Gå til innhold

Hva bruker du under bunaden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

BH med god polstring, da er toppen finere. 

Hvite nylonstrømper og underskjørt. 

Hater virkelig strømpebukser, men bunaden krever det både i stil, og for å unngå kløe. 

Anonymkode: b6333...26f

Hvorfor hater du de? Synes strømpebukser er gode og behagelig å ha på jeg. Kan det ha med feil størrelse å gjøre?

Anonymkode: 8b58c...929

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvorfor hater du de? Synes strømpebukser er gode og behagelig å ha på jeg. Kan det ha med feil størrelse å gjøre?

(nå snakker jeg ikke om bunad)

Jeg foretrekker bare legger - synes det er penere, og mer komfortabelt, så drøyer sesongen her så langt det går, i begge retninger. Synes også strømpebukser er et utrolig iite pent plagg. Så i julebordsesong og slikt så bruker jeg stay ups. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ingenting. 

Anonymkode: 2164a...803

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg foretrekker bare legger - synes det er penere, og mer komfortabelt, så drøyer sesongen her så langt det går, i begge retninger. Synes også strømpebukser er et utrolig iite pent plagg. Så i julebordsesong og slikt så bruker jeg stay ups. 

Da har vi helt forskjellig syn, og det er helt greit. Selv synes jeg det er penere med strømpebukse på en å vise bleike føtter og legger. Og så høyt oppe at man kan se om du bruker stay up eller ikke er det ingen som ser uansett, og da synes jeg strømpebukse med litt hold-in er mye bedre.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er vel ingen som ser forskjellen på om du bruker stay up’s eller strømpebukse? 

Anonymkode: 9bfd9...418

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Da har vi helt forskjellig syn, og det er helt greit. Selv synes jeg det er penere med strømpebukse på en å vise bleike føtter og legger. Og så høyt oppe at man kan se om du bruker stay up eller ikke er det ingen som ser uansett, og da synes jeg strømpebukse med litt hold-in er mye bedre.

Bruker selvbruning. 

Hold in er virkelig noe av det verste jeg vet. Bruker jeg først strømpebukse så er det uten. 

Og kler meg for meg selv - er alltid mest komfortabel når det er pent, og matcher, fra innerst til ytterst. 

AnonymBruker
Skrevet

Knestrømper og sykkelshorts😛

Anonymkode: 91f1b...388

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Enig, de fleste antrekk blir mye finere med strømpebukse. Eneste unntakene er sommerkjoler midtsommers ellers er det alltid finere med strømpebukse

Anonymkode: 2aa85...c74

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Får helt mark av å se nylon i bunadsko. Ta svarte, nøytrale knestrømper om det ikke hører til noe spesielt.

For å svare på spørsmålet, så bruker jeg svarte knestrømper/bunadsstrømper om det er varmt ute, eller ullongs dersom det er kaldt. Eventuelt svart strømpebukse som er tett. 

Anonymkode: 0fea2...82c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på temperatur.

17.mai bruker jeg gjerne svart, tykk strømpebukse, ullstillongs over som stopper litt oppe på leggen. 
Hvit ullskjorte under skjorta. Så dropper jeg sjalet, og har på en ullkofte over skjorta, under capet. Hansker eller ullvotter.

Har ved et par anledninger godt for sorte joggesko på 17.mai, slik at ullsokker kan være på.

Anonymkode: 74311...b21

AnonymBruker
Skrevet

Til min bunad er det vanlig med hvit nylonstrømpebukse, så det bruker jeg. Bor i nord, så ikke alltid det er så varmt på 17.mai, så for kalde 17.mai har jeg hvit ullundertøygenser på under skjorta, og ei tykk/høy holdintruse utapå strømpebukse så jeg ikke fryser "der". Uansett temperatur er det uaktuelt for meg med bare strømper, for stakken er i ull og vil da klø mot svette lår. 

Anonymkode: 7938b...131

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Til min bunad er det vanlig med hvit nylonstrømpebukse, så det bruker jeg. Bor i nord, så ikke alltid det er så varmt på 17.mai, så for kalde 17.mai har jeg hvit ullundertøygenser på under skjorta, og ei tykk/høy holdintruse utapå strømpebukse så jeg ikke fryser "der". Uansett temperatur er det uaktuelt for meg med bare strømper, for stakken er i ull og vil da klø mot svette lår. 

Anonymkode: 7938b...131

Hvordan får du svette lår når det er så kaldt som du sier?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan får du svette lår når det er så kaldt som du sier?

Ikke meg du spør, men mine lår gnisser og blir derfor svette uansett hvor kaldt det er. 

Anonymkode: 9bfd9...418

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det kladt så bruker jeg strømbukse med litt hold-in  er det varmt så bruker hofteholder og strømper :) 

PS! Bestemortruse dersom det er kladt og gstring når det er varmt :) Bare for å ta med også det :) 

Anonymkode: 62750...0fb

Skrevet

Min bunad skal ha hvite strømper.

Jeg bruker enten strømper og en sykkelshorts eller strømpebukse. Bruker også bomullsunderskjørt som jeg har sydd av et laken.

AnonymBruker
Skrevet

Avhengig av hva slags bunad du har, er det ulike regler for hva slags strømper som hører til. Til min bunad hører sorte knestrømper, og i de aller fleste tilfeller er det godt nok i massevis. Noen år er det kaldere på 17. mai, da går jeg for sorte strømpebukser, noen litt tykke i nylon, som ligner knestrømpene. Ingen skal jo se oppunder stakken, så om man har knestrømper eller strømpebukse spiller liten rolle.

Anonymkode: c04e3...76b

AnonymBruker
Skrevet

Har funnet mine favoritter hos STRØMPE 👌😍https://www.strompe.no/collections/stromper-til-bunad De fargerike 70 denier har blitt brukt mye til hverdags men også bunaden (bruker marineblå strømper). Og nå som det er meldt varmere, så har de akkurat samme 70 denier i knestrømper! Helt perfekt. Og har ikke problemer med gnissing når jeg bruker knestrømper, for da brukes Bandelettes lårbånd, som er mye luftigere enn shorts: https://www.strompe.no/collections/larband 

Anonymkode: b38fb...7da

AnonymBruker
Skrevet

Er avhengig av å ha strømper med litt kompresjon på 17 mai da man går og står mye, ellers får jeg hovne og slitne bein. Er veldig fornøyd med disse:

Se relatert bildedetalj. Kunert Fly&Care panty in 40 denier cashmere • Beige • de Bijenkorf

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har underskjørt og bunadstrømper. 

Anonymkode: e3301...b93

Skrevet

Er det varmt, så bruker jeg bare en tynn shorts mot gnissing. På kaldere dager en tynn ullstrømpebukse.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...