AnonymBruker Skrevet 30. april #1 Skrevet 30. april Har jobbet litt i div barnehager og er sjokkert over hvordan de voksne behandler hverandre. Det snakkes så mye skitt, de kaster hverandre under bussen og gjør hva som helst for og skinne selv. Sladrer på alle og enhver mens de gjør akkurat det samme selv i neste sekund. Hva er det med disse menneskene? Det er disse vi lar barna våre bli oppdratt av Anonymkode: 1ac58...5aa 2
AnonymBruker Skrevet 30. april #2 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har jobbet litt i div barnehager og er sjokkert over hvordan de voksne behandler hverandre. Det snakkes så mye skitt, de kaster hverandre under bussen og gjør hva som helst for og skinne selv. Sladrer på alle og enhver mens de gjør akkurat det samme selv i neste sekund. Hva er det med disse menneskene? Det er disse vi lar barna våre bli oppdratt av Anonymkode: 1ac58...5aa Det er typisk på kvinnedominerte arbeidsplasser. Det gjelder alle bransjer og yrker. Anonymkode: ca411...556 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #3 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er typisk på kvinnedominerte arbeidsplasser. Det gjelder alle bransjer og yrker. Anonymkode: ca411...556 Det der er ikke bare kvinnedominerte yrker. Slutt med det fjaset.. Har hørt noen historier om både elektrikere og advokater fra venner og familie. Anonymkode: 6970b...37e 2
AnonymBruker Skrevet 30. april #4 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har jobbet litt i div barnehager og er sjokkert over hvordan de voksne behandler hverandre. Det snakkes så mye skitt, de kaster hverandre under bussen og gjør hva som helst for og skinne selv. Sladrer på alle og enhver mens de gjør akkurat det samme selv i neste sekund. Hva er det med disse menneskene? Det er disse vi lar barna våre bli oppdratt av Anonymkode: 1ac58...5aa Har jobbet i en slik bhg, ble helt satt ut. Her jobber man med psykologisk miljø og man skal være gode rollemodeller for barna. Men enkelte var skikkelig ufine mot andre kollega og når styrer baksnakker andre kollegaer så var det nok for meg Lærte ihvertfall at et godt resultat på foreldreundersøkekse ikke nødvendigvis betyr at det er den beste barnehagen Heldigvis er ikke alle bhg slik og der jeg jobber nå er det høyt fokus på arbeidsmiljø Anonymkode: f6813...975 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #5 Skrevet 30. april Jobbet på ulike sykehjem og er likedan. Jeg tror faktisk det har litt å si at det er kvinnedominert. Kvinner har oftere "følerne" ute, og kan se på andre kvinner som konkurranse. Dessuten er det plasser hvor det ofte er enkelt å få jobb, og dermed får man en god mix. Dessverre blir det jo da ofte til at de som ikke får jobb andre steder jobber der. Det kan jo merkes godt. En del er ikke kompetent nok (ikke deres feil, men arbeidsgiver som ansetter uten utdanning). Språkproblemer. Ulike kulturer og misforståelser / ulikt syn på ting. Unge og eldre (ofte er det "de" og "oss"). Noen er i overgangsalderen, alle har syklus og hormoner. Ellers er det jo ofte mye stress i slike yrker. Underbemannet. Hyppig bytte av ansatte. Mye vikarer. Man rekker ikke alltid å bli godt kjent med folk. Mange vil helst ha ferdig opplærte, nye kolleger (erfaring eller utdanning). Men må lære noen som ikke vet noe, alt. Det kan være slitsomt. Men det er jo selvsagt ikke greit å baksnakke. Har inntrykk av at arbeidsmiljø ikke tas ordentlig på alvor slike plasser. Noen ganger dårlig ledelse. Anonymkode: 6c3f2...1e4 2
AnonymBruker Skrevet 30. april #6 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det der er ikke bare kvinnedominerte yrker. Slutt med det fjaset.. Har hørt noen historier om både elektrikere og advokater fra venner og familie. Anonymkode: 6970b...37e Og poenget ditt er? At det finnes drama i andre yrker? Selvfølgelig gjør det det. Problemet er mye større på kvinnefominerte arbeidsplasser, det er ikke noe å lure på. Jeg har ingen forskning å vise til (den forskningen hadde ikke fått et øre i finansiering for å si det sånn), men all erfaring tilsier det. Jeg er kvinne selv og jobber i dag på en mannsdominert arbeidsplass. Anonymkode: ca411...556 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #7 Skrevet 30. april Helt enig! Jobbet i barnehage i mange år og fikk helt knekken tilslutt, det er forferdelig miljø. Anonymkode: eb961...ff4
AnonymBruker Skrevet 30. april #8 Skrevet 30. april Da har jeg vært heldig, har jobbet i ulike barnehager i tilsammen 24 år og har opplevd lite av dette. Noen negative «sladrere» har man jo hatt som kollegaer, men i det store og hele har jeg opplevd godt samarbeid, mye humor, støtte i livets motganger - og medgang! Min mann derimot som jobber i typisk manneyrke har opplevd mye mer baksnakking, blitt kasta under bussen for andres tabber og kollegaer som skryter på seg kompetanse de absolutt ikke har. Anonymkode: ff3c3...a92
AnonymBruker Skrevet 2. mai #9 Skrevet 2. mai Sett flere gode mennesker regelrett blitt mobba og fryst ut fordi de sier i fra om ting som ikke er bra. Anonymkode: 1ac58...5aa 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #10 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (På 30.4.2025 den 14.19): Det er typisk på kvinnedominerte arbeidsplasser. Det gjelder alle bransjer og yrker. Anonymkode: ca411...556 Jeg jobber et sted med 85 prosent kvinner. Som mann kjenner jeg meg ikke igjen. Anonymkode: 51eb4...435 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai #11 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sett flere gode mennesker regelrett blitt mobba og fryst ut fordi de sier i fra om ting som ikke er bra. Anonymkode: 1ac58...5aa Som om man er en "snitch" i fengsel? Ideelt burde det være slik at man trygt kan si fra hvis det er ting som ikke er bra på arbeidsplassen, men tror dessverre ikke at det er slik det er. Anonymkode: adb1b...afb
AnonymBruker Skrevet 3. mai #12 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg jobber et sted med 85 prosent kvinner. Som mann kjenner jeg meg ikke igjen. Anonymkode: 51eb4...435 Å påpeke at det er typisk problem i kvinnedominerte yrker betyr ikke det samme som at det er sånn i alle kvinnedominerte yrker. Anonymkode: ca411...556
AnonymBruker Skrevet 3. mai #13 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Å påpeke at det er typisk problem i kvinnedominerte yrker betyr ikke det samme som at det er sånn i alle kvinnedominerte yrker. Anonymkode: ca411...556 Jeg har vært innom fem arbeidsplasser med omtrent denne fordelinger nå, fordi det er sånn det er i min bransje. Aldri opplevd det som beskrives. Anonymkode: 51eb4...435 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #14 Skrevet 4. mai I en barnehage jeg jobbet i var det så mye mobbing blant ansatte at det havnet i avisen og psykolog kom og hadde en alvorsprat med alle voksne i et møte i barnehagen. Er sinnsykt at rollemodeller oppfører seg sånn foran barna og tror barna ikke merker negativ energi. Når dem voksne er stressa og lei seg pågrunn av arbeidsmiljøet kan barna plukke opp på det å bli utrygg.... skjerpings kvinnee må lære å ta bedre vare på hverandre. Og jeg opplevde mer stabilitet og respekt på avdelinger der det var menn faktisk. Anonymkode: 59bd6...532
AnonymBruker Skrevet 4. mai #15 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (På 2.5.2025 den 18.56): Jeg jobber et sted med 85 prosent kvinner. Som mann kjenner jeg meg ikke igjen. Anonymkode: 51eb4...435 Jeg er også mann og kjenner meg veldig igjen. Som mann blir jeg brukt som frustrasjonsventil fordi jeg ikke er sett som en naturlig del av baksnakkingen. Anonymkode: d4122...a3a
AnonymBruker Skrevet 4. mai #16 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (På 30.4.2025 den 14.25): Det der er ikke bare kvinnedominerte yrker. Slutt med det fjaset.. Har hørt noen historier om både elektrikere og advokater fra venner og familie. Anonymkode: 6970b...37e Helt riktig! Anonymkode: 1190f...083
AnonymBruker Skrevet 4. mai #17 Skrevet 4. mai Folk ser ikke "stille" mobbing og baksnakking blant gutter og menn, selv om dette er like vanlig som hos kvinner. https://www.oslomet.no/forskning/forskningsnyheter/den-skjulte-mobbingen-skolene-ikke-ser Anonymkode: 1190f...083
mommyaka Skrevet 4. mai #18 Skrevet 4. mai Dessverre:( jeg har jobbet i mange forskjellige og noen har vært helt supert..flotte mennesker og bare godt miljø. Men også der styrer var rasistiske bak ryggen til foreldre, der ansatte gikk sammen og mobbet meg vekk fra jobb ( flere steder) Der voksne mennesker prater bak ryggen til foreldre...ink en ting som går igjen her inne...ja mamma til Lisa går hjemme og sender henne i barnehagen vær dag...hun ser ikke syke ut...sånn mor som ikke orker barnet sitt.. stakkars Eller...stakkers Ola som blir levert tidelig hentet sist...huff... Det er mye klikker...og mye ...jeg har jobbet her i 10 år og gidder ikkje forandre meg 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #19 Skrevet 4. mai Jeg kjenner meg ikke igjen i noe av dette. Jobber selv i barnehage, og vi har et utrolig godt arbeidsmiljø hvor de aller fleste er veldig hyggelige mennesker. Den eneste personen som lager drama på min arbeidsplass er faktisk en mann.. Anonymkode: f3388...665 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #20 Skrevet 4. mai Jeg jobber i barnehage, og ja det er mange kvinner i barnehagen som oppfører seg skikkelig dårlig. En er sur og grinete og evner ikke å gi tilbakemeldinger på en fin måte. Flere ganger jeg har sitti å grini pga henne. Hun er sånn med mange, så er ikke bare meg. Ansatte som baksnakker foreldre, kommer med rasistiske bemerkninger, snakker om barn med ulike utfordringer og diagnoser med betegninger som ikke hører hjemme i 2025. Prøver å moderere de, men går ikke helt inn. Men når det er sagt, så er det flest hyggelige folk i barnehagen også, det er bare at man legger mer merke til de som ikke er det. Anonymkode: 632fd...d64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå