍. Du har ikke også et tips til en som har litt farge i seg? 

Jeg er personlig ikke så begeistret for dagkrem med farge, hvis det er det du sikter til? Det er begrenset hvor mye ett produkt kan gjøre for huden, og i tilfellet med farget dagkrem så tenker jeg at det går på bekostning av både evne til å gi fukt og innhold av pleiende ingredienser. Mange opplever at en farget dagkrem ikke til tilstrekkelig fukt slik at de likevel må bruke fuktighetskrem under. 

Hvis du uansett ønsker å prøve, vil jeg foreslå èn av følgende:

BareMinerals Complexion Rescue SPF 30

Estee Lauder Daywear Sheer Tinted Moisturizer SPF15

Clinque Moisture Surge Sheer Tint SPF25

Samtlige inneholder også som du ser, solfaktor, slik at du må bruke et renseprodukt om kvelden for å fjerne produktet tilstrekkelig godt.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...