AnonymBruker Skrevet 30. april #1 Skrevet 30. april https://www.jollyroom.no/bilstoler/bilstoler/i-size/kinderkraft-safety-fix-2-i-size-bilstol-black Vurder å kjøpe en bilstol a la den i linken, men er usikker på isofix og hvordan det fungerer. Er det virkelig bare så enkelt at man klikker de stålbjelkene bak stolen inn i isofix-hullene i bilens baksete? Tranger man ikke en base til en stol som dette? Har hatt babybilstol så langt som festes med bilens egne sikkerhetsbelter og er veldig fornøyd med det systemet. Desverre ser det ikke ut til at det finnes så mange gode stoler på markedet med det systemet når man skal opp i vekt på stolene. Anonymkode: b918f...5de
AnonymBruker Skrevet 30. april #2 Skrevet 30. april Det er så enkelt som at man bare klikker på plass de to stengene inn på isofix feste i bilen ja 😊 Anonymkode: 606ac...3ca
AnonymBruker Skrevet 30. april #3 Skrevet 30. april Jeg er med i en bilstolgruppe på fb, og har forstått at dette ikke er et merke de anbefaler. De anbefaler heller ikke 5-punkt sele fremovervent, som jeg tror det blir i denne stolen? Flere bakovervendte stoler, for eksempel movekid, festes med belte i stedet for isofix. Og hvis du skal over fra babybilstol nå, anbefales det at barnet sitter bakovervendt flere år til. Så tror jeg ville undersøkt litt mer om jeg var deg 😊 Anonymkode: 35d54...89c
AnonymBruker Skrevet 30. april #4 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er med i en bilstolgruppe på fb, og har forstått at dette ikke er et merke de anbefaler. De anbefaler heller ikke 5-punkt sele fremovervent, som jeg tror det blir i denne stolen? Flere bakovervendte stoler, for eksempel movekid, festes med belte i stedet for isofix. Og hvis du skal over fra babybilstol nå, anbefales det at barnet sitter bakovervendt flere år til. Så tror jeg ville undersøkt litt mer om jeg var deg 😊 Anonymkode: 35d54...89c Hvorfor er ikke det merket å anbefale? Synes det er vanskelig å finne en god stol som også er rimelig. Ønsker ikke å legge mer enn ca 1200 kr på den, ny. Ts Anonymkode: b918f...5de
AnonymBruker Skrevet 30. april #5 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvorfor er ikke det merket å anbefale? Synes det er vanskelig å finne en god stol som også er rimelig. Ønsker ikke å legge mer enn ca 1200 kr på den, ny. Ts Anonymkode: b918f...5de Stolen du linker til er på ingen måte en trygg og god stol som kan anbefales. Det er greit du vil bruke lite penger, men velg ihvertfall en stol hvor ungen har sjanse til å overleve ved kollisjon. Kjøp heller en brukt (f.eks en Axkid Minikid) Anonymkode: 2e510...2db 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #6 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hvorfor er ikke det merket å anbefale? Synes det er vanskelig å finne en god stol som også er rimelig. Ønsker ikke å legge mer enn ca 1200 kr på den, ny. Ts Anonymkode: b918f...5de Ser du har fått et bra svar allerede. Det de skriver er at merket ikke er anerkjent, de har ikke delt hvordan de tester stolen, den er ikke plusstestet (en uavhengig sikkerhetstest), og det verste er at den er fremovervendt med 5-punkt sele. Det er mye farligere for så små barn å sitte fremovervendt, og med 5-punkt sele blir trykket feil fordelt i en kollisjon. Du bør se på bakovervendte stoler som har høy vekt- og høydegrense, jeg tror movekid er blant de billigste av de som også varer lenge. Du får nok dessverre ikke en god ny stol til 1200 kr. Jeg ville mye heller kjøpt en bakovervendt stol brukt, enn å kjøpe en slik type stol som du ser på. Anonymkode: 35d54...89c 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #7 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er ikke det merket å anbefale? Synes det er vanskelig å finne en god stol som også er rimelig. Ønsker ikke å legge mer enn ca 1200 kr på den, ny. Ts Anonymkode: b918f...5de Hvorfor vil du ikke bruke mer penger på noe som skal sikre barnets liv i trafikken? Jeg ville spart penger på alt annet og lagt penger i en god stol. Du kan også kjøpe brukt om det er sånn at du ikke har