AnonymBruker Skrevet 30. april #1 Skrevet 30. april Jeg er litt usikker på om det er riktig å avlive katten vår eller ikke. Vi har tre barn, men med siste (nå 5mnd) har han angrepet henne flere ganger. Aldri angrepet de andre. Tilsynelatende uprovoserte angrep også, går bort til der hun ligger og «tar» henne. Babygymmen måtte bort fordi han ble defensiv på den, og samme om hun er på fanget eller et annet sted han har bestemt seg for. Blir litt bekymret for atferden og selv om hun ikke blir alvorlig skadet så skal jo ikke katten være aggressiv. Det er også utrolig slitsomt å være «på» hele tiden når vi har flere barn å manøvrere i tillegg. Jeg heller mot avlivning, men samtidig bryr vi oss veldig om katten (han er 8 år) Det feiler ikke katten noe åpenbart, han er sjekka ut. Anonymkode: 0a0eb...037
AnonymBruker Skrevet 30. april #2 Skrevet 30. april 2 sek og barnet kan være skadet for livet og da tenker du? Anonymkode: 43f77...c30 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #3 Skrevet 30. april https://www.vg.no/nyheter/i/7lGpQv/tegnene-du-maa-se-etter-naar-kjaeledyret-angriper-barna Anonymkode: 43f77...c30 1
Tabris Skrevet 30. april #4 Skrevet 30. april Han er bare åtte år, har dere vurdert omplassering? Katten kan ha mange fine år igjen hos noen som ikke har barn. 4 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #5 Skrevet 30. april Du vurderer avliving ovenfor omplassering på en katt som tilsynelatende er helt frisk??? Anonymkode: 0da29...d8c 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. april #6 Skrevet 30. april Det har altså skjedd flere ganger? Du må passe på barnet ditt! Katten kan du vel omplassere, og ikke avlive. Herregud 🙄 Anonymkode: 1eb03...60b 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #7 Skrevet 30. april Omplasser katten før barnet deres plutselig mangler syn på et øye. Anonymkode: eb084...7a6
AnonymBruker Skrevet 30. april #8 Skrevet 30. april Jeg avlivet vår katt (10 år) pga av dette. Det var en engstelig katt som ikke taklet at vi fikk barn. Jeg tenkte at han merker ikke at han blir avlivet, det er bare vondt for oss. Men å omplassere han det er vondt for både han og oss. Og tanken på at han hadde savnet oss, lurt på hvor vi var osv.. nei da var det bedre å la han sovne inn og heller selv ta sorgen. Anonymkode: c4f8a...e32 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #9 Skrevet 1. mai Jeg synes det er helt riktig å avlive dyr som angriper. Ta ansvar, ikke gi problemet videre. Anonymkode: c3f9d...6f5 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #10 Skrevet 1. mai Uprovosert er det kun om man ser gjennom menneskelig linse. For katten er ikke dette uprovosert. Hva som driver atferden er ikke godt å si, men dyr reagerer bare på måten det faller de naturlig. Det er klart dere ikke kan ha en katt som går løs på babyen. Om katten er frisk og ok ellers, er det dog ingen grunn til å avlive om dere finner noen uten barn å omplassere katten til. Er det noen dere kjenner som kan passe katten mens dere undersøker muligheten for omplassering? Katten må ut av hjemmet før babyen mister et øye. Anonymkode: f392c...8ac
AnonymBruker Skrevet 1. mai #11 Skrevet 1. mai Man avliver bikkjer som angriper, hvorfor skal man ikke avlive en katt som gjentatte ganger angriper en baby, tilsynelatende uten grunn? Anonymkode: b3a46...3da 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå