Gå til innhold

Vil Biltema klarlakk sitte på en aluminiumstilhenger? Eller slites det av fort?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått nye klistremerker til gamlehengeren. For at de skal sitte på lengre lurer jeg på å legge på noen lag med klarlakk. Vil det fungere? Eller sitter ikke klarlakken på aluminium?

Anonymkode: 03b64...9d7

Skrevet

Lakkering av aluminium er noe som får varselklokkene til å ringe her... Men jeg kan ikke gi et klart svar. Vil lakken i det hele tatt sitte på klistremerkene? Om merkene ikke er dyre ville jeg droppet det, overgangene kan jo og bli litt utfordrende? 

Det finnes minst en norsk FB side om lakkering, du kan jo prøve der. Masse surpomper med mulig løsemiddelskade, men og mye kompetanse.

• Liker 1
Skrevet

Lakken vil nok muligens ødelegge klistremerkene i prosessen. Jeg tror ikke du får fantastisk god heft med 1 komponent klarlakk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tja, det er helt enkle klistremerker. Jeg har tidligere brukt klarlakk over slike NAF sykkelregister-klistremerker. Slik at ingen kan pelle de av. De funka som bare juling, men disse klistremerkene er jo litt plastaktig. Det jeg har kjøpt er på gjennomsiktig folie som man drar av, og så er bokstavene igjen på hengeren.

• 2 uker senere...
Skrevet

Kun kan lakkeres med Kaldgalvanisering men jeg ville ikke hatt på Klarlakk 

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg gjort det, og foreløpig sitter klarlakken greit. Men jeg har ikke brukt hengeren siden, så det spørs om litt risting og vridning vil skade lakken.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...