Gå til innhold

Problemer med akne etter å ha sluttet på p-piller

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg nærmer meg 40 år og sluttet på p-piller for rundt et 1 år siden, og fikk merkbart mye mer problemer med kviser og akne for ca 7 mnd siden. Jeg ville bare høre om det var noen her som hadde erfaring med kviser og hormonell akne for voksen hud.

Problemet er stort sett rundt haken og kjevepartiet, og da tenker jeg jo at det er hormonelt (og også når det stort sett oppstod etter at jeg sluttet på p-pillene). Men jeg har kviser stort sett hele tiden nå, ikke kun rundt menstruasjon. Tidligere fikk jeg som regel i forbindelse med menstruasjon. Jeg har prøvd litt forskjellig en stund nå, med å rense huden, bruke ansiktsmasker, kviseplaster osv. Det er jo sjenerende, og også flaut, å ha kviser i såpass voksen alder. Og jeg tenker også at min hud jo ikke er lik en tenåringshud som har kviser, og sliter derfor litt med å finne riktig behandling, ettersom min hud gjerne har mer behov for fuktighet enn en tenåring osv. Jeg har ikke vært hos hudlege, for jeg tenker at det ikke kan regnes som noe kraftig akne, og jeg vil aller helst heller ikke gå på noen medisiner.. Men ønsker bare tips for hvordan jeg kan få tilbake balansen i huden igjen.. Kan det hjelpe å få en analyse av huden, f.eks?

Anonymkode: 2cef7...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ååh, vil bare si at jeg føler veldig med deg. Dette er grunnen til at jeg aldri tør å slutte på p-piller. 

Hvilken p-pille tok du, og hadde du plager med akne før du startet med p-piller? Det hadde jeg. 
Den eneste kuren som noensinne har hjulpet meg med hormonell akne var ISO. Men da må man stå på prevensjon i tillegg, så da er man like langt..

Kanskje du kan bestille time hos hudlege? Håper det ordner seg for deg. Akne i voksen alder er så vanskelig å takle.

Anonymkode: 63a8e...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...