Gå til innhold

Renholder - hvor tungt er det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I hvor god form trenger man egentlig å være for denne type jobb?

Anonymkode: fe148...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vask boligen din fra 08-15 mandag til fredag. Og fortell hvor sliten du ble…

Anonymkode: 6397d...c2c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være i ganske god form ja. Jeg er 50 år og har jobbet som renholder siden jeg var 16 år. 

Nå er jeg heldig og jobber i fylkeskommunen og vi har en grei arbeidsdag. De som jobber i kommunen og i det private, sliter mer enn oss 

Anonymkode: 97838...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Må være i ganske god form ja. Jeg er 50 år og har jobbet som renholder siden jeg var 16 år. 

Nå er jeg heldig og jobber i fylkeskommunen og vi har en grei arbeidsdag. De som jobber i kommunen og i det private, sliter mer enn oss 

Hvorfor er det bedre i fylkeskommunen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det varierer ift hvor du skal være ansatt. Noen tar vare på sine ansatte og setter gode tider, mens andre presser sine ansatte veldig mye. 

Et sted jeg jobbet var full fart hele dagen, 8t med 20 forskjellige steder som skulle vaskes, 30 000 skritt på de timene, spise i bilen mellom stedene. Var man kjappere så rakk vi å ta en sittende pause. 

Et annet sted er såvidt 6 000 skritt per dag og veldig rolig. 

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er virkelig ikke det samme som å vaske hjemme. 

Anonymkode: 44656...8ac

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke noe man kan sammenligne! Proffesjonellt renhold er ikke det samme som husarbeid. 

Anonymkode: e802b...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobbet med det som yngre, hadde nok ikke orket det fysisk nå. Den gangen var det mest slitsomt psykisk. at folk stadig klaget og aldri ble fornøyd. Uansett hvor rent det var når jeg var ferdig, fikk jeg klager på alt folk hadde griset til i løpet av dagen etter.

Anonymkode: 21329...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det er ikke noe man kan sammenligne! Proffesjonellt renhold er ikke det samme som husarbeid. 

Det er veldig sant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er forskjellen da? 

Anonymkode: 5216e...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

La oss si det sånn, jeg er mann og jobber i tung industri, jeg kunne absolutt ikke tenkt meg å jobbe med renhold. Tror ikke kroppen hadde holdt ut lenge da. Så all ære til de som jobber i dette yrket(og særlig dere med 20år+). Dere er fantastiske. 

Anonymkode: 9d71d...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

La oss si det sånn, jeg er mann og jobber i tung industri, jeg kunne absolutt ikke tenkt meg å jobbe med renhold. Tror ikke kroppen hadde holdt ut lenge da. Så all ære til de som jobber i dette yrket(og særlig dere med 20år+). Dere er fantastiske. 

Anonymkode: 9d71d...c3a

Takk 😀

Jeg er snart 50 og har jobbet som renholder i over 30 år. Og jeg elsker jobben min. Men tungt for kroppen er det. Håper jeg holder ut i 100% jobb til jeg blir pensjonist 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renholdere har særaldersgrense for pensjon nettopp pga det er ansett som et slitsomt yrke. Tror man kan gå av som 65 i stedet for 67 år.

I kommunenorge i dag er det store forandringer / nedskjæringer / effektiviseringer innen blant annet renhold pga økonomi, det er jo de som jobber hardest med dårligst betalt som rammes først. Men fylkeskommune, stat og private bedrifter med god råd tar nok godt vare på sine renholdere. Så er det vel begge deler i store firmaer som ISS også, men arbeidsløs blir man ikke hvis man er fleksibel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekumseh79 skrev (5 minutter siden):

Renholdere har særaldersgrense for pensjon nettopp pga det er ansett som et slitsomt yrke. Tror man kan gå av som 65 i stedet for 67 år.

I kommunenorge i dag er det store forandringer / nedskjæringer / effektiviseringer innen blant annet renhold pga økonomi, det er jo de som jobber hardest med dårligst betalt som rammes først. Men fylkeskommune, stat og private bedrifter med god råd tar nok godt vare på sine renholdere. Så er det vel begge deler i store firmaer som ISS også, men arbeidsløs blir man ikke hvis man er fleksibel.

Flere av mine kollegaer som var renholder I fylkeskommunen gikk av med pensjon når de var 62 år. Tror det het AFP eller noe sånt 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Flere av mine kollegaer som var renholder I fylkeskommunen gikk av med pensjon når de var 62 år. Tror det het AFP eller noe sånt 

Ja, alle som er født før et visst år, 1963 eller noe sånt? kan gå av med AFP fra fylte 62. Dette er et gode som alle som har spart opp AvtaleFestet Pensjon (AFP) i offentlig sektor har. Men tar man ut det så tidlig, får man mindre senere. Og noen tar ut det mens de jobber de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva er forskjellen da? 

Anonymkode: 5216e...7c5

Hva er likhetene ? Du rydder ikke,skifter ikke på senger osv profft. Hjemme vasker du, proff så renholder du. Osv osv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...