Gå til innhold

Hva bruker du under bunaden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til min bunad er det vanlig med knall grønne strømper 😅 Bruker ellers ingenting utover undertøy 😊

Anonymkode: 5c505...140

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herrebunad med nikkers. Hvit kabelstrikket ullstrømpebukse og strømpebånd. 

Anonymkode: c46f4...562

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker hvite knestrømper som skal være til bunaden jeg har, ellers vanlig undertøy som jeg bruker til vanlig, string og bh

Anonymkode: 443b8...696

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.4.2025 den 10.16):

Jeg pleier å gå uten noe under, luftig og fint, er jo ingen som kan se under bunaden uansett 😊

Anonymkode: 30163...241

Vi er flere! 👍😊

Anonymkode: 168e9...aa2

AnonymBruker
Skrevet

Det har kommet inn mange gode forslag her, tusen takk! Jeg skal sjekke ut om jeg finner noen gode stay-ups og strømpeholder, eventuelt så går jeg nok for vanlig nylon. 

Jeg vet at samboeren min er veldig glad i bunad, så spørs om jeg ikke skal prøve å spice det litt opp under 😇 

Anonymkode: 9bfd9...418

Skrevet

Jeg har et underskjørt som hører til bunaden. Praktisk siden den har en ekstra lomme nederst. Til bunaden min skal det være grønne strømper. Har både strømpebukse og knestrømper, så kommer ann på været hva jeg velger

• Liker 3
Skrevet

Jeg bruker underskjørt og knestrømper. (Underskjørt hører til bunaden, men ikke alle bruker penger på det) For gnisninger mellom lårene ville jeg brukt sykkelshorts. 

Skrevet

Jeg trodde egentlig man skulle bruke ullstrømper, men det er lov med vanlige svarte nylon til min 😄 Jeg bruker faktisk bare sorte stayups så jeg får luft under stakken. Den har medfølgende underskjørt, så det er ingen som ser. 😄 Godt å slippe strømpebukse, det synes jeg blir for varmt og tungvint.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker en sort litt tykkere bomullstrømpebukse som er god kvalitet. Kjøpte den i Danmark for noen år siden og har tatt vare på den til bunaden. Har god buksedel så ofte dropper jeg truse hvis det er varmt. Har også noen bommulssokker som rekker over kneet som jeg har brukt et par ganger.

Jeg har lært av min mor at nylon ikke passer til bunad, men ser at det er veldig vanlig.

Anonymkode: e0935...ac4

Skrevet

Bruker nylonstrømpe bukse under

Skrevet
gulsol skrev (På 30.4.2025 den 10.19):

Bruker strømpebukser og underskjørt. Bunaden klør

Samme her. 

AnonymBruker
Skrevet

Under bunaden bruker jeg

-en stram hvit utringet tskjorte. Utringet for at den ikke skal være synlig ved halsen. Bruker denne for å beskytte bunadskjorten mot misfarging under armene som kan komme fra svette/deo

-tynn svart nylon strømpebukse. Bunaden min er såpass lang så det synes ikke. Så bruker jeg enten knestrømper eller vanlige svarte sokker som jeg drar langt opp. Er det kaldt så ville jeg brukt svart ullstrømpebukse, men synes det ofte er varmt  

-jeg har også to ulike underskjørt, men disse bruker jeg ikke. 

Anonymkode: 9edc1...fd6

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Under bunaden bruker jeg

-en stram hvit utringet tskjorte. Utringet for at den ikke skal være synlig ved halsen. Bruker denne for å beskytte bunadskjorten mot misfarging under armene som kan komme fra svette/deo

-tynn svart nylon strømpebukse. Bunaden min er såpass lang så det synes ikke. Så bruker jeg enten knestrømper eller vanlige svarte sokker som jeg drar langt opp. Er det kaldt så ville jeg brukt svart ullstrømpebukse, men synes det ofte er varmt  

Altså jeg bruker alltid sokker utenpå nylonstrømpebuksen så ingen ser at det er nylon. Bruker nylon strømpebukse pga lår som gnisser og at bunaden klør uten. 

AnonymBruker
Skrevet

Har i det siste brukt sånn sykkelshorts og knestrømper, har et tynt underskjørt i bomull under bunaden. 

Anonymkode: 7056d...c73

AnonymBruker
Skrevet

Dere som bruker underskjørt, hvor kjøper dere disse? Føler det ikke er like lett å få tak i nå, som det var i «gamle» dager. Undertøysbutikk?

AnonymBruker
Skrevet

Onepiece

Anonymkode: 6bebe...baf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dere som bruker underskjørt, hvor kjøper dere disse? Føler det ikke er like lett å få tak i nå, som det var i «gamle» dager. Undertøysbutikk?

Jeg har et underskjørt fra der jeg kjøpte bunaden, det er klumpete og stort, men fint om det er kaldt ute https://www.norskflid.no/bunadstilbehoer/underskjoert-sort/

Men jeg har også et underskjørt i «silke», vet ikke materiale men det er glatt, som også gjør bunaden mer behagelig og at den ligger finere i foldene. Den i silke er fra Lindex. Ligner denne bare uten splitt 

https://www.lindex.com/no/p/8715218-80-svart-underskjort

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Under bunaden bruker jeg

Oi, det var skikkelig smart med t-skjorta! Alltid en bekymring å få de gule flekkene under armene 🙈

Anonymkode: 5c505...140

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig vanlig tynn 20-40 den sort strømpebukse.

Anonymkode: 8b58c...929

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

BH med god polstring, da er toppen finere. 

Hvite nylonstrømper og underskjørt. 

Hater virkelig strømpebukser, men bunaden krever det både i stil, og for å unngå kløe. 

Anonymkode: b6333...26f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...