mulighet til å spare på noe annet for å kjøpe en trygg stol ny. Se etter merker som BeSafe, Axekid, Joie feks. Det er mye billigere å kjøpe stol uten isofix, de festes med bilens bilbelter + forankringsseler, så sjekk nøye hvordan den skal festes. Det du må gjøre når du skal bytte fra babystol til neste stol er at du må kjøpe bakovervendt. Trygg trafikk anbefaler bakovervendt til minst 4 år (altså til 5-årsdagen). Stolen du linker til er forovervendt og i tillegg ikke et godt merke. Du kan lese mer om hvorfor man skal ha barnet bakovervendt på trygg trafikk sine hjemmesider, anbefaler å lese infoen der Anonymkode: 7a3cf...dba
AnonymBruker Skrevet 30. april #8 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor er ikke det merket å anbefale? Synes det er vanskelig å finne en god stol som også er rimelig. Ønsker ikke å legge mer enn ca 1200 kr på den, ny. Ts Anonymkode: b918f...5de Du kan leie bilstol blant annet hos BeSafe. Anbefaler denne: https://www.besafe.com/no/bilstoler/smabarnstol/beyond/ Anonymkode: 3bb47...68f
AnonymBruker Skrevet 30. april #9 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er med i en bilstolgruppe på fb, og har forstått at dette ikke er et merke de anbefaler. De anbefaler heller ikke 5-punkt sele fremovervent, som jeg tror det blir i denne stolen? Flere bakovervendte stoler, for eksempel movekid, festes med belte i stedet for isofix. Og hvis du skal over fra babybilstol nå, anbefales det at barnet sitter bakovervendt flere år til. Så tror jeg ville undersøkt litt mer om jeg var deg 😊 Anonymkode: 35d54...89c Er det nå ikke slik at markedets tryggeste bilstol faktisk er fremmovervendt? Rart at det ikke er nevnt i en egen bilstolgruppe.. Nå er denne fra rundt 1 år og langt dyrere enn ts ønsket uansett. Tenkte jeg bare skulle pirke litt på den bastante bakovervendingen: CYBEX has been awarded the best child car seat ever tested in its class according to Stiftung Warentest and ADAC. This is the first child seat with an integrated full-body airbag, and it achieved an unprecedented overall score of 1.5 in the category “toddler plus child” as well as a top score of 0.9 – a never before seen score in the test’s history - in both frontal and side collision and 1.2 in the overall category “safety https://incarsafetycentre.co.uk/blogs/products/the-safest-seat-ever-tested-by-adac-cybex-anoris-t-i-size?srsltid=AfmBOopDHrTgvQ8QFPx16qHl92gj0ThAUAX0PHx4YZzd7F1FkK1KuzkT Anonymkode: 3a992...d1d
AnonymBruker Skrevet 30. april #10 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (17 minutter siden): CYBEX has been awarded the best child car seat ever tested in its class Dette vil si at den er testet mot andre fremovervendte stoler, og der er den best ja. Den er ikke tryggere enn bakovervendte stoler. Stolen er selvsagt nevnt mange ganger i gruppa, men på grunn av prisklassen tenkte jeg ikke at den var relevant for ts. Cybex sier at den er 50% tryggere enn andre fremovervendte stoler, men bakovervendt er igjen 5 ganger tryggere enn fremover. Adac testen handler 50% om sikkerhet, resten går på ergonomi, lett installasjon osv. Anonymkode: 35d54...89c 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #11 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Er det nå ikke slik at markedets tryggeste bilstol faktisk er fremmovervendt? Rart at det ikke er nevnt i en egen bilstolgruppe.. Nå er denne fra rundt 1 år og langt dyrere enn ts ønsket uansett. Tenkte jeg bare skulle pirke litt på den bastante bakovervendingen: CYBEX has been awarded the best child car seat ever tested in its class according to Stiftung Warentest and ADAC. This is the first child seat with an integrated full-body airbag, and it achieved an unprecedented overall score of 1.5 in the category “toddler plus child” as well as a top score of 0.9 – a never before seen score in the test’s history - in both frontal and side collision and 1.2 in the overall category “safety https://incarsafetycentre.co.uk/blogs/products/the-safest-seat-ever-tested-by-adac-cybex-anoris-t-i-size?srsltid=AfmBOopDHrTgvQ8QFPx16qHl92gj0ThAUAX0PHx4YZzd7F1FkK1KuzkT Anonymkode: 3a992...d1d Det er den tryggeste fremovervendte ja. Men bakovervendt vil alltid være tryggere. Anonymkode: 20297...a0f
AnonymBruker Skrevet 30. april #12 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (11 timer siden): https://www.jollyroom.no/bilstoler/bilstoler/i-size/kinderkraft-safety-fix-2-i-size-bilstol-black Vurder å kjøpe en bilstol a la den i linken, men er usikker på isofix og hvordan det fungerer. Er det virkelig bare så enkelt at man klikker de stålbjelkene bak stolen inn i isofix-hullene i bilens baksete? Tranger man ikke en base til en stol som dette? Har hatt babybilstol så langt som festes med bilens egne sikkerhetsbelter og er veldig fornøyd med det systemet. Desverre ser det ikke ut til at det finnes så mange gode stoler på markedet med det systemet når man skal opp i vekt på stolene. Anonymkode: b918f...5de 1. Det der er ikke en babystol…Den er fremovervendt og er ulovlig og ikke minst livsfarlig å bruke for en baby. 2. Barnet bør bytte til stol nr 2 når han/hun klarer å sitte oppreist med støtte over tid, uten å sige sammen. Og anbefalt å sitte bakovervendt til MINST 4 år, helst 6 år. Det er ikke uten grunn. 3. Den stolen der er ikke testet. 4. Hvorfor vil du ikke bruke mer penger enn 1200,- å kjøpe en ordentlig, trygg stol som kan vare i mange år? Vedder på du betalte mer enn 1200,- for bilen🫣 Et tips, dropp isofix. Kjøp en beltemontert bakovervendt stol som kan brukes fra 0-25 eller 36 kg. Kjøp et merke som er anerkjent hvor stolene er skikkelig testet. F.eks Axkid eller BeSafe. Anonymkode: 9ef74...bef
AnonymBruker Skrevet 1. mai #13 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er det nå ikke slik at markedets tryggeste bilstol faktisk er fremmovervendt? Rart at det ikke er nevnt i en egen bilstolgruppe.. Nå er denne fra rundt 1 år og langt dyrere enn ts ønsket uansett. Tenkte jeg bare skulle pirke litt på den bastante bakovervendingen: CYBEX has been awarded the best child car seat ever tested in its class according to Stiftung Warentest and ADAC. This is the first child seat with an integrated full-body airbag, and it achieved an unprecedented overall score of 1.5 in the category “toddler plus child” as well as a top score of 0.9 – a never before seen score in the test’s history - in both frontal and side collision and 1.2 in the overall category “safety https://incarsafetycentre.co.uk/blogs/products/the-safest-seat-ever-tested-by-adac-cybex-anoris-t-i-size?srsltid=AfmBOopDHrTgvQ8QFPx16qHl92gj0ThAUAX0PHx4YZzd7F1FkK1KuzkT Anonymkode: 3a992...d1d Se denne: Uansett hvor bra en bilstol er fremovervendt, er det ikke bra sammenlignet med å sitte bakovervendt. Et barn bør sitte bakovervendt så lenge som mulig. Jeg skjønner ikke at noen vil risikere at barnet dør i kollisjon pga noe sånt. Anonymkode: 3bb47...68f 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai #14 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (14 timer siden): Er det nå ikke slik at markedets tryggeste bilstol faktisk er fremmovervendt? Rart at det ikke er nevnt i en egen bilstolgruppe.. Nå er denne fra rundt 1 år og langt dyrere enn ts ønsket uansett. Tenkte jeg bare skulle pirke litt på den bastante bakovervendingen: CYBEX has been awarded the best child car seat ever tested in its class according to Stiftung Warentest and ADAC. This is the first child seat with an integrated full-body airbag, and it achieved an unprecedented overall score of 1.5 in the category “toddler plus child” as well as a top score of 0.9 – a never before seen score in the test’s history - in both frontal and side collision and 1.2 in the overall category “safety https://incarsafetycentre.co.uk/blogs/products/the-safest-seat-ever-tested-by-adac-cybex-anoris-t-i-size?srsltid=AfmBOopDHrTgvQ8QFPx16qHl92gj0ThAUAX0PHx4YZzd7F1FkK1KuzkT Anonymkode: 3a992...d1d Tryggeste fremovervendte kanskje ja. Den slår fortsatt ikke sikkerheten ved bakovervendt sete. Anonymkode: 606ac...3ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå