Virrevirrevapp Skrevet 30. april #41 Del Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er gjennomsnittmann utseendemessig men tjener mer enn 90% av befolkningen. Opplever det som om jeg ikke får pule fordi jeg ikke er interessert i matlaging og husarbeid. Helt gjennomsnittlig fungerende sosialt. Anonymkode: e311f...6ed Du vil ha ei tradisjonell husmor, men romantikk = pule? 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 30. april #42 Del Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Da tror jeg at du må oppdatere wikipedia med kunnskapen din »Although human males and females are both selective in deciding with whom to mate, females exhibit more mate choice selectivity than males, as is seen in nature.» https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mate_choice_in_humans Anonymkode: 10c35...dc1 Dette handler vel om at flere menn enn kvinner er interessert i tilfeldig sex med hvem som helst tilgjengelig, mens flere kvinner er interessert i et seriøst forhold. Om man er ute på byen vil det f.eks være flere menn enn kvinner som er ute etter ONS, og som blir mer og mer desperate jo nærmere stengetid... Det betyr ikke nødvendigvis at kvinner stiller mange flere urimelige krav enn menn. 3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 30. april #43 Del Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): «One study found that women are more selective in their choice of marriage partners than are men.[10][11]» https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hypergamy Anonymkode: 10c35...dc1 En studie, ja.... 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april #44 Del Skrevet 30. april Jeg er utseendemessig neppe en 8, 9 eller 10 på skalaen, men har aldri hatt problemer med å få meg kjærester, verken på Tinder eller ellers i livet. Jeg er lita og trill rund som en fyrstikkeske. MEN jeg er temmelig smart, har god utdanning, og har en sans for humor som menn tydeligvis liker. Dessuten må man faktisk vise at man er attraktiv. Ikke gjemme seg bort. Hvis man viser at man er selvsikker, spiller det ikke så stor rolle om man ikke er øverst på lista mtp utseende. De mannfolka jeg vil ha, er ikke så opptatt av utseende. De vil ha innhold i stedet for. Anonymkode: 25076...9c6 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 30. april #45 Del Skrevet 30. april (endret) Det jeg lurer på er hva disse mennene som drukner i interesse har valgt i kategorien hva de faktisk er ute etter på appen. Hvis kvinner sveiper på menn som har "usikker" eller "casual" for å huke tak i et halmstrå, er det jo deres skyld - men kvinner som vil ha forhold, sveiper vel gjerne også kjekkasene som er eksplisitte på at de ikke vil ha dette i søplebøtta, gjør de (dere) ikke? Skulle situasjonen være at menn som bare vil pule rundt later som de vil ha forhold, kan vi i alle fall ikke klandre kvinnene for at de samler seg rundt de samme mennene. En mann som faktisk vil ha et forhold og drukner i interesse fra kvinner, vil jo rimelig kjapt kunne finne noen som passer rimelig bra - vil han ikke? Endret 30. april av knooters 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #46 Del Skrevet 1. mai Det er sikkert en beskrivelse av hvordan det er på Tinder og den slags. At 80-90% ikke får en eneste like fra norske kvinner skulle ikke forundre meg. Jeg har barn, så helt uattraktiv er jeg jo åpenbart ikke, men fikk aldri likes fra norske kvinner på appene selv. Jeg er faktisk den eneste single på jobben, men er også den eneste som er sjenert. Det er nok den største bremseklossen, særlig når nettdating ikke er et fungerende alternativ. Anonymkode: 0c106...89e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #47 Del Skrevet 1. mai Nå gjelder ikke dette de som allerede er gift eller i forhold. Men jeg som er singel og 45 år sveiper jo faktisk bort 90-95 % av menn på Tinder ja. Jeg har et greit liv, vært gift i mange år og fått de barna jeg skal ha. Så jeg tenker det stemmer. Anonymkode: 69181...0f2 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gratis Skrevet 1. mai #48 Del Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (15 timer siden): Datibgappene der ikke alle single befinner seg, og færre av de single kvinner enn de single menn. Det er utgangspunktet for det du kaller fakta. Tinder er en App! En app hvor eierne trolig gnir seg godt i hendene av å ha fått verdensherredømme og eierskap av sannheten, men det er jo kun fordi mange nok er dumme nok til å gi en app slik makt. Det er jo ikke reelt. Anonymkode: f84d4...b30 Det er reelt for de som får null matcher, null likes og null dater. Det er noe som heter at privilegier er usynlig for de som har det. Kvinner har et privilegium på datingapper fordi de fleste menn liker de fleste kvinner. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gratis Skrevet 1. mai #49 Del Skrevet 1. mai Thyra skrev (11 timer siden): Dette handler vel om at flere menn enn kvinner er interessert i tilfeldig sex med hvem som helst tilgjengelig, mens flere kvinner er interessert i et seriøst forhold. Om man er ute på byen vil det f.eks være flere menn enn kvinner som er ute etter ONS, og som blir mer og mer desperate jo nærmere stengetid... Det betyr ikke nødvendigvis at kvinner stiller mange flere urimelige krav enn menn. Her peker du på biologiske forskjeller. Hvis vi menn ikke hadde vært født med en voldsom sexlyst så hadde menneskeheten vært utryddet for lenge siden. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #50 Del Skrevet 1. mai Thyra skrev (11 timer siden): En studie, ja.... Hvis jeg kan vise til en studie og du null så bør utgangspunktet være at magefølelsen din er korrekt? Anonymkode: 10c35...dc1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #51 Del Skrevet 1. mai knooters skrev (9 timer siden): Skulle situasjonen være at menn som bare vil pule rundt later som de vil ha forhold, kan vi i alle fall ikke klandre kvinnene for at de samler seg rundt de samme mennene. Vi er alle ansvarlige for oss selv og hva vi gjør. Det er selvsagt greit om kvinner ønsker å knulle en tinder-kjekkas langt over eget nivå heller enn å date en mann som er mer på eget nivå. Det er vanskelig å bebreide dem. Endringen som noen mener å se er vel at kvinner (helt normale kvinner) blir vant til de kjekke, dame-vante første-elskerene og forventer at den type menn som de klarer å få ligge med, også er den type menn de skal etablere relasjoner med. Og når de ikke klarer det så avstår de heller fra relasjoner eller klager på KG over at det ikke finnes gode menn og alle menn er drittsekker. Anonymkode: 10c35...dc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gratis Skrevet 1. mai #52 Del Skrevet 1. mai 2 minutter som forklarer en hel del 😉 av det som er i ferd med å skje med dating. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #53 Del Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg har nettopp lest det samme svaret både i norsk kommentarfelt på Facebook og her på KG - senest i dag. Jeg har for øvrig vært på datingapper som kvinne. Det er riktig at PENE kvinner kan velge og vrake. Men for oss normale kvinner er det ikke så enkelt. TS Anonymkode: 1c4f7...5c0 Du skulle sett utvalget jeg har på datingapper (har skjønt man får det utvalget som sveiper høyre på ens profil) og jeg skjønner mange menn er bitre. Etter at kvinner fikk mulighet til å velge bort menn, ender jo mange av disse opp alene, vil tørre å påstå av det er et betydelig antall. Anonymkode: c05fd...e75 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 1. mai #54 Del Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi er alle ansvarlige for oss selv og hva vi gjør. Det er selvsagt greit om kvinner ønsker å knulle en tinder-kjekkas langt over eget nivå heller enn å date en mann som er mer på eget nivå. Det er vanskelig å bebreide dem. Endringen som noen mener å se er vel at kvinner (helt normale kvinner) blir vant til de kjekke, dame-vante første-elskerene og forventer at den type menn som de klarer å få ligge med, også er den type menn de skal etablere relasjoner med. Og når de ikke klarer det så avstår de heller fra relasjoner eller klager på KG over at det ikke finnes gode menn og alle menn er drittsekker. Anonymkode: 10c35...dc1 Drittsekkfakter er jevnt fordelt over attraktivitet. Det er ikke sånn at kjekkasene plutselig er interessert kun i å ligge rundt, mens "gjennomsnittsmannen" er ubergira på forhold, sånn ut av det blå, heller. Du har jo f.eks. hun i den thumbnailen over her. Visuelt top notch, men du ser jo faktisk VELDIG mange kvinner i samme liga som henne hvis du bare ser deg rundt. Men, manneekvivalenten er det rimelig langt mellom. Selvsagt blir det da også mye kamp om mennene som er "bra nok", fordi standarden kvinnene har løftet seg til er skyhøy og de søker naturlig nok mot noen som speiler dem selv. Og du kan fint kjøre den samme "liggeretorikken" overfor menn her. "Hvorfor kan ikke jeg også få en sånn babe?" når de finnes overalt? Vel, det hjelper nada om det er "mange pene damer" der ute om man selv ikke har gjort en tilsvarende jobb med seg selv som det de har gjort for å bli pene. Hvis kvinnene ikke ser på oss som reelle alternativer fordi vi ikke engang er i gråsonen for å bli vurdert, er det jo vi som har feilet ved å være så langt unna det mennene som får mye oppmerksomhet er. De sikter mot menn på sitt nivå, men det er bare færre av dem per i dag. Men, det kan vi endre - hvis vi vil. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #55 Del Skrevet 1. mai Har du hørt uttrykket «å slå inn åpne dører», TS? Anonymkode: 45a44...134 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 2. mai #56 Del Skrevet 2. mai Gratis skrev (19 timer siden): 2 minutter som forklarer en hel del 😉 av det som er i ferd med å skje med dating. 🤣 Valrosser bruker den tullingen som laget videon som eksempel. Nei,vi mennesker er ikke Valrosser. Vi er et sjeldent monogamt dyr, der vi får i all hovedsak barn med en person som vi er i et forhold med. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sykkelkopp Skrevet 2. mai #57 Del Skrevet 2. mai Jeg tror nok ikke de mener dating som i at de er kjærester. "dating" er noe helt annet. Man kan date flere på en gang, men man har sjeldent flere kjærester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 2. mai #58 Del Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (23 timer siden): Nå gjelder ikke dette de som allerede er gift eller i forhold. Men jeg som er singel og 45 år sveiper jo faktisk bort 90-95 % av menn på Tinder ja. Jeg har et greit liv, vært gift i mange år og fått de barna jeg skal ha. Så jeg tenker det stemmer. Anonymkode: 69181...0f2 Det at du som 45 år gammel kvinne som ikke har noen hast å få deg kjæreste, er selektiv, betyr ikke at det er en liten gruppe menn som deler på alle kvinner på rundgang. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sykkelkopp Skrevet 2. mai #59 Del Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (På 30.4.2025 den 23.44): Jeg er utseendemessig neppe en 8, 9 eller 10 på skalaen, men har aldri hatt problemer med å få meg kjærester, verken på Tinder eller ellers i livet. Jeg er lita og trill rund som en fyrstikkeske. MEN jeg er temmelig smart, har god utdanning, og har en sans for humor som menn tydeligvis liker. Dessuten må man faktisk vise at man er attraktiv. Ikke gjemme seg bort. Hvis man viser at man er selvsikker, spiller det ikke så stor rolle om man ikke er øverst på lista mtp utseende. De mannfolka jeg vil ha, er ikke så opptatt av utseende. De vil ha innhold i stedet for. Anonymkode: 25076...9c6 Ja vi vil ha innhold. Men det kan være vi ikke oppdager det i damer som ikke har noe utseendemessig ved seg som fanger blikket vårt første gang. Menn flest har ganske lave krav til utseendet, nesten ingen krever 8+, men man kan ikke se helt troll ut. Utdanning er irrelevant. Smart er bra, så lenge det er faktisk smart, ikke "samfunnsfaglig boksmart". Sans for humor er stort pluss. Vi gifter oss ikke med damer som dette: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai #60 Del Skrevet 2. mai Dette handler om at folk som ikke kan noe om statistikk og demografi formidler statistikk og demografi til folk som heller ikke skjønner statistikk. Så det misbrukes over en lav sko av alt fra incels til kjellerstue-nerder for å rasjonalisere rundt sine egne mislykkede datingliv. Ser man stort på det, befolkningsmessig, stemmer det nok at de med objektivt sett større attraktivitet i større grad er ettertraktet enn andre. Og at visse aldersgrupper er mer attraktive enn andre. Men dette har vi visst siden steinalderen. Det er like innholdsløst som å lage en statistikk som påviser at himmelen stort sett er blå. Nå er ikke dating interessant som gruppeaktivitet eller å diskutere på gruppenivå. Det er en personlig sak hvor alle har sine personlige preferanser. Realiteten er at de fleste som holder en viss standard for seg selv ender opp i forhold en eller flere ganger i livet. Det er fullt mulig å gjøre seg såpass lite attraktiv at man aldri har sjans. Og det er fullt mulig å gjøre seg attraktiv nok til at man har sjans på noen. Men SoMe sprøyter ut så utrolig mye toxic bullshit og kaller det "dating-advise" men alle disse tingene er bare til for å underbygge folks dårlige selvbilde og skape et innbilt behov for å bruke penger på dating-coacher ol. Mens det eneste de trenger er å ta seg sammen på god gammeldags måte. Den kompetansen det skorter mest på er hvordan man skal beholde et forhold! Jeg nekter å tro jeg er topp 10% av menn, men har aldri hatt problemer med å innlede forhold. De har stort sett vart en stund. Det ene klarte jeg å få til å vare i veldig mange år inntil jeg innså det ikke var verd prisen. Anonymkode: 9e711...86c 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå