AnonymBruker Skrevet 30. april #1 Skrevet 30. april Jeg har skaffet meg min aller første bunad, og lurer litt på hva man bruker under? Kommer vel sikkert litt an på været også, men er det nylon, ull, knestrømper? Jeg har lår som gnisser, så vil helst ikke bare bruke knestrømper. Anonymkode: 9bfd9...418 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #2 Skrevet 30. april Jeg pleier å gå uten noe under, luftig og fint, er jo ingen som kan se under bunaden uansett 😊 Anonymkode: 30163...241 3 2
AnonymBruker Skrevet 30. april #4 Skrevet 30. april Kommer an på hva det skal være under. Noen bunader hører det til ullstrømper/strømpebukser i en spesiell farge. Og er svart som passer best hvis det ikke er lagt noen føringer. Anonymkode: bdff9...1fc 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #5 Skrevet 30. april Noen bunader har bestemte typer strømper som standard For ørskogbunaden er det f. eks. røde nylonstrømpebukser/strømper for ugifte og sorte for gifte. Ikke at det er kjempeviktig på noe vis, men ville sjekket opp hva som gjelder for din bunad. Jeg har også gnissende lår og bruker som regel nylonstrømpebukser. En gang det var meldt skikkelig varmt brukte jeg strømper og en god sykkelshorts i bomull, for å unngå gnissing. Anonymkode: 2147b...5db 4
AnonymBruker Skrevet 30. april #6 Skrevet 30. april Bruker tykk svart strømpebukse i bomull. Liker ikke underskjørtet mitt Anonymkode: fa78b...cb1 2
AnonymBruker Skrevet 30. april #7 Skrevet 30. april Jeg bruker en svart strømpebukse, som ikke er av den aller tynneste sorten. (Tjukkere strømpebukse på vinter.) underskjørt, singlet under skjorte, ulltrøye på vinter eller kald nasjonaldag Anonymkode: a9b5b...ec2
AnonymBruker Skrevet 30. april #8 Skrevet 30. april Jeg bruker en svart strømpebukse, som ikke er av den aller tynneste sorten. (Tjukkere strømpebukse på vinter.) underskjørt, singlet under skjorte, ulltrøye på vinter eller kald nasjonaldag Anonymkode: a9b5b...ec2
AnonymBruker Skrevet 30. april #9 Skrevet 30. april Bruker strømper, men har det vært kald høst/vinter så har jeg brukt strømpebukse. Hvis du vil ha strømper, men vil ha noe ved lårene så kan du bruke en sykkelshorts kanskje? Anonymkode: 4ba68...6b5
AnonymBruker Skrevet 30. april #10 Skrevet 30. april Langt underskjørt av silke. Klør mindre, og gjør at stakken sitter penere. Nylon knestrømper eller strømpebukse. Anonymkode: bf7db...914 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #11 Skrevet 30. april Stort sett bruker jeg sorte stayups, av og til underskjørt. Anonymkode: 47c5c...0f0
AnonymBruker Skrevet 30. april #12 Skrevet 30. april Strømpebukse eller nylon knestrømper. Underskjørt i sateng. Anonymkode: f9ef8...43f
AnonymBruker Skrevet 30. april #13 Skrevet 30. april gulsol skrev (8 minutter siden): Bruker strømpebukser og underskjørt. Bunaden klør Samme her! Anonymkode: e8b74...cc0 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #14 Skrevet 30. april jeg bruker sort nylonstrømpebukse. Men det kommer som du sier an på været, men det kommer også an på bunaden. Noen bunader har egne strømper. Anonymkode: 0dd3e...3ba 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #15 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg pleier å gå uten noe under, luftig og fint, er jo ingen som kan se under bunaden uansett 😊 Anonymkode: 30163...241 Sikkert supert om man ikke har gnissende lår 😅 Anonymkode: 9bfd9...418 5
AnonymBruker Skrevet 30. april #16 Skrevet 30. april Hvis iskaldt: ullundertøy, dvs hvit ullsinglet og 3/4 lang ullstillongs + knestrømper. Hvis ok temperatur: lang underskjørt/underkjole i silke + knestrømper eller strømpebukser. Hvis det er varmt, dropper jeg bunad. Bunaden klør sinnsykt mye. Anonymkode: 4442e...b4d 3
Daria Skrevet 30. april #17 Skrevet 30. april Min har lang linserk, om jeg bruker knestrømper eller strømpebukse kommer an på været. Skjørtet er så langt at ingen ser mer enn et glimt av ankel uansett. 2
AnonymBruker Skrevet 30. april #18 Skrevet 30. april Med min bunad går det an å bruke både rød og svart strømpebukse til. Jeg bruker rød strømpebukse 60 den Anonymkode: 50bb1...c56 3
AnonymBruker Skrevet 30. april #19 Skrevet 30. april Stort sett tynne sorte stay-ups... tykkere strømpebukse hvis det er kaldt... Anonymkode: 03f76...306
Ullvott Skrevet 30. april #20 Skrevet 30. april Til min bunad er det vanligst med svarte strømper til voksne, uansett om man er gift eller ei. Jeg har også lår som gnisser, og bruker tynn svart nylonstrømpebukse innerst. Jeg har snørestøvletter som går litt opp på leggen, så man ser ikke så mye av leggene mine uansett, men jeg bruker vanligvis et par lette, svarte knestrømper i bomull-/ullblanding som mellomlag likevel. Under stakken har jeg underskjørt i bomull. Det er jo ingen som ser hva du har på deg under stakken, så om du ønsker å bruke sykkelshorts mot gnissing, så er det også fullt mulig. Hvis det er skikkelig varmt den dagen du skal bruke bunaden kan det jo føles luftigere med knestrømper og sykkelshorts enn hel strømpebukse. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå