Gå til innhold

Liker ikke hunder…

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på gård og har mange ulike dyr. Jeg ELSKER dyr, og har både høner, sauer, katter, kaniner, alpakka osv. 

men hund greier jeg bare ikke… 

Synes de er ekle og irriterende. Men forstår egentlig ikke hvorfor. 
jeg har vokst opp med hund og har tidligere hatt hund selv også (som voksen). 
Og noen ganger savner jeg til og med å ha hund. 
Likevel klarer jeg bare ikke å like dem. Nesten så jeg blir irritert når jeg ser folk går tur med hundene sine.. 

Blir nesten litt sjokkert over egne følelser og forstår virkelig ikke hvorfor. 
Hva kan dette komme av når jeg virkelig elsker alle andre dyr?

Anonymkode: d17dd...44f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hunder er skitne, bråkete dyr, så forstår godt at du misliker dem. De forurenser dessuten miljøet og dreper ville dyr. Den eneste grunnen mennesker har dem er at de tilfredsstiller emosjonelle behov til vedkommende ved å funke som emosjonelle surrogater mottakelig for personell projisering.

Anonymkode: 57836...2d8

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hunder er skitne, bråkete dyr, så forstår godt at du misliker dem. De forurenser dessuten miljøet og dreper ville dyr. Den eneste grunnen mennesker har dem er at de tilfredsstiller emosjonelle behov til vedkommende ved å funke som emosjonelle surrogater mottakelig for personell projisering.

Alle dyr inkludert mennesker dreper andre dyr. Forskjellen er at mennesker dreper alt mulig: vi fostret opp dyr kjappest mulig slik at vi kan ta livene deres. Vi dreper tusenvis av vår egen rase hver dag, vi dreper ville dyr og tamme, det spiller ingen rolle.

Mennesker bråker, ødelegger for ville fugler med flytrafikken, tar livet av tusenvis av fugler bare med en så egoistisk handling som å sende opp nyttårsrakketer. Vi bråker med biltrafikken, med støy og forurensning.

Mennesker slenger fra seg mat og skit overalt noe kloakkrottene i byene setter stor pris på. Mennesker er så forbanna dumme at de må ha bruksanvisning på søppelspann og selv da er folk så idioter at de legger søppel oppå eller ved siden av søppelspannet.

Og allikevel så forplanter vi oss. Det er toppen av dumskap. 

Likevel er det ikke mennesker ts ikke liker enda alt det du oppesmmerer her gjelder mennesker mer enn noen annen rase. Så innlegget ditt har en god del logiske brister.

Ts: synes det er litt vanskelig å svare på hvorfor akkurat du ikke liker hunder. Tror vi alle har noe en ikke liker, det være barn, hunder, kyr eller høner. Alle må ikke like alle. Det viktigste er at du ikke er stygg med dyr og hunder: det grenser jo til psykopati, da må du få hjelp.

Jeg er hundemenneske, alle i mitt miljø er hundemennesker. Jeg var i et bursdagsbesøk i helgen hvor vi kom inn på hunder, hun ene ved bordet var ikke så glad i hunder, helt greit det, men det ble jo litt mer naturlig snakk rundt bordet med oss som var hundemennesker (nå var det nok litt spesielt fordi hun ene skulle få seg valp). Men altså, du må bare godta at hunder eksisterer, folk er glade i de, det beriker livene til de som har hund. Vi har ulike hobbyer og interesser, det er helt naturlig det. Jeg har hund og bruker den også i jobben min (terapi hund for mennesker med PTSD) og hund har alltid vært en stor interesse, lidenskap og jeg kan ikke leve uten hund så for meg er det naturlig å også omgåes noen med samme verdier som meg. Men jeg vet at alle ikke liker hunder, det er greit det. Det er noen dyr jeg også ikke er så glad i som kyr og høner, men jeg respekterer de og kan være glad i de på laaaaang avstand. Men vi må jo ikke like alt og alle så lenge vi har respekt og ikke er stygge med dyr så er det helt greit det. 

Anonymkode: 3283a...814

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke jeg heller like hunder. 

Anonymkode: a59d2...98c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo svært stor forskjell på en sint schæfer, en vill border collie og en bedagelig liten sofahund. Rart at du ikke liker noen av dem når du ellers er såpass glad i dyr? Kanskje du har hatt noen dårlige opplevelser med hund i barndommen som har preget deg, uten at du husker selve hendelsen?

Anonymkode: 20dec...403

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mennesker er enda mer ekle og irriterende 

Anonymkode: 7a212...2a2

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er jo svært stor forskjell på en sint schæfer, en vill border collie og en bedagelig liten sofahund. Rart at du ikke liker noen av dem når du ellers er såpass glad i dyr? Kanskje du har hatt noen dårlige opplevelser med hund i barndommen som har preget deg, uten at du husker selve hendelsen?

Anonymkode: 20dec...403

Ja kanskje.. Har tenkt på at det kan ha skjedd noe jeg ikke husker..

Skrevet

Hunder er jo det nydeligste som fins🥰

• Liker 6
Skrevet

Men du likte vel din egen hund?

Jeg kan ikke forstå at noen ikke kan like hunder. De er så troskyldige og tilgivende skapninger, til og med ovenfor dårlige eiere. Hvor mange dyr på denne kloden kan man ha en slik rapport med? Det er ikke rart de kalles menneskets beste venn. Jeg blir helt rørt når jeg treffer på en hund på tur som vil bort å få litt kos. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Callisto83 skrev (2 minutter siden):

Men du likte vel din egen hund?

Jeg kan ikke forstå at noen ikke kan like hunder. De er så troskyldige og tilgivende skapninger, til og med ovenfor dårlige eiere. Hvor mange dyr på denne kloden kan man ha en slik rapport med? Det er ikke rart de kalles menneskets beste venn. Jeg blir helt rørt når jeg treffer på en hund på tur som vil bort å få litt kos. 

Jeg har den type relasjon med alle dyrene mine, så vil absolutt si at det er mulig å få med andre dyr også. 
De av sauene mine som vokste opp som kopplam er definitivt de største kose grisene jeg kjenner, og ville lett ha sovet i sengen min om de fikk lov ❤️

og hesten er min sjelevenn 💕 

likevel er det vanskelig m hunder. De føles så irriterende, masete og skitne. 
Skjønner jo at det ikke er hundenes feil, og jeg koser selvfølgelig de jeg møter, men orker ikke å ha dem for nær…

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har den type relasjon med alle dyrene mine, så vil absolutt si at det er mulig å få med andre dyr også. 
De av sauene mine som vokste opp som kopplam er definitivt de største kose grisene jeg kjenner, og ville lett ha sovet i sengen min om de fikk lov ❤️

og hesten er min sjelevenn 💕 

likevel er det vanskelig m hunder. De føles så irriterende, masete og skitne. 
Skjønner jo at det ikke er hundenes feil, og jeg koser selvfølgelig de jeg møter, men orker ikke å ha dem for nær…

Skitne? Det er jo mange sauer som går ute hele året, har masse avføring i pelsen, aldri fått seg en vask, lukter vondt og er ganske skitne. Også har en sauer som er reinere i pelsen. Med andre ord sau er ikke bare sau og hund er ikke bare hund men generelt sett blir nok hunder vasket og badet langt oftere enn sauer blir. Selv om hundens hud og pels ikke skal vaskes for ofte så blir de nok vasket oftere enn den generelle sauen iallefall. Så dette går nok mer på din generalisering.

Anonymkode: 08789...ea0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nabokatten kom hjem med en hareunge denne uka... 

Anonymkode: ecfca...59c

• Liker 1
Skrevet

Det er helt i orden,  de liker nok ikke deg heller 🙂

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mennesker er skitne, bråkete dyr, så forstår godt at du misliker dem. De forurenser dessuten miljøet og dreper ville dyr. Den eneste grunnen hunder har dem er at de tilfredsstiller emosjonelle behov til vedkommende ved å funke som emosjonelle surrogater mottakelig for hundeprojisering.                                                (Skrev den om for deg, så blir det mer riktig)

Anonymkode: 0cf5a...abf

• Liker 3
Skrevet

......og jeg liker ikke katter... Nekter ikke andre å ha katt fordet... 

Helt greit å ikke like hunder, men å irritere seg over hundeeiere som går tur med hundene sine er rimelig spesielt...😬

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er greia med disse «liker ikke hunder»-trådene nå om dagen? Så du liker ikke hunder, big whop, jeg liker ikke ketchup. Hvem bryr seg.

Anonymkode: 9475a...102

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker dyr, virkelig elsker dyr, har hatt hest, hund, katt, kanin, sau ++... Men jeg liker ikke fugler. Det finnes faktisk ikke noe mer irriterende enn den skarpe lyden og lukta som kommer fra dem. Også har de så rykkete bevegelser, blir nesten stressa av å se på. Ikke alle liker de samme dyra og tingene og det er helt greit det, ingen bryr seg egentlig. 

Anonymkode: 682f9...052

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...