Gå til innhold

Hvor langt er det mellom « jeg ønsker sex» til «jeg er forelsket» for deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har aldri lyst på sex med noen jeg ikke er (begynnende) forelsket i.

Anonymkode: 3476f...b4d

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har aldri lyst på sex med noen jeg ikke er (begynnende) forelsket i.

Du er kvinne?

Anonymkode: 079f7...86e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enten eller når jeg møter noen. Vet stort sett alltid om det er for kun sex eller om jrg ønsker mer... Ønsker jeg mer, så fokuseres det mer på samspill og dialog helt fra start enn kun det seksuelle og flørtende. Har aldri skjedd at jeg får følelser for noen jeg kun har det gøy med seksuelt.

Anonymkode: 453ed...f47

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er enten eller når jeg møter noen. Vet stort sett alltid om det er for kun sex eller om jrg ønsker mer... Ønsker jeg mer, så fokuseres det mer på samspill og dialog helt fra start enn kun det seksuelle og flørtende. Har aldri skjedd at jeg får følelser for noen jeg kun har det gøy med seksuelt.

Oooog tipper du er mann?😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du er kvinne?

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mann 50 : Forelskelse -> Sex.   Tidsgapet er ca 0.5sek, men det skjer i den rekkefølgen. 

Har aldri hatt sex med noen jeg ikke er forelsket i.   

Anonymkode: 6713f...472

• Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvordan er det for deg?

Litt vanskelig å si, for jeg har ikke et statistisk signifikant antall erfaringer av de ulike scenarioene, men basert på de få jeg har, er det ikke knyttet i det hele tatt.

Jeg har ikke en intern kobling mellom sex, som fysisk samhandling, og den følelsesmessige koblingen til andre mennesker.  

Og det er fordi jeg forelsker meg i helt andre ting. Og det er basert på en annnen følelse enn sex: Sex handler om at jeg er kåt, det er en veldig fysisk reaksjon som kommer ut av meg selv : forelskelse er en oppfatning av emosjonell tilhørighet. Jeg gjenkjenner et mønster hos noen andre. 

Det betyr at det er mye større mulighetsrom for kompromiss i en forelskelse enn det er i forhold til sex. Man har et klarer bilde av hvilke behov man skal dekke seksuelt enn hvordan man bygger en relasjon. 

(Hvilket betyr at jeg kan skjønne menn som bygger relasjoner over lang tid, har sex en gang og ghoster : ikke som riktig handlingsrom, men fordi det å bygge en relasjon for de fleste er en balanseringsøvelse, mens hva man forventer ut av sex, er noe man instinktivt opplever med en gang.  Og vi har ingen god måte å formidle at "Jeg syntes ikke du var noe i senga" Vi mangler litt språket for å sette krav på det punktet.

Endret av Druid
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milevis i mellom. Kan ha sex med folk jeg ikke liker en gang, så lenge jeg synes de er sexy.

-kvinne

Anonymkode: ebe58...8d2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Milevis i mellom. Kan ha sex med folk jeg ikke liker en gang, så lenge jeg synes de er sexy.

-kvinne

Anonymkode: ebe58...8d2

Samme her. Sex og forelskelse er ikke nødvendigvis på samme skala.

- Også kvinne

Anonymkode: af11f...f8d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker stort sett sex med kvinner jeg finner attraktiv og liker, så om jeg ikke er forelsket så er det stort sett noen jeg har lyst til å bli bedre kjent med.

Den andre veien: om en kjæreste ikke tenner på meg lengre så forsvinner følelsene mine for henne ganske fort.

Anonymkode: 75df7...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være forelsket for å kunne ha sex. Sånn er det også for min mann.

Jeg er kvinne. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

enig, og jeg er kvinne - kan fint ha sex uten følelser men har ikke sex med en gang om det er mer kjemi der enn morro.. 

Anonymkode: a2fd3...168

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra et par tabber da jeg var svært ung, og et forsøk på å være frisinnet og ha en ff da jeg  var 26 år (ble gift med ham, så gikk dårlig 😂) hadde jeg aldri sex med noen jeg ikke var forelsket i. 

Anonymkode: 51614...0bf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forelskelse i en eller annen grad kommer alltid først hos meg.

Jeg ser ikke poenget i å ha sex uten at det er noen emosjonelle bånd først.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er et vanskelig spørsmål og jeg har ikke all verdens erfaring heller men jeg prøver å svare uansett. Selv har jeg aldri hatt sex uten å være i et etablert forhold. Så for egen del så er nok kjemien viktigere enn noe annet. For å si det slik, når jeg var ferdig med min siste eks emosjonelt sett så hadde jeg null problem med å ha sex med han for det var jo der vi fungerte, både med og uten noe emosjonelt. Kjemi både i og utenfor senga er utrolig viktig for meg, noen kaller det kanskje forelskelse..? 

Jeg var nok mer romantisk anlagt som ung voksen og enn hva jeg er nå og forelsket som jeg var på ungdomsskolen det tror jeg ikke er mulig for meg å oppnå igjen nå når jeg har tippet 40.:ler:  Nå har jeg jo vært singel så lenge uten at jeg har fattet interesse for en "virkelig" mann og så vet ikke om jeg "virker" lenger, emosjonelt sett iallfall. :P 

Anonymkode: 12b9a...29b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forelskelse er helt annerledes enn sex.

Men siden jeg kun har sex med folk jeg liker, så er det i orden om det utvikler seg videre etter sex.

For meg er det ikke i orden om noen først blir sexy etter at jeg er blitt forelsket. Da mister jeg stort sett interessen for sex når forelskelsen er over, så det truer et stabilt forhold.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex , npr som hekst nesten med hvem som helst. Forelskelse tar tid, lenger jeg omgår personen mer forelsket. Har dessverre blitt en del forelskelser fra friendzone på den måten, så nå har jeg lært å kutte ut damer som ikke er interessert i mer enn vennskap.

Anonymkode: bbb10...359

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...