Gå til innhold

Viktig for eldre menn å ikke gi opp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis omstendigheten din er ganske dårlig. For eks ingen venniner, lite damekontakt gjennom livet og liten vennekrets, så er det ikke bare å gi opp og prøve helt til du ligger i graven? Når jeg sier eldre menn så mener jeg 40-55 år. 

Anonymkode: 8b0d7...32b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Folk møter hverandre i alle aldre. Men noen forblir alene hele livet, man må kjenne på hva som er viktig, men prøve å være lykkelig alene.

Anonymkode: 9ea9b...f58

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis omstendigheten din er ganske dårlig. For eks ingen venniner, lite damekontakt gjennom livet og liten vennekrets, så er det ikke bare å gi opp og prøve helt til du ligger i graven? Når jeg sier eldre menn så mener jeg 40-55 år. 

De fleste menn i alle aldre kan få dame. Men de må gå inn i seg selv og spørre HVORFOR de ikke har dame og vennekrets. Er det noe med personligheten? Leter de i riktig alderssegment og på riktige steder? Noe mer?

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg tenker at det er viktig for alle at man ikke gir opp uansett alder. Samtidig tenker jeg at er man 40-55 år eller eldre og konsekvent søker etter damer som er 20 år yngre, så er sjansen for å finne kjærligheten mindre. 0-7 år i aldersforskjell er vel det eksperter sier er best. 

Hver deg selv, hver sosial og oppsøk steder hvor du møter andre mennesker. Plutselig møter man noen som er en god match. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Når jeg sier eldre menn så mener jeg 40-55 år

Dette er middelaldrende menn. Eldre begynner på 65 år 

Anonymkode: a2ba0...fec

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette er middelaldrende menn. Eldre begynner på 65 år 

Anonymkode: a2ba0...fec

Er vel i og for seg enig, men det kommer jo litt an på alderen til TS 😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er greit å ha begrepene i orden. Man er ikke "eldre" i den alderen. 

Det er viktig å ikke gi opp. Hva er vitsen med det?

Men man må innse at hva nå enn man har drevet med de siste 20 årene ikke fungerer, så kanskje på tide å ta et kritisk blikk på seg selv og gjøre noen endringer.  

Jeg er selv mann og jeg ser mange menn på min alder som kler seg og ter seg akkurat som den samme 20-åringen som flyttet ut fra mora si (gjerne med akkurat de samme klærne også), bare at de ser mer slitne ut i trynet, er ubarberte og har begynt å få grått hår. 45-åringer som sluttet å utvikle seg som 19-åringer (eller yngre) er ikke det mest ettertraktede på datingmarkedet. 

Anonymkode: 2811f...cbf

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Som dame er det viktig at mannen tar ansvar for seg selv og lever det livet han vil leve. Lager god mat, trener, driver med hobbyer. Hadde absolutt ikke likt det om det var en mann med livet på vent som trenger en dame for å ordne livet hans. Det hadde blitt helt feil. Lev det livet du ønsker å leve, så kommer en eventuell dame til å passe inn i livet ditt. Vær tilfreds med tilværelsen. 

Anonymkode: 35834...6f3

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg synes absolutt ikke at man skal gi opp, samtidig så tenker jeg at AB over her har et poeng i at det er viktig å trives alene. Det handler jo først og fremst om å skape livskvalitet i den hverdagen man lever i nå, men også om å ikke forvente at det å finne en partner skal "fikse" tilværelsen på en eller annen måte. I tillegg er det noe med at mennesker som trives med livet sitt, utstråler ett eller annet - kanskje en ro og positivitet - som ofte virker tiltrekkende på andre mennesker :) Jeg har både erfart selv og kjenner flere som har erfart at man traff "den rette" når man sluttet og lete og fokuserte på å ha det bra og leve livet sitt. 

Så er det jo det du sier om omstendighetene, de er det som regel mulig å gjøre noe med - hvis du vil. Er du ikke så god på det sosiale, så finnes det måter å bli bedre på det, f.eks. ved hjelp av en coach. Du må tørre å bevege deg utenfor komforsonen din og oppsøke steder der du kan komme i kontakt med andre mennesker av begge kjønn, det er god sosial trening. Skaff deg en hobby eller to, noe du liker å gjøre. Meld deg på kurs i dans, matlaging, maling eller annet, slikt kan være en god måte å treffe mennesker på. Finn en treningsform eller en fysisk aktivitet du liker, det er bra for helsa og humøret, og kan være ytterligere en måte å komme i kontakt med andre på. 

Når det gjelder framtoningen din overfor andre mennesker: Vær blid, høflig, interessert og velstelt, en del enslige middelaldrende menn begynner å slurve med den personlige hygienen. Vær alltid ren, gå til frisøren og få de til å ta øre- og nesehår mens du er der. Ha korte, velstelte negler på hender og føtter. Du trenger ikke være noen moteløve, men hele og rene klær og sko som har sånn noenlunde bra passform er greit. 

Som du ser, er det mye du kan gjøre for å bedre tilværelsen din på flere fronter. Om det ikke resulteter i dame med èn gang, så vil du uansett få det bedre når du prioriterer det å utvikle deg selv. Og det vil også gjøre deg til en bedre partner den dagen du møter noen :)

Lykke til!

Anonymkode: c9f50...503

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Min venninne har nylig blitt sammen med mann i den alderen, som har vært singel i årevis. 

Ingen bør gi opp, men kjærlighet er vanskelig å finne. Plutselig kan det likevel skje. Iallefall om man er et bra menneske. 

Hun oppdaget ham plutselig da hun trengte hjelp til noe på jobben. Hadde aldri truffet ham tidligere, og ble slått av hans vennlighet og milde smil. Trodde han var gift, og det var jo ingen sjekkesituasjon, men klarte ikke å glemme ham. Så hun spurte en annen kollega om ham. Nei han var singel fikk hun høre, og tok mot til seg og ba ham ut. Nå er det dem. 

Min onkel kom i prat med en kvinne på kirkegården. En venninne av mine foreldre kom i snakk med sin kjæreste på venterommet på et legekontor. En annen traff sin på en ferjekai. 

Det at to opplever en gjensidig gnist kan plutselig skje. Er man vennlig i møte med folk er det bestandig håp. 

Anonymkode: 40dbb...e72

• Liker 3
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Man er ikke "eldre" når man er 40-55 år! Man er middelaldrende. Eldre er minst 65 og over. Ser mest på pensjonistalderen fra 67 som da man kan kalles "eldre".

Anonymkode: aa6a2...e48

• Liker 3
Skrevet

Middelaldrende menn mellom 40 og 55 år har ikke nødvendigvis gitt opp, men de gidder ikke all bullshiten som foregår på dating-markedet nå om dagen. De lever livet og nyter det så godt som det er mulig. Dukker det opp ei dame som er interessert så tar de en vurdering når muligheten er der. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slutter aldri å forbløffe meg over de som nærmest mener at livet er ubrukelig, urettferdig og over fordi de ikke klarer å få seg en partner. Altså, har du virkelig ingen gleder i livet ditt? Hvorfor skal en person i det hele tatt ønske å bli sammen med deg da?

I dag har de aller fleste voksne personer egen inntekt, i Norge er vi til og med så bortskjemte at vi har gratis helsevesen, pålitelig politi og brannvesen. Så hvorfor skal man bli sammen med en negativ person som bare gjør livet verre? 

Jeg har selv skilt meg etter 20 års samliv, og jeg får endelig puste igjen. Aldri mer skal jeg bo med en lat rotegubbe, jeg stortrives med mine store sosiale nettverk, nære bånd med familien, trening og hobbyer 😇 

Anonymkode: 6d91b...bde

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du drar til Thailand. Der kan du skaffe deg ei hot dame på 20 som vil tilfredsstille deg på alle mulige vis..

Anonymkode: fa732...3d9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det viktige er å sørge for å ha et bra liv, enten det blir med eller uten partner. 

Anonymkode: 8c920...a8f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du drar til Thailand. Der kan du skaffe deg ei hot dame på 20 som vil tilfredsstille deg på alle mulige vis..

Ja, helt til pengene tar slutt.....for det er pengene dine hun er ute etter, ikke tro noe annet.

Anonymkode: c9f50...503

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så finnes det jo absolutt menn som helst tenker med det store hodet, og ikke bare det lille. 

Jeg er absolutt for å reise og oppleve, og å vite at der er en stor verden der ute, med mange muligheter, men menn som drar til Thailand for å finne seg desperate kvinner "som vil tilfredsstille deg på alle mulige vis" anser jeg som å utnytte fattigdom og nød. Det er ikke kjærlighet. 

En bekjent dro til Thailand og møtte kvinne på egen alder. Det er derimot noe annet. Slikt skjer hvor som helst, og det er noe annet enn når eldre kvinner drar til Marokko og Kenya for å finne desperate unge menn, som ikke egentlig ville tatt i dem med ildtang om  de ikke var fattige og desperate nok, og menn som reiser til Thailand og gjør det samme. 

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så finnes det jo absolutt menn som helst tenker med det store hodet, og ikke bare det lille. 

Jeg er absolutt for å reise og oppleve, og å vite at der er en stor verden der ute, med mange muligheter, men menn som drar til Thailand for å finne seg desperate kvinner "som vil tilfredsstille deg på alle mulige vis" anser jeg som å utnytte fattigdom og nød. Det er ikke kjærlighet. 

En bekjent dro til Thailand og møtte kvinne på egen alder. Det er derimot noe annet. Slikt skjer hvor som helst, og det er noe annet enn når eldre kvinner drar til Marokko og Kenya for å finne desperate unge menn, som ikke egentlig ville tatt i dem med ildtang om  de ikke var fattige og desperate nok, og menn som reiser til Thailand og gjør det samme. 

Tenker at hvis man er opptatt av å finne kjærligheten og ikke bare sex, kan man være heldig både i Thailand og på Filippinene. Anbefaler nok at man forsøker å finne ei dame som ikke er 20 år yngre😉

Anonymkode: 9eac3...5c0

AnonymBruker
Skrevet
remix2020 skrev (1 time siden):

Samtidig tenker jeg at er man 40-55 år eller eldre og konsekvent søker etter damer som er 20 år yngre, så er sjansen for å finne kjærligheten mindre.

Også, hvis man er 40-55 år og bruker mye amfetamin, ikke pusser tennene og bruker mye tid på å rope på Gud så er sjansen for å finne kjærligheten mindre.

Anonymkode: 6fab6...0ba

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker at hvis man er opptatt av å finne kjærligheten og ikke bare sex, kan man være heldig både i Thailand og på Filippinene. Anbefaler nok at man forsøker å finne ei dame som ikke er 20 år yngre😉

Anonymkode: 9eac3...5c0

Man kan være heldig med det i hele verden. (Men ja, det er ingen steder i verden svært unge kvinner foretrekker betydelig eldre menn, for annet enn eventuelt økonomi. Hvilket man også kan finne i Norge, om man er fornøyd med kjøpe"kjærlighet".)

Norske menn med lav selvtillit fordi de er lave her i Norge er for eksempel normalhøye til høye i mange land og kulturer. 

Nå vet jeg at svært mange lave menn er lykkelig gift med norske kvinner også, men dersom man selv føler på utilstrekkelighet og usikkerhet angående noe kan det likevel stå i veien for deg, fordi det påvirker din selvtillit. Litt selvtillit er gjerne viktig for å våge, så selv om utgangspunktet for problemet man føler på ikke nødvendigvis er et reelt hinder, så kan hvor påvirket selvtilliten er av dette ha betydning. 

Jeg føler meg ofte som en kjempe når jeg reiser diverse steder i verden, både ovenfor kvinner og menn, og jeg er 169 cm høy. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...