Gå til innhold

Rare kommentarer fra ei i barnehagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt trives kjempe godt i barnehagen, og jeg har en god dialog med de fleste der bortsett fra ei. Har fått rare kommentarer tidligere om at jeg må barbere bort håret til jenteungen på 3 år, fordi hun ikke har så altfor mye hårvekst, fått kommentar på at hun hadde det så fint i barnehagen at hun spurte om det var noe galt hjemme, siden hun hadde det så bra der nede. I dag når jeg leverte, hørte jeg plutselig at hun skulle snakke med meg og fikk kjeft fordi jeg ikke har tatt opp hjemme at vi øver på toalettet, og gravde hvor mye uhell osv hjemme. Jeg har gitt beskjed om at vi øver hjemme på foreldresamtaler med ped. Leder, og at hun er blitt veldig flink på toalettet. Jeg vil bare tilføye at jeg tåler tilsnakk og råd, men jeg fikk nesten kjeft. Hun er heller ikke pedagogisk leder. Hvor mye skal man tikke seg i, og bør jeg ta det opp? Liker ikke å bli anklaget for ting jeg både har sagt og tatt opp tidligere. 

Anonymkode: f0707...af9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

er dette en ansatt? I så fall tenker jeg du kan be om samtale med ped leder på denne episoden og spørre hvilken rolle denne ansatte har i fht slike tilbakemeldinger. 

Anonymkode: 5f726...be3

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

er dette en ansatt? I så fall tenker jeg du kan be om samtale med ped leder på denne episoden og spørre hvilken rolle denne ansatte har i fht slike tilbakemeldinger. 

Anonymkode: 5f726...be3

Det er en ansatt, ja. -ts

AnonymBruker
Skrevet

Finne seg i* skulle det stå i innlegget 😊

Skrevet

Jeg ville meldt fra. Slik jeg leser tråden din her, så er ikke dette råd, men på grensen til trakassering. Totalt ugrei oppførsel. Sånne type mennesker trenger å settes på plass.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette ville jeg tatt opp med leder. Hva den ansatte sier, sånn som å barbere bort alt håret på ungen..

WTF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: de3dd...d97

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette ville jeg tatt opp med leder. Hva den ansatte sier, sånn som å barbere bort alt håret på ungen..

WTF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: de3dd...d97

Ja, dette er et år siden ca, så jeg er usikker på om det er riktig å ta opp. Men det har bygd seg opp en irritasjon til denne dama en stund. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som leder ville jeg gjerne fått beskjed om slike episoder.. Som mamma hadde jeg gitt beskjed til ped leder.

Helt greit med råd, men noen er avleggs, og det sier litt om den ansatte sin holdning. 

Anonymkode: 0b2a1...106

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde tatt det opp med styrer. 

Anonymkode: cb2fc...204

AnonymBruker
Skrevet

Hun høres jo ikke klok ut. Skal du barbere bort håret til jenta di fordi hun har for lite hår? Det gir jo ingen mening. Ta opp oppførselen hennes med pedleder eller styrer. 

Anonymkode: 4b5e3...67f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke vanlig og slik skal de ikke snakke til deg. Synes det var merkelige ting de sier til deg

Er det ansatt ville jeg tatt det opp med ped leder, om det er ped leder ville jeg tatt det opp med styrer

Anonymkode: 4a4d3...52a

AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo en drittkjerring. Hadde ikke nølt med å meldt til pedleder

Anonymkode: df6f6...bcc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt om noen kulturer hvor de gjerne barberer bort alt håret til alle barna ved en viss alder (1?) for at det liksom skal vokse ut "ordentlig" hår i én lengde. Vet ikke om det hjelper.

Har selv en treåring med tynt babyhår som ikke vokser særlig. Lillesøster har lengre og fyldigere hår. Har aldri tenkt tanken på å barbere, og aldri fått det slengt etter meg heller.

Den med dosituasjonen forstår jeg ikke. Øver de på toalettet i barnehagen, også mener hun at det ikke virker som dere øver hjemme? Eller mener hun at dere øver hjemme, men barnehagen har ikke fått beskjed? Uansett merkelig å kjefte på sånt, men selv om barna er flinke hjemme så er det jo ikke unaturlig at det ikke går like fint i barnehagen. De er jo så opptatt med lek osv.

Synes du skal ta opp dette med ped.leder eller styrer, for måten ting blir sagt på er virkelig ikke greit, selv om det som blir sagt også virker helt bak mål.

Anonymkode: 0b512...da7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun høres jo ikke klok ut. Skal du barbere bort håret til jenta di fordi hun har for lite hår? Det gir jo ingen mening. Ta opp oppførselen hennes med pedleder eller styrer. 

Anonymkode: 4b5e3...67f

Dette er jo vanlig i en del kulturer. De barberer babyen på hodet for at håret skal vokse ut tykkere, uavhengig av om barnet har tynt hår eller ikke. Både på gutter og jenter.

Ikke vanlig blant norske barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